تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
plusresetminus
حزب الله: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر باقی ماندن برخی موضوعات در مذاکرات رفع تحریم های ایران، با واکنش نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین مواجه شد.
۰
کد مطلب : ۲۹۰۱۲۷
واکنش اولیانوف به اظهارات آمریکا درباره مذاکرات
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر باقی ماندن برخی موضوعات در مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران، واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در پیامی توئیتری نوشت: بنابراین ایالات متحده معتقد است که هنوز برخی از مسائل باقیمانده در مذاکرات وین وجود دارد و به زمان بیشتری نیاز دارد تا موضع خود را در قبال آنها توضیح دهد.
وی افزود: این به یک الگو تبدیل شده است: به محض اینکه تقریباً به خط پایان نزدیک می‌شویم مشکلات جدیدی ایجاد می‌شود.
اولیانوف در عین حال گفت که این اقدام آمریکا، دلیلی برای بدبین شدن نسبت به نتایج مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین نیست.
لازم به ذکر است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این در سخنانی گفته بود که همچنان موضوعاتی در مذاکرات با ایران باقی مانده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
«ند پرایس» گفت: ما د رحال بررسی جدی پاسخ ایران به مفاد توافق هسته‌ای هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما مدت هاست که گفته ایم آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم اما ایران این آمادگی را ابراز نکرده است. مذاکرات چند ماه به دلیل ایران معطل ماند.
ند پرایس افزود: ما پس از پایان رایزنی و گفتگو با شرکای خود، جواب پاسخ ایران را خواهیم داد. ما در حال رایزنی‌های داخلی و خارجی درباره پاسخ ایران هستیم و در حد توان با سرعت عمل می‌کنیم.
پرایس همچنین با ادعای اینکه تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاسی نیست و واشنگتن آن را اساسی می‌داند، افزود: ما همچنان معتقدیم که بازگشت به توافق هسته‌ای به سود امنیت ملی ماست.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین