تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
حزب الله:در آستانه عید فطر بیشتر سینماهای تهران فعالیت خود را از سرگرفته‌ و به استقبال مخاطب در تعطیلات پایان ماه رمضان امیدوارند.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۴۵۹
اکران تکراری عید فطر و امیدی که هنوز باقی‌ است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اگرچه ستاد ملی مقابله با بحران کرونا اواخر هفته قبل مجوز بازگشایی سینماها را صادر کرد، اما بسیاری از سینمادارها تمایلی به بازگشایی نداشتند و با تاخیر چند روزه اقدام به دایر کردن دوباره سالن‌ها کرده‌اند.
براین اساس از روز گذشته تعداد بیشتری از سینماها و پردیس‌ها در تهران آغاز به کار کرده ولی همچنان مجموعه‌هایی هستند که تا اکران نشدن فیلم جدید و مخاطب پسند و نیز تضمین برای اجرای حمایت‌های اعلام شده حاضر به بازگشایی نیستند.
اکران نوروزی امسال که با ترکیب پنج فیلم «خورشید»، «خون شد»، «هفته‌ای یک بار آدم باش»، «تکخال» و «لاله» با شکست مطلق پیش رفته بود، در موعد عید فطر هم ادامه پیدا می‌کند و فعلا خبری از فیلم جدید نیست.
البته در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش یک فیلم دیگر متقاضی اکران بوده، اما تصمیم‌گیری درباره روی پرده رفتن فیلم‌های جدید به جلسه هفته آینده موکل شده است.
در شرایط فعلی وضعیت حضور تماشاگر در سینماها ناامیدکننده است و روز قبل که تعداد قابل توجهی از  سینماها فعالیت دوباره خود را شروع کردند، اختلال چند ساعتی سامانه مدیریت اکران و فروش (سمفا) سبب نارضایتی برخی سینمادارها در روند فروش بلیت شد. درباره این سامانه نکته قابل توجه این است که از مدت‌ها قبل اطلاعاتش  همانند گذشته به روز نیست چرا که پیش‌تر اضافه شدن روزانه هر سالن به چرخه اکران و نیز تعداد بلیت‌هایی که به فروش می‌رسید در لحظه قابل مشاهده بود.
در حال حاضر طبق اطلاعات این سامانه بجز فیلم‌های نوروزی، دو فیلم «شنای پروانه» و «دیدن این فیلم جرم است» هر کدام با یک سالن روی پرده هستند ولی شنای پروانه در یکی از سایت‌های فروش بلیت در پنج سینمای تهران اکران می‌شود!
برخی سینمادارها معتقدند در آخرین روزهای فعالیت دولت شرایط کار نامناسب و پیچیده‌تر شده اما با این حال امیدوارند وعده‌های حمایتی برای خرید بخشی از ظرفیت سالن‌های سینما و نیز کمک به صاحبان فیلم‌ها در این ماه‌های آخر به طور جدی‌تر عملی شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین