تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
plusresetminus
حزب الله:شهرهای مختلف لبنان عصر چهارشنبه بار دیگر شاهد اعتراضاتی در محکومیت وضعیت معیشتی و نابسامانی اقتصادی این کشور بودند و تظاهرکنندگان اعلام "دولت فوق‌العاده" برای نجات کشور را خواستار شدند.
۰
کد مطلب : ۲۲۹۲۵۸
تظاهرات و بستن مسیرها در لبنان در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی ادامه دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معترضان در مناطق مختلف لبنان از جمله میدان "جبل الدیب" در استان "جبل لبنان" در اعتراض به وضعیت معیشتی، اقتصاد رو به نابودی و افزایش قیمت دلار در برابر لیره این کشور و نیز قطع برق به دلیل کمبود ماده مازوت در بازار، مسیرها را مسدود کرده و لاستیک‌های خودروها را آتش زدند که در ادامه ارتش لبنان برای آرام کردن اوضاع وارد عمل شد.
صدها معترض پل "جبل الدیب" واقع در شمال شهر بیروت را مسدود کرده و برکناری دولت و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان لبنانی چندین خیابان اصلی در بیروت به ویژه خیابان الحمرا واقع در مقابل بانک مرکزی لبنان و نیز منطقه قریطم و ساقیه الجنزیر را مسدود کردند.

طبق گزارش مرکز کنترل ترافیک لبنان، مسیر "کورنیش المزرعه" در نزدیکی مسجد جامع عبد الناصر در هر دو جهت مسدود شد.
همچنین پل الکولا و چهارراه "المدینه الریاضیه" در هر دو جهت مسدود شدند و برخی معترضان در اعتراض به وخامت شرایط معیشتی کشور مسیر بشاره الخوری در بیروت را با سطل‌های زباله بستند و آنها را آتش زدند.
برخی معترضان به افزایش قیمت دلار بزرگراه طرابلس-عکار در محله باب التبانه را با لاستیک و برخی موانع خودروها بستند.
مناطق مختلف لبنان با سهمیه‌بندی شدید برق به دلیل کمبود ماده مازوت و سوخت مواجه هستند و شرکت برق لبنان نسبت به توقف تولید برق هشدار داد.
پس از آنکه لیره لبنان بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت دلار در بازار سیاه به حدود ۹۰۰۰ لیره رسید، لبنان با بحران اقتصادی شدید و بی‌سابقه‌ای مواجه شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین