تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
plusresetminus
حزب الله:وزیر علوم گفت: خروجی علم و دانش باید فناوری و نوآوری و خلق ثروت از دانش باشد که در این راستا توانستیم مجوز ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را اخذ کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۸۹۳۴۰
برخی دروس دانشگاه‌ها در ترم جدید مجازی تدریس می‌شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزیر علوم در نشست خبری به تشریح عملکرد وزارت علوم طی یک سال گذشته پرداخت.
محمدعلی زلفی گل درباره برنامه یک ساله وزارت علوم در دولت جدید گفت: تلاش وزارت علوم این است که آموزش حضوری را در ترم مهر بکار بگیرد و در برخی دروس از آموزش‌های مجازی و تلفیقی هم استفاده کند.
او افزود: ایجاد بستر مناسب برای ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها از جمله اقدامات وزارت علوم بود، همچنین بخشی از رساله‌ها و پایان نامه‌ها هم باید در بستر نیاز‌های کشور سوق داده می‌شد که در حال رسیدگی به این موضوعات هستیم.
وزیر علوم تصریح کرد: در وزارت علوم سامانه نان را برای اینکه پژوهش‌های دانشگاهی در جهت رفع مشکلات کشور باشند، راه اندازی کردیم که هم اکنون بیش از ۵ نیاز در آن ثبت شده و تمام دستگاه‌های دولتی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند موظف به ثبت نیاز‌های خود در این سامانه هستند.
زلفی گل بیان کرد: خروجی علم و دانش باید فناوری و نوآوری و خلق ثروت از دانش باشد که در این راستا توانستیم مجوز ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را اخذ کنیم تا توجه ویژه‌ای به پارک‌های علم و فناوری شود و در این زمینه ارتقای چشمگیری داشته ایم.
نمایه شدن ۱۸ مجله علمی ایران در اسکوپوس طی یک سال گذشته
او افزود: نظام انگیزشی جدید در وزارت علوم راه اندازی می‌شود تا متناسب با توانایی استادان، یاوران و دانشجویان بتوان از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، همچنین ۶۰ پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته ایم تا انگیزه برای افراد موثر همیشه وجود داشته باشد.
زلفی گل تاکید کرد: طبق انعقاد تفاهم نامه وزارت علوم با بنیاد ملی نخبگان برای استعداد درخشان‌ها و رتبه‌های برتر کنکور سالیانه تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم و بخشی از فعالیت‌های پژوهشی ۱۸ مجله وارد نمایه اسکوپوس شده اند اند در طی ۴۰ سال گذشاه ۱۰۹ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه‌های معتبر بین المللی بوده اند که طی یک سال ۱۸ نمایه به آن اضافه شده است.
اختصاص ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌هایی که ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند
وزیر علوم بیان کرد: ۲ میلبون و ۷۰۰ هزار متر مربع ساختمان نیمه کار در موسسات وابسته به آموزش عالی داریم و عقل حکم می‌کند که پروژه جدیدی را با وجود این پروژه‌ها ایجاد نکنیم. ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌هایی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، اختصاص داده شده که ساختمان‌های نیمه کاره را با این بودجه تکمیل می‌کنیم.
او افزود: مدال آوران دانش آموزی در رشته‌ای که کسب می‌کنند ادامه تحصیل نمی‌دهند؛ در صورتی که اگر این فرد در رشته‌ای که مدال کسب کرده ادامه تحصیل دهد در آینده در میان دانشمند برتر جهان خواهد شد.
ایجاد تمهیدات جدید برای برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مدرسان جهت افزایش مهارت‌های تدریس
وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
وزارت علوم مجوز تاسیس شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ را اخذ کرد
وزیر علوم بیان کرد: تعداد مجلات علمی بین اللملی در اسکوپوس ۱۲۲ و در تامستون رویترز ۶۸ عدد شده که رو به رشد هستند و در وزارت علوم توجه ویژه‌ای به بحث زایش پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان داریم و وظیفه ما این است که تا سطح ۶ فناوری را آموزش دهیم و از آن به بعد که بحث تجاری سازی است به معاونت علم و فناوری انتقال می‌دهیم.
زلفی گل تاکید کرد: مجوز تاسیس شرکت‌های نوع ۳ دانش بنیان به وزارت علوم داده شده و کمک می‌کند تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهیم که رونق تولید کشور به دست این شرکت هاست و برای افراد تحصیل کرده شغل ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین نوع نگاه ما به شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین