تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
plusresetminus
حزب الله:سیاست‌های مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور فرانسه در امور لبنان، موجی از انتقادات را به همراه داشته است.
۰
کد مطلب : ۲۶۴۱۲۹
انتقاد فرانسوی‌ها از مداخله مکرون در امور لبنان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در حالی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در دیدار با نجیب میقاتی، نخست وزیر جدید لبنان تاکید کرد که کشورش به حمایت‌های خود از مردم لبنان ادامه خواهد داد، موج انتقادات سیاستمداران فرانسوی از این اقدام مکرون شدت گرفته است و نسبت به دخالت وی در امور داخلی لبنان هشدار می‌دهند.
مکرون در دیدار با نخست وزیر جدید لبنان گفت: پاریس به حمایت‌های خود از مردم لبنان ادامه می‌دهد و ضروری است اولین اقداماتی که مردم لبنان انتظار آن را داشتند به اجرا گذاشته شود. این اقدامات ضروری است تا لبنان بتواند اعتماد به نفس خود را به دست آورد و در عین حال، زندگی روزمره برای کل جمعیت این کشور را تضمین نماید.
رئیس جمهور فرانسه افزود: لازم است که لبنان مذاکرات حیاتی با صندوق بین المللی پول را آغاز کند و اصلاحات لازم در ساختار اقتصادی و مالی خود را به انجام برساند.
مکرون خاطر نشان کرد که با نخست وزیر لبنان در مورد مبارزه با فساد، شفافیت بیشتر در زمامداری، صحبت کرده تا این کمک‌های بین‌المللی به نتیجه برسد و مردم به نتایج ملموسی برسند.
مکرون در ادامه سخنان خود تصریح کرد: فرانسه، لبنان را رها نخواهد کرد، اما ما در این مسیر دیر کرده‌ایم. کار دشوار است. نخست وزیر لبنان نیز گفت عزم خود را جزم کرده است تا اصلاحات لازم و قریب الوقوع را برای بازیابی اعتماد، بازیابی امید و کاهش رنج‌های مردم لبنان انجام دهد.
پیش از این ژان لوک ملانشون، رهبر حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در مورد مداخله این کشور در امور سیاسی لبنان هشدار داده بود. ملانشون در توئیتی نوشت: این حس قدرت مکرون از کجا نشات می‌گیرد؟ وی فرانسه را وارد چه ماجراجویی می‌کند؟ لیبی سارکوزی کافی نبود؟ ملانشون با این اظهارات در مورد خطر مداخله پاریس در امور بیروت هشدار داد و تاکید کرد: لبنان تحت الحمایه فرانسه نیست. من به لبنانی‌ها در مورد اصلاحات مکرون هشدار می‌دهم. از مطالبات انقلاب شهروندی خود محافظت کنید. نگاه فرانسه به لبنان مبنی بر اینکه طبقه سیاسی لبنان مسئول فلج شدن کامل این کشور است، باعث شده تا پاریس و برخی طرف‌های اروپایی دیگر، ایده نظارت برای بازسازی ساختار نظام لبنان و وارد کردن فاکتور‌های جدیدی را دنبال کنند که محرک لازم برای فعال سازی سازوکار‌های آن از طریق استفاده از اهرم‌های قیمومیتی بر نهاد‌ها و تاسیسات حیاتی خواهد بود.
در سایه انتقاد‌ات مسئولان اروپایی از نمایندگان طبقه سیاسی لبنان، به نظر می‌رسد که فرانسوی‌ها این ایده را با توصیف اینکه لبنان «کشوری شکست خورده است» ترویج می‌کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین