تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
plusresetminus
حزب الله:معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز گفت: مردم در این شرایط نباید مرغ گران را بخرند چون وقتی نیاز استان به وفور تامین می‌شود گرانفروشی معنایی ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۵۵۳۹۳
مرغ را بالاتر از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان نخرید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسعود کریمی  با اشاره به گلایه مردم از عدم عرضه مرغ با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اظهار کرد: برای توزیع مرغ در استان سه پایانه در نظر گرفته شده و در همه آنها مرغ با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در البرز توزیع می‌شود و این میزان برطرف کننده تمام نیاز استان است.
وی توضیح داد: جالب این است که در برخی از روزها همه مرغی که در این پایانه‌ها عرضه می‌شود از طرف عرضه کنندگان جزء یعنی مرغ فروشی‌ها خریداری نمی‌شود و با اضافه بار مرغ مواجه می‌شویم و اینکه چرا با این شرایط همچنان مردم گلایه دارند که مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی به دستشان نمی‌رسد برای ما هم جای سوال است.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی به خصوص طی دو ماه اخیر مرغ مورد نیاز البرز نشینان را تامین کرده و خلل موجود را باید در زنجیره توزیع و عرضه جستجو شود.
این مسئول گفت: جهاد کشاورزی بر اساس لیستی که اتحادیه مرغ و تخم مرغ در اختیارش قرار داده مرغ تامین شده را در اختیار واحدهای عرضه قرار می‌دهد.
کریمی تاکید کرد: مردم در این شرایط نباید مرغ گران را بخرند چون وقتی نیاز استان به وفور تامین می‌شود گرانفروشی معنایی ندارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز درباره علت گران شدن حبوبات در البرز طی چند هفته گذشته توضیح داد: بخش عمده‌ای حبوبات استان از خارج وارد می‌شود و بخشی از آن نیز از سایر استان‌ها تامین می‌شود.
کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات حبوبات اختصاص نمی‌یابد و این تولیدات با ارز آزاد تامین می‌شود، گرانی پیش آمده دور از انتظار نبود.
این مسئول گفت: البته وزارت جهاد کشاورزی امسال برنامه ویژه ای برای تولید حبوبات دارد که امیدواریم با اجرای آن قیمت‌ها متعادل شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین