تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
plusresetminus
حزب الله:مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت از قرار گرفتن دو واکسن ایرانی در فاز نهایی مطالعه انسانی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۱۸۲
قرار گرفتن دو واکسن ایرانی در فاز نهایی مطالعه انسانی/ مراسم اربعین را با تزریق واکسن و ایجاد ایمنی جمعی برگزار می‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: کشور ژاپن با اینکه از زیر ساخت‌های بالینی برخوردار است و دچار تحریم و مشکلات مالی نبوده، اما در زمینه  ویروس کرونا دچار مسائلی شده است و برآورد آمار ۲۰ درصد بوده است و موارد اعلام شده بر اساس شناسایی موارد قطعی است.
 
او ادامه داد: در حال حاضر دو واکسن تولید داخل در فاز مطالعاتی نهایی قرار دارند و دو واکسن در فاز اول و دوم مطالعه قرار گرفته اند و در تابستان وارد فاز نهایی خواهند شد، گفتنی است که امروزه ۱۶ واکسن پشت خط قرار دارند.
 
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: ما برای تامین واکسن چهار راه حل داشتیم که یکی از کشور تولید کننده واکسن را بخریم یا از طریق کوواکس واکسن را تهیه کرده یا تولید مشترک با سایر کشور‌ها داشته یا خودمان واکسن را در کشور تولید کنیم.
 
جهانپور ادامه داد: موضوع واکسیناسیون و تولید واکسن ایرانی هرگز انتخاباتی نیست و هر لحظه که ساعت واکسن تولید داخل پس از مطالعات نهایی به دست ما برسد ما توزیع و تزریق آن را در کشور انجام خواهیم داد.
 
او بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰۵ هزار تزریق واکسن در کشور انجام می‌شود و ما این ظرفیت را داریم که روزانه یک میلیون تزریق واکسن کرونا در کشور انجام دهیم. در یک زمانی گان و تجهیزات حفاظتی به ما نمی‌دادند، اما وزارت بهداشت به هر نحوی این وسایل را تامین کرد.
 
جهانپور افزود: در فروردین و اردیبهشت سال گذشته وزارت بهداشت مکاتباتی با همتای خود از کشور‌های چین، هند، کوبا و روسیه و حتی سازمان‌های بین المللی برای تامین واکسن داشته است. بازهم تاکید می‌کنم که واکسیناسیون در ایران هیچ ربطی به انتخابات ندارد و هر زمانی که دنیا تمام واکسن مورد نیاز و تایید را به ما بدهد همان روز تزریق واکسن را در ایران انجام خواهیم داد.
 
نظر تخصصی در زمینه برگزاری امتحانات بر عهده وزارت آموزش و پرورش است
او در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مدارس گفت: قطعا نظر تخصصی در زمینه برگزاری امتحانات بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و هر نظری ستاد ملی کرونا بگیرد از طریق سخنگوی ستاد اعلام می‌شود و به طور کلی میزان ضریب ریسک در نحوه برگزاری امتحانات در نظر گرفته می‌شود.
 
جهانپور با اشاره به توییت خانواده مرحوم انصاریان در خصوص قصور پزشکی بیان کرد: وزارت بهداشت مرجع اظهار نظر در این خصوص نبوده و سازمان‌های ذی صلاح مانند سازمان نظام پزشکی در این زمینه باید اظهار نظر کنند. همه پزشکان اطلاعات کاملی در زمینه کد‌های اخلاق پزشکی دارند. نظامات اخلاق پزشکی باید بهتر شوند و هویت افراد و اطلاعات پزشکی نباید علنی شوند.
 
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: همه تیم‌های مختلف اعم از شرکت‌های دانش بنیان، تزریق و توزیع و حتی واردات واکسن تلاش‌های خود را کرده اند تا با ایجاد ایمنی جمعی کافی و با تزریق واکسن بتوانیم امسال مراسم اربعین را برگزار کنیم. تیم‌های مختلفی در زمینه تامین ارز، تامین ریال، واردات واکسن و تولید آن در داخل تلاش‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند تا واکسن در زنجیره توزیع و تزریق قرار بگیرد.
 
او اضافه کرد: کشورمان حدود ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد که همه مردم باید واکسن را تزریق کنند. ما در حال حاضر ۴۰ درصد از واکسن های مورد نیاز داخل کشور را از خارج تهیه می کنیم.
 
جهانپور افزود: ما از شرکت های تولید کننده واکسن داخلی حمایت کافی را انجام می دهیم و دریافت واکسن از دنیا را نیز انجام خواهیم داد. با وخیم شدن وضعیت کرونا در هند آن ها واکسن های خود را صرف مردم داخل کشور خود کرده اند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین