تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه موبایل واره‌ها (دستگاه های سیم کارت خور) مشمول رجیستری شده اند، گفت: وزارت ارتباطات هر چه سریع تر جدول زمانی رجیستر موبایل واره ها را اعلام کند.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۷۶۴
رجیستری موبایل واره‌ها کلید خورد/ وزارت ارتباطات سریع اقدام کند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در سال‌های‌گذشته قاچاق موبایل با آمار حدود ۲ میلیارد دلار در صدر فهرست اقلام عمده قاچاق به کشور قرار داشت که تقریباً طی دو سال گذشته به جهت اجرای طرح رجیستری تلفن‌همراه، به طور کامل از قاچاق پاکسازی شده است. بنا بر اعلام گمرک در سال گذشته بیش از ۲.۴ میلیارد دلار به صورت رسمی و با پرداخت حقوق ورودی وارد کشور شده است.
 
با توجه به نتایج مثبت طرح رجیستری در حوزه تلفن همراه، جای خالی اجرای این طرح در بخش موبایل‌واره‌ها (شامل دستگاه‌های سیم کارت خور می‌شود)، احساس می‌شود، چراکه در حال حاضر بر اساس برآورد برخی فعالان صنفی، حجم قاچاق در بازار تبلت و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور حدود ۳۰۰ میلیون دلار است.
 
وزارت ارتباطات هر چه سریع‌تر جدول زمانی رجیستر موبایل واره ها را اعلام کند
 
در همین راستا حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: جلسه‌ای که یازدهم خرداد ماه با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری اجرای ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق و همینطور ابلاغی بوده که در قانون بودجه ۱۴۰۰ بر اساس بند ح تبصره ۸ قانون ابلاغ شده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری دستگاه‌های متبوع، فاز دوم طرح رجیستری که مشمول موبایل واره هاست هر چه سریع‌تر عملیاتی کند.
 
وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق بر اساس ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۰ و بر ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق، موضوع را پیگیری کرده است؛ هدف هم این است که موبایل واره ها که مشمول تجهیزاتی از قبیل ساعت هوشمند، تبلت، مبدل تلفن ثابت به سیار و سایر دستگاه‌های سیم کارت خور هستند هر چه سریع‌تر ثبت و ضبط و همچون موبایل رجیستر شوند.
 
دهقانی نیا گفت: انتظار داریم وزارت ارتباطات هر چه سریع‌تر جدول زمانی اعمال سیاست را به شهروندان اطلاع رسانی کند و شهروندان اقدام به گذاشتن سیم کارت در تبلت و روشن کردن تبلت‌های سیم کارت خور و روشن کردن ساعت هوشمند و سیم کارت گذاشتن در این ساعت‌ها، کنند.
 
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه باید هر چه سریع‌تر این طرح آغاز می‌شد و هم اکنون نیز اجرای طرح بیش از ۲ ماه تأخیر دارد؛ از این رو انتظار داریم وزارت ارتباطات هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی ادامه داد: اگر از قبل موبایل واره ای وارد شده باشد و یا در منزل افراد از این دستگاه‌ها وجود دارد، باید روشن کنند و سیم کارت بگذارند و استفاده کنند؛ در غیر این صورت مشکلات مربوط به عدم رجیستری رخ می‌دهد.
 
دهقانی نیا افزود: هدف ما پیشگیری از سو استفاده و شفاف سازی فضا و قطع قاچاق است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین