تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
plusresetminus
حزب الله:منبعی مطلع از روند مذاکرات وین با اعلام اینکه ایران تقسیم‌بندی تحریم‌ها را قبول ندارد، تاکید کرد تمام تحریم‌های آمریکا باید یک جا لغو شود.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۴۲۸
ایران تقسیم تحریم‌ها به قابل رفع، قابل مذاکره و غیر قابل رفع را قبول ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، برخی رسانه‌های غربی دیروز گزارش دادند آمریکا قصد ندارد همه تحریم‌ها را لغو کند. بر اساس این گزارش‌ها تحریم‌هایی هم که آمریکا قصد برداشتن آن‌ها را دارد، تنها پس از امتیازات اضافه‌ای که تهران باید بدهد، برداشته می‌شود.
در این حال، یک منبع موثق مطلع از روند مذاکرات وین امروز در گفتگو با پرس تی‌وی تفکیک تحریم‌ها به سه دسته قابل رفع، قابل مذاکره و غیر قابل رفع را رد کرد و گفت: مطابق سیاست قطعی نظام، تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های موسوم به برجامی، تحریم‌های دوره ترامپ ذیل هر عنوانی و تحریم‌های دوره اوباما که پس از اجرایی شدن برجام وضع شده، باید لغو شود و پس از راستی‌آزمایی در مدت زمان معقول، ایران آماده توقف اقدامات جبرانی خواهد بود.
این منبع مطلع به پرس تی‌وی گفت: همانگونه که رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با وزیر خارجه روسیه بر ضرورت بازگشت به توافق ۲۰۱۵ تاکید کردند، هر تحریمی که از سال ۲۰۱۵ به بعد، پس از اجرایی شدن برجام وضع شده از جمله دو تحریم موسوم به ISA و Visa Program هم باید لغو شوند.

این منبع مطلع همچنین با اشاره به سخنان دو روز پیش سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، پس از مذاکرات هفته گذشته در وین که تحریم‌های اخیر اروپا را نقض فاحش برجام شمرده بود، تاکید کرد: برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی همه تحریم‌ها باید لغو و همه اقدامات ناقض برجام نیز باید متوقف شود.
این منبع مطلع که پرس تی‌وی نام او را فاش نکرد، در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران لغو یکجای همه تحریم‌ها را تنها راه نجات مذاکرات وین می‌داند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین