تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
plusresetminus
حزب الله: به دنبال جدی شدن تهدیدهای مقامات آنکارا مبنی برانجام عملیات زمینی در مناطق شمالی سوریه و نگرانی های منطقه‌ای و بین المللی در این زمینه، وزیر دفاع ترکیه در این باره گفت که عملیات ارتش کشورش تهدیدی برای کسی نیست و تنها هدف آن حفظ حقوق این کشور و ملت آن در چارچوب قوانین موجود است.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۲۶۹
وزیر دفاع ترکیه: آمریکا و روسیه به تعهداتشان عمل کنند/ عملیات نظامی ما کسی را تهدید نمی‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه بر تداوم مبارزه قاطعانه کشورش با کلیه گروه‌های "تروریستی" به ویژه "پ‌ک‌ک"، "ی‌پ‌گ"، "پ‌ی‌د"، "گولن" و "داعش" در داخل و خارج این کشور تاکید کرد.

وی گفت: این مبارزه تا سرنگونی آخرین تروریست ادامه خواهد داشت. عملیات "پنجه – قفل" با موفقیت ادامه دارد و تا کنون ۴۹۱ تروریست از پا درآمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در عملیات نیروهای مسلح ترکیه وجود ندارد و نیروهای مسلح ما در زمان و مکان مناسب اقدامات لازم را انجام داده و خواهد داد.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه خطاب به کشورهای هم‌پیمان متذکر شد: حمایت خود از تروریست‌ها و روابط با آنها را متوقف کنید. قدرت هم‌پیمانی که می‌تواند با شما همکاری کند، ترکیه است. ترکیه یک متحد قوی، قابل اعتماد و موثر است. این را درک کنید و رفتار خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

آکار همچنین از آمریکا و روسیه خواست که به تعهدات و وعده های داده شده به ترکیه در این زمینه عمل کنند.

وزیر دفاع ترکیه جمعه نیز در سخنانی گفته بود، آنکارا به کشورهای متحد هشدار داده که به هر دلیلی از گروه‌های مسلح کُرد و در رأس آنها حزب کارگران کردستان ترکیه حمایت نکنند.

به دنبال انفجار تروریستی اخیر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر منجر شد، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

مقامات بلند پایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق تهدید کرده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین