تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت گفت: یک میلیون دوز واکسن با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز تزریق می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۵۹۸
آغاز تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا از امروز/ اعلام فراخوان ثبت نام برای واکسیناسیون بیماران صعب العلاج
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسن کرونا یکی از بحث های جدی در دنیا است و ما در زمینه تولید واکسن گام های موثری برداشته ایم و می دانستیم که واکسن یک موضوع سیاسی است، ما ۱۶ میلیون دوز از طریق سهمیه کوواکس واکسن خریداری کرده ایم و بعد از ماه ها توانستیم پول آن را انتقال دهیم. ما با کشور روسیه و هند، چین مذاکراتی در زمینه تامین واکسن انجام داده و به نتایج خوبی رسیدیم.
او افزود: نشست امروز بیشتر جنبه سیاسی بود و ما معترض شیوه های توزیع کوواکس هستیم. بی عدالتی در مصرف و توزیع واکسن در دنیا وجود دارد و باید سازمان های بین المللی به آن رسیدگی کنند و امروزه ۸۵ درصد واکسن ها در تعداد محدود کشورها مصرف می شود. متاسفانه بر اثر تحریم های ظالمانه واکسن به سختی به ما می رسد. در حال حاضر در شش پلت فرم در زمینه تولید واکسن کارهای خوبی انجام داده ایم.
نمکی گفت: یک میلیون دوز واکسن که متأسفانه با تأخیر نیمه دوم فروردین به کشور رسید، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز تزریق می‌شود.
 
وی بیان کرد: مرحله نخست واکسیناسیون کرونا تا هفته اول اردیبهشت پایان یابد و مرحله دوم نیز براساس پیش بینی‌ها در اردیبهشت آغاز شود.
 
نمکی گفت: در مرحله اول تمام کادر درمان، دانشجویان علوم پزشکی و پرستاری، کارکنان آزمایشگاه‌ها و همچنین بیماران صعب العلاج واکسینه می‌شوند.
 
 وی افزود: برای شناسایی بیماران صعب العلاج علاوه بر پرونده‌های موجود پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی فراخوانی برای ثبت نام این بیماران اعلام می‌کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین