تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد: مصرف ایبوپروفن و سایر ضد التهاب‌های بدون نسخه ممکن است علائم ویروس کرونا را تشدید کند.
۰
کد مطلب : ۲۲۱۶۹۲
هشدار: «ایبوپروفن» علائم کرونا را تشدید می‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد: مصرف ایبوپروفن و سایر ضد التهاب‌های بدون نسخه ممکن است علائم ویروس کرونا را تشدید کند.

ایبوپروفن که با نام‌های تجاری ادویل و نوروفن نیز در بازار عرض می‌شود از دسته داروی‌های ضدالتهابغیراستروئیدی است که به گفته وزیر بهداشت فرانسه باعث تشدید اثر عفونت در بدن و سخت‌تر شدن روند درمان می‌شود.

با این حال ، مقامات بهداشتی این قرص را به طور گسترده‌ای برای تسکین درد و تب توصیه می‌کنند؛ برخی پزشکان هشدار می‌دهند که اثرات ضد التهابی باعث کاهش واکنش بدن می‌شود.

اولیویه وران ادعا کرد که داروهای بدون نسخه که به گفته برخی از سازمان‌های بهداشتی می‌تواند به مقابله با علائم کرونا کمک کند، ممکن است باعث تشدید عفونت شود.

ایبوپروفن به طور گسترده‌ای برای تسکین درد و همچنین کاهش تب و درد ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال، برخی پزشکان هشدار می‌دهند که اثرات ضد التهابی ممکن است واکنش بدن به عفونت را کاهش داده و باعث کند شدن بهبودی شود.

آنها همچنین ممکن است فرایندی را در بدن ایجاد کنند که منجر به ذات‌الریه شود، نتیجه شدید COVID-19 که می‌تواند منجر به مرگ شود.

بهداشت عمومی انگلیس اعتراف کرد که در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد مصرف ایبوپروفن و COVID-19 وجود ندارد.

مصرف بدون نسخه داروهای خانواده ایبوپروفن مانند ادولیم از نیمه ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی در فرانسه ممنوع شده است.

ویروس کرونا حداقل ۱۷۰ هزار نفر در سراسر جهان را آلوده کرد و آمار تلفات نیز به طور مداوم رو به افزایش است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین