تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
plusresetminus
حزب الله: حمله روز جمعه در شمال قدس علیه گروهی از اسرائیلی‌ها در نزدیکی کنیسه یهودی که بیش از ۲۰ کشته و مجروح بر جای گذاشت واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته است.
۰
کد مطلب : ۳۰۳۰۳۹
واکنش‌های جهانی به عملیات شهادت‌طلبانه قدس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان به شدت از تشدید تنش فعلی میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها نگران است و هر دو طرف را به نهایت خویشتن‌داری فرا می‌خواند.
وی گفت که گوترش همچنین حمله جمعه که منجر به کشته و مجروح شدن شماری در یک شهرک در اطراف قدس شد را به شدت محکوم کرد.
وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای نسبت به تشدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی فلسطین به شدت ابراز نگرانی کرد.
در این بیانیه آمده است که بازگشت به چشم انداز راه حل دو کشوری اکنون بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد و این تنها راه حلی است که صلح عادلانه و پایدار را میان اسرائیلی ها و فلسطینی‌ها به همراه خواهد داشت.
وزارت خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد: فرانسه بر ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی انسانی و نیاز به حمایت از غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی تاکید می‌کند که مسؤولیت آن بر عهده اسرائیل است، این در حالی است که خشونت‌ها در کرانه باختری تنها در ژانویه ۲۰۲۳ باعث کشته شدن ۳۰ فلسطینی شد.
وزارت خارجه ترکیه در واکنشی جانبدارانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله «تروریستی» به کنیسه یهودی را که ۲۷ ژانویه اتفاق افتاد و جان بسیاری از مردم را گرفت، محکوم می‌کنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: نگران هستیم که حملاتی که اخیراً در منطقه تشدید شده است، به سیر جدیدی از خشونت تبدیل شود. از همه طرف‌ها می‌خواهیم اقدامات لازم را برای آرام کردن و توقف این حوادث انجام دهند.
وزارت خارجه ترکیه در پایان به خانواده‌های جان باختگان این حمله و دولت و مردم اسرائیل تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.
امارات نیز به "شدت" عملیات قدس را محکوم کرد. وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و تمام اشکال خشونت و تروریسم را رد می‌کند که هدف از آن بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات بوده و با ارزش‌ها و اصول انسانی در تضاد است‌.»
خبرگزاری وام امارات اعلام کرد که این وزارتخانه «صمیمانه به دولت اسرائیل و مردم دوستش تسلیت می‌گوید، با خانواده‌های قربانیان این جنایت شنیع ابراز همدردی می‌کند و برای همه مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد».
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای این عملیات را تبریک گفت.
در این بیانیه آمده است: دست مجاهدان فلسطینی را به منظور ادامه این عملیات مبارک که امت اسلامی را سر بلند می‌کند، می‌فشاریم.
دفتر سیاسی انصارالله همچنین از آزادگان امت عربی و اسلامی خواست که ملت فلسطین را یاری کنند.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که حمایت از ملت فلسطین تنها راه صحیح در راستای تضمین شکست رژیم اشغالگر است.
لازم به ذکر است که در عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که توسط خیری علقم جوان ۲۱ ساله فلسطینی انجام گرفت، ۹ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین