تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله: هر کدام از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای در اختیار دارند تا تیم‌هایشان را هدایت کنند و در مواقع حساس به دادشان برسند. در این گزارش به بررسی مسن‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته‌ایم.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۲۲۲
پیرمردهایی با عصای جادویی در لیگ قهرمانان آسیا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تجربه یکی از پارامترهای مهم برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای است. به قول معروف پاره کردن چند پیراهن بیشتر باعث می‌شود که شما دچار اشتباهات تکراری نشوید و در مواقع حساس بتوانید تصمیمات درستی بگیرید. تجربه در فوتبال هم مانند مقوله‌های دیگر نقش مهمی ایفا می‌کند و به طوری که تمام تیم‌ها حتی اگر بخواهند جوان‌گرایی کنند، در پست‌های حساس که نیاز به رهبری دارد، از بازیکنان کهنه‌کار و باتجربه استفاده می‌کنند تا آن‌ها بتوانند جوان‌ترها را در داخل زمین هدایت کنند.
لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود و به همین بهانه، به سراغ بررسی بازیکنان ۳۴ سال به بالای تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها رفته‌ایم. همانطور که پیش‌تر عنوان شد، اغلب این بازیکنان با توجه به نقش مهمی که در تیم‌هایشان دارند، بازیکنانی نام آشنا در آسیا و در برخی موارد در جهان فوتبال هستند که هرکدام وزنه‌ای برای تیم‌هایشان محسوب می‌شوند.
رودریگو تاباتا/ ۴۰ سال
مسن‌ترین نام این لیست، بازیکن قطری - برزیلی السد با ۴۰ سال سن است که به خاطر سابقه طولانی‌ای که در آسیا دارد، نامی آشنا برای آسیایی‌هاست. جالب است بدانید با وجود این که ژاوی فقط در نیمی از بازی‌های السد از تاباتا در ترکیب ابتدایی استفاده کرده، این بازیکن توانسته آمار ۱۴ گل و ۳ پاس گل را به ثبت برساند تا این هافبک تهاجمی یکی از مهره‌های اصلی ژاوی باشد.
سانتوس برزیل، بشیکتاش ترکیه و الریان قطر، تیم‌های مطرحی هستند که تاباتا سابقه بازی در آن‌ها را دارد.
سید جلال حسینی/ ۳۹ سال
کاپیتان پرسپولیس که پس از یک فصل افت نسبی دوباره به شرایط خوب گذشته‌اش بازگشته تقریبا از ابتدا در تمام بازی‌های تیمش حضور داشته که حاصل ۱۹ بازی این بازیکن برای پرسپولیس، ۴ گل هم بوده است.
برد جونز/ ۳۹ سال
دروازه‌بان شماره یک النصر که یکی دیگر از کهنه‌کاران این لیست را نیمکت نشین کرده، سابقه بازی در فاینورد و لیورپول را دارد و تجربه بالایی دارد. او امسال توانسته در ۵ بازی از لیگ حرفه‌ای عربستان دروازه تیمش را بسته نگه دارد.
اسماعیل مطر/ ۳۸ سال
مهاجم مطرح و ریزنقش اماراتی‌ها که با توجه به سرعت بالایی که دارد خصوصا در دوران جوانی‌اش بلای جان مدافعان آسیا بوده در ۲۰ بازی این فصل برای الوحده امارات به میدان رفته که حاصلش ۷ گل و ۸ پاس گل بوده است.
نکته جالب توجه درباره مطر این است که او از تیم‌های پایه عضو الوحده بوده و به جز برهه کوتاهی که به السد قطر پیوسته، باقی دوران فوتبالش را برای این تیم به میدان رفته است.
لوسیانو پریرا/ ۳۷ سال
شیمبا با فولاد و سپاهان حضور درخشانی در دوره‌های لیگ قهرمانان آسیا داشته و درخشش در دیدار پلی‌آف امسال مقابل العین هم ادامه‌دار بود و او مقابل این تیم اماراتی دبل کرد. او در تمام بازی‌های این فصل فولاد به عنوان کاپیتان این تیم به میدان رفته است.
ماجد ناصر/ ۳۷ سال
دروازه‌بان شماره یک تیم شباب الاهلی امارات در ۲۰ بازی این فصل که برای تیمش به میدان رفته توانسته در ۸ بازی دروازه تیمش را بسته نگه دارد.
یاسر المسیلم/ ۳۷ سال
کاپیتان اول الاهلی و دروازه‌بان سابق تیم‌ملی عربستان امسال فقط در ۴ بازی برای تیمش به میدان رفته که حاصلش ۲ کلین‌شیت برای تیمش بوده است.
سانتی کاسورلا/ ۳۶ سال
هافبک مطرح اسپانیایی که پس از احیا در ویارئال تا فصل گذشته هم برای تیم‌ملی اسپانیا به میدان می‌رفت، اصلی‌ترین مهره ژاوی در السد است. او در ترکیب ابتدایی السد در بیش از ۹۰ درصد بازی‌ها بوده و حاصل این بازی‌ها ۱۵ گل و ۱۲ پاس گل بوده است.
کاسورلا به جز ویارئال برای آرسنال و مالاگا هم به میدان رفته است.
مسعود شجاعی/ ۳۶ سال
دیگر بازیکن لالیگایی این فهرست، کاپیتان تراکتور است که امسال سرمربی‌گری را هم تجربه کرده است. شجاعی در نیمی از دقایق بازی تراکتور حضور داشته و حاصل آن ۳ پاس گل بوده است. کاپیتان سابق تیم‌ملی تجربه حضور در اوساسونا، لاس‌پالماس و آاک آتن را دارد.
احمد عبدالستار/ ۳۶ سال
این بازیکن، دروازه‌بان تیم الوحدت اردن است.
ظفر پولونوف/ ۳۶ سال
این مهاجم کهنه‌کار ازبکستانی در این فصل لیگ ازبکستان که به تازگی آغاز شده دقایق کوتاهی فرصت بازی برای AGMK پیدا کرده که به عنوان یار تعویضی در دقایق پایانی بوده است.
گومیس/ ۳۵ سال
مهاجم مطرح فرانسوی الهلال در نیمی از گل‌های این تیم در فصل جاری لیگ حرفه‌ای عربستان تاثیر مستقیم داشته و در ۲۴ بازی توانسته ۱۸ گل به ثمر برساند و ۴ پاس گل بدهد. او به همراه جووینکو از اصلی‌ترین مهره‌های الهلال در قهرمانی دو فصل قبل این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بود. الهلال در فصل قبل لیگ قهرمانان به خاطر تعداد بالای کرونایی‌های این تیم، با تصمیم AFC از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
گومیس سابقه بازی در مارسی، لیون، گالاتاسرای و سوانسی را دارد.
ولید عباس/ ۳۵ سال
مدافع کهنه‌کار شباب الاهلی امارات در ۱۴ بازی این فصل برای تیمش به میدان رفته است.
محمد موسی/ ۳۵ سال
این مدافع کهنه‌کار الدحیل قطر در نیمی از بازی‌های این فصل تیمش به میدان رفته و زوج مهدی بن‌عطیه، مدافع مطرح مراکشی الدحیل بوده است.
وصام کاظم/ ۳۵ سال
کاظم، هافبک مسن تیم الشرطه عراق است.
سباستین جووینکو/ ۳۴ سال
مهاجم مطرح ایتالیایی الهلال امسال نتوانسته درخشش خودش در این تیم عربستانی را داشته باشد و فقط در ۴۰ درصد بازی‌های تیمش حضور داشته است. او در دقایقی که برای الهلال به میدان رفته توانسته ۳ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش بدهد.
جووینکو که روزی میراث‌دار پیراهن شماره ۱۰ دلپیرو در یونتوس بوده، ملقب به مورچه اتمی است.
نورالدین آمرابات/ ۳۴ سال
وینگر مطرح مراکشی در اغلب بازی‌های النصر به عنوان یار اصلی به میدان رفته که حاصل آن ۴ گل و یک پاس گل بوده است. آمرابات سابقه بازی در تیم‌های واتفورد، لگانس، مالاگا، گالاتاسرای و آیندهوون را در کارنامه‌اش دارد.
اشکان دژاگه/ ۳۴ سال
یکی دیگر از بازیکنان مطرح این لیست، وینگر مطرح تراکتور است که در ۷۰ درصد دقایق بازی‌های این فصل تیمش به میدان رفته و توانسته ۲ گل به ثمر برساند و ۳ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش بدهد. دژاگه سابقه قهرمانی بوندسلیگا با ولفسبورگ و حضور در لیگ برتر انگلیس با پیراهن فولام را دارد.
ولیتون/ ۳۴ سال
برزیلی چارچوب شناس الشارجه امارات در ۲۱ بازی این فصل تیمش به میدان رفته که حاصل آن ۱۳ گل و ۵ پاس گل بوده است. شاید اگر ولیتون که سابقه بازی در اسپارتاک مسکو و سلتاویگو را دارد خیلی زود به تیم‌های عربی نمی‌پیوست، می‌توانست اسم و رسم بیشتری در جهان فوتبال برای خودش دست و پا کند. به هر حال او را در این سن و سال هم نباید دست کم گرفت.
عبدالله معیوف/ ۳۴ سال
دروازه‌بان الهلال عربستان در ۱۳ بازی این فصل برای تیمش به میدان رفته که در ۶ بازی توانسته کلین‌شیت کند.
ولید عبدالله/ ۳۴ سال
دروازه‌بان نام آشنای عربستانی که با حضور برد جونز استرالیایی در النصر شانس کمی برای حضور در میدان دارد.
تورسونوف/ ۳۴ سال
وینگر مطرح ازبکستانی که کاپیتان AGMK این کشور است در تمام بازی‌های این فصل به میدان رفته است.
محمد آبشک/ ۳۴ سال
آبشک یکی از مهره‌های اصلی فولاد به شمار می‌رود ولی با این که سابقه زیادی در لیگ برتر دارد، تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد.
مهند عسیری/ ۳۴ سال
مهاجم مسن الاهلی عربستان بیشتر به عنوان یار تعویضی در دقایق پایانی بازی به میدان می‌آید.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین