تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
plusresetminus
حزب الله:مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیکی شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک سال ۹۹ از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز می شود که حتماً باید روزهای تردد در سامانه تهران من ثبت شود.
۰
کد مطلب : ۲۲۲۰۵۹
طرح ترافیک سال جدید از ۱۶ فروردین آغاز می‌شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عمار سعیدیان فر با اشاره به اینکه طرح ترافیک سال ۹۹ از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌شود و برای استفاده از طرح باید حتماً روزهای تردد مورد نیاز در تهران من ثبت شود، گفت: نرخ‌های اعمال شده از شنبه بر اساس نرخ‌های مصوب سال ۹۹ خواهد بود. رزرو اجباری و الزامی است.
وی افزود: ساعت طرح ترافیک از ۸ صبح تا ۱۷:۰۰ خواهد بود که به دلیل شرایط ویژه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا سه ساعت از طرح ترافیک کاهش پیدا کرده و پیش از این زمان اجرای طرح ترافیکی از ساعت ۶:۳۰ بامداد تا ۱۹:۰۰ بود.
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در خصوص اینکه آیا احتمال دارد زمان ثبت نام طرح ترافیک برای خبرنگاران که ۲۰ فروردین ماه اعلام شده بود باز هم تمدید شود؟ گفت: باید آمار اینکه چه تعداد ثبت نام کرده اند مشخص شود و بعد در خصوص تمدید این تاریخ تصمیم گیری شود اما باید هرچه زودتر این آمار جمع آوری شود تا مراحل اختصاص سهمیه‌های جدید آغاز شود اما تا زمانی که سهمیه‌های سال ۹۹ اختصاص پیدا نکرده باشد، سهمیه سال ۹۸ اعتبار دارد.
سعیدیان فر اظهار داشت: افرادی که شامل حال سهمیه سالیانه می‌شوند از جمله خبرنگاران نیاز به رزرو ندارند.
وی توصیه کرد: افرادی که شامل سهمیه‌های طرح ترافیک می‌شوند حتماً در حساب شهروندی شأن اعتبار لازم باشد تا شامل تخفیف‌های پیش بینی شده بشوند زیرا برخلاف سال گذشته اگر حسابی شارژ نشده باشد و خودرو در محدوده تردد کند، تمامی تخفیف‌ها حذف می‌شود. بنابراین برای اینکه از ۲۰ درصد تخفیف استفاده کنند همیشه در حساب شهروندی شأن اعتبار وجود داشته باشد.
به گزارش مهر، براساس مصوبه شورای شهر تهران امسال سقف ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار خودرو است و امکان ورود خودروهای بیشتر به این محدوده وجود ندارد. قیمت پایه در سال ۹۹، ۲۸ هزار تومان است که قیمت نهایی تردد در محدوده طرح ترافیک، ضریب‌های دیگری همچون زمان تردد، نوع معاینه فنی، داشتن پول در حساب شهروندی و غیره محاسبه می‌شود و نهایتاً قیمت تعیین شده بنا بر نوع محدوده، ساعت تردد و میزان آلایندگی وسیله نقلیه محاسبه می‌شود.
ساعت پیک قبل از ۱۰ صبح و بعد از ساعت ۱۶ اعلام شده و تخفیف برای معاینه فنی برتر ۳۰ درصد است. حداقل قیمت برای رانندگانی که در ساعت غیر پیک وارد محدوده طرح‌های ترافیکی می‌شوند، به این صورت است که اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، قیمت ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر در ساعات پیک وارد محدوده طرح‌های ترافیکی شود قیمت ۳۵ هزار و ۲۸۰ تومان برای ورود در نظر گرفته شده است.
اگر خودرویی فاقد معاینه فنی برتر باشد و در ساعت غیر پیک وارد محدوده شود حداقل ۲۳ هزار و ۵۲۰ تومان باید پرداخت کند و اگر همین خودروی فاقد معاینه برتر در ساعت پیک وارد شود حداکثر مبلغ ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت می‌کند. همچنین خودروهای هیبریدی و برقی از ۹۰ درصد تخفیف بهره مند هستند. ساکنین محدوده‌های اجرای طرح‌های ترافیکی نیز تخفیفی ۵۰ درصدی دارند و خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود قبل از ۱۷:۰۰ رایگان است اما تردد بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ با تخفیف ۵۰ درصدی لحاظ می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین