تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس کل دادگستری البرز گفت: در حوزه رودخانه کرج حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج حدود ۴٢٣ متصرف شناسایی شده اند.
۰
کد مطلب : ۲۷۳۴۶۴
سازه‌های حریم رودخانه کرج رفع تصرف می‌شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین فاضلی هریکندی در جلسه قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری دادگستری البرز گفت: علت اصلی این جلسه به دستور ریاست قوه قضاییه در جلسه عالی قضاییه است که در خصوص رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه در جاده کرج است.
در حوزه رودخانه کرج حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج حدود ۴٢٣ متصرف شناسایی شده  که حدود ۶٠٠ ساختمان توسط متصرفان ساخته شده که بخشی یا تمام آن‌ها باید رفع تصرف شود.
او می گوید: ١٩ ساختمان مربوط به یازده دستگاه حاکمیتی یعنی نهاد‌های دولتی، عمومی و نظامی است که در این خصوص تصمیم گیری شده که با توجه به دستور ریاست  قوه قضاییه ابتدا دستگاه‌های دولتی تخریب و برای این موضوع ساختمان مربوط به قوه قضائیه که بخشی از آن که در بستر رودخانه است در چند روز آینده رفع تصرف خواهد شد.
رئیس کل دادگستری البرز عنوان کرد: برای اجرای این موضوع تصمیم بر این شد که کمیته اجرایی برای آزاد سازی رودخانه کرج تشکیل شود.
او گفت: هدف اصلی این قرارگاه پیشگیری از ساخت و ساز جدید است که اولین اقدام رصد تغییر کاربری با سامانه هوشمند رصد است.
 فاضلی هریکندی عنوان کرد: این اقدام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و استانداری البرز به صورت هوشمند انجام می‌شود که تغییر کاربری در زمین‌ها را رصد کنیم.
او گفت: دیگر اقدام این قرارگاه شناسایی باند‌های غیر مجاز که زمین‌ها را خریداری و انجام ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی یا در حریم بستر رودخانه انجام می‌دهند.
 فاضلی هریکندی می گوید: همچنین رئیس قوه قضاییه دستور دادند مقابله شود با هر نوع ساخت و ساز جدید، برای تخریب‌ها استعلام از محیط زیست شود و مجددا به همه متصرفان اخطار داده شود.
مسعود غیاثی، مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت اب منطقه‌ای البرز گفت: ۴٣ رستوران که ۵ عدد از آن‌ها به صورت کامل و باقی رستوران‌ها بخشی از آن‌های تخریب می شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین