تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
plusresetminus
حزب الله: با صعود تیم فوتبال پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ایران در رده بندی باشگاهی AFC یک پله صعود کرد و جای قطر را گرفت.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۹۵۷
پرسپولیس رنکینگ باشگاهی ایران را در AFC بالاتر می‌برد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با اتمام مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا، رده بندی باشگاهی AFC منتشر شد و با احتساب امتیازات سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ ایران به رده چهارم جدول رده بندی صعود کرد. ژاپن، کره جنوبی و عربستان در این جدول بالاتر از ایران هستند.
ایران در سال ۲۰۲۱ چهار نماینده یعنی فولاد، پرسپولیس، استقلال و تراکتور را در لیگ قهرمانان آسیا داشت. فولاد در همان مرحله گروهی حذف شد اما تراکتور، پرسپولیس و استقلال راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. از میان نمایندگان ایران، این تنها پرسپولیس بود که توانست جواز حضور در مرحله یک چهارم را به دست بیاورد و دو تیم دیگر در یک هشتم نهایی حذف شدند.
مجموع امتیازات نمایندگان ایران در سال جاری باعث شده است تا کشورمان در رده بندی باشگاهی AFC به امتیاز ۱۳.۱ برسد. اگر پرسپولیس بتواند با شکست رقبای خود تا فینال آسیا پیش برود، امتیاز کشورمان بالاتر هم خواهد رفت.
در حال حاضر ایران با امتیازات سال ۲۰۲۱، توانسته قطر را پشت سر بگذارد و به رده چهارم جدول صعود کند. حذف السد و الدحیل دو نماینده قطر در همان مرحله گروهی یکی از عواملی است که باعث شده این کشور امسال تنها ۷.۳ امتیاز کسب کند. کشور چین هم طبق جدول زیر وضعیت بهتری ندارد و امسال با عملکرد ضعیف نمایندگانش تنها ۰.۸ امتیاز گرفته است.
پرسپولیس رنکینگ باشگاهی ایران را در AFC بالاتر می‌برد؟
بر اساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، امتیازات سال ۲۰۲۰ یعنی سالی که پرسپولیس به فینال آسیا رسید به خاطر مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد و برگزاری متمرکز مسابقات لحاظ نشده است. اگر این امتیازات محاسبه می‌شد، امتیاز ایران می‌توانست حتی بالاتر از این باشد.
پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف الهلال عربستان می‌رود و همانطور که عنوان شد، موفقیت پرسپولیس در آسیا می‌تواند باعث بالا رفتن امتیاز کشورمان و بیشتر شدن سهمیه‌های لیگ قهرمانان شود.
سهمیه کشورمان در سال ۲۰۲۱ برای لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ بود که با انصراف نماینده ترکمنستان، سهمیه ایران به ۱+۳ افزایش یافت. سهمیه ۲+۲ احتمالاً برای سال ۲۰۲۲ هم حفظ می‌شود وامتیازات این فصل از بازی‌ها در سهمیه بندی سال ۲۰۲۳ تاثیر مستقیم خواهد داشت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین