تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
plusresetminus
حزب الله:مدیر مجموعه تئاتر شهر توضیحاتی درباره تعیین حریم این مجموعه و اهمیت آن ارایه کرد.
۰
کد مطلب : ۲۶۳۴۷۲
آخرین پیگیری های حریم تئاتر شهر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ابراهیم گله‌دارزاده  ابتدا یادآوری کرد که بنای تئاتر شهر دهه هشتاد به ثبت ملی رسیده و سپس افزود: دهه هشتاد وقتی بنای مجموعه تئاتر شهر به ثبت ملی می‌رسد، فقط ساختمان مدور در فهرست میراث ملی قرار می‌گیرد در حالیکه محیط اطراف حتی ستون‌هایی که جزیی از معماری این مجموعه هستند، جزو اعیان تئاتر شهر به شمار می‌آیند اما اینها به ثبت نرسیده‌اند. بعدا اعیان تئاتر شهر ثبت شد ولی عرصه آن مشخص نشد.
او با اشاره به مذاکراتی که از سال گذشته با میراث فرهنگی انجام شده است، ادامه داد: دراین مذاکرات قرار شد حریم مجموعه تئاتر شهر معین شود به این معنا که تکلیف عرصه و اعیان مشخص خواهد شد و برکات این موضوع به مرور آشکار خواهد شد.
گله‌دارزاده در پاسخ به این پرسش که تعیین حریم چه برکاتی برای مجموعه تئاتر شهر خواهد داشت، توضیح داد: با مشخص شدن حریم مجموعه، تئاتر شهر، از یکسری پروتکل‌های حفاظتی برخوردار خواهد شد. به این معنا که قوانین حفاظتی در آن اعمال می‌شود. دخل و تصرف در آن ممنوع خواهد بود و ساخت و سازهای مجاور هم باید متناسب با معماری این مجموعه انجام بشود. ضمن اینکه برای حفاظت از آن یگان حفاظتی فعال خواهد شد.
مدیر مجموعه تئاتر شهر خاطرنشان کرد: اگر حریم تئاتر شهر پیش از این مشخص می‌شد، خیلی از حوادث بعدی به راحتی امکان‌پذیر نبود که بارزترین آن تعبیه خروجی مترو بود که از سال گذشته بازطراحی و اصلاح آن دنبال می‌شود.  
به تازگی قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرده که تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر مصوب شده و بزودی اعلام خواهد شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین