تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
plusresetminus
حزب الله: فیلم فرانسوی «آنِت» به کارگردانی «لئوس کاراکس» آغازگر هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۵۸۵
فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۱ معرفی شد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«لئوس کاراکس» ۹ سال پس از حضور موفق با فیلم «هولی موتورز» در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن، این بار با نخستین فیلم انگلیسی زبان خود با نام «آنِت» به عنوان فیلم افتتاحیه کن ۲۰۲۱ به جشنواره بازخواهد گشت. 
داستان این فیلم با بازی «ماریون کوتیار» و «آدام درایور» در لس آنجلس روی می دهد و درباره زندگی یک کمدین استندآپ با نام هِنری و یک خواننده شناخته شده بین المللی به نام «آن» است که تولد فرزند نخست آنها با نام «آنت» که دختری موموز با سرنوشتی استتثنائی است، زندگی آنها را دستخوش تغییر می کند.
«آنِت» که تهیه کنندگی آن را «چارلز گیلبرت» بر عهده دارد، ششمین ساخته «لئوس کاراکس» و بر اساس ایده ای اصلی از او ساخته شده که در نخستین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی جشنواره کن نیز حضور خواهد داشت و همزمان با نمایش در افتتاحیه کن در سینماهای فرانسه نیز اکران عمومی خواهد شد. 
«پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن در باره این فیلم گفت: «هر یک از آثار لئوس کاراکس یک رویداد است و فیلم جدید آنِت، هدیه ای به عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ است و از سال گذشته مشتاق به تماشای آن بودیم». 
«تیری فرمو» مدیر جشنواره کن نیز گفت: «نمی توان بازگشتی زیباتر از این به سینما و پرده نقره ای در کاخ اصلی جشنواره کن متصور بود، جایی که فیلم ها شکوه خود را نشان می دهند. سینمای لئوس کاراکس، نمودی از این نشانه های قدرتمند و کیمیاگری موموز است که راز مدرنیته و جاودانگی سینما را در خود جای داده است». 
جشنواره فیلم کن سال گذشته به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و امسال ابتدا قرار بود در تاریخ اصلی ۱۱ تا ۲۲ می (۲۱ اردیبهشت تا اول خرداد) برپا شود اما در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که امسال نیز با حدود دو ماه تاخیر و از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار شود و «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده خواهد داشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین