تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
plusresetminus
سخنگوی دولت گفت: حتی با رفتن ایران به لیست سیاه FATF اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۹۴۲۶
اقتصاد ایران با تصمیمات FATF آسیبی نخواهد دید
علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز هیأت دولت شخص رئیس جمهور و وزرا از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کردند و همچنین انتخابات ۲ اسفند مورد بحث قرار گرفت. اعضای هیأت دولت از مردم درخواست دارند که علی رغم همه گله‌ها و انتقادات در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: همگان باید بپذیریم این انتخابات هر چند از منظر بعضی‌ها محدود شده است اما مشارکت در انتخابات با منافع ملی سازگار تر است. دولت معتقد است هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: صندوق رأی محلی خاص برای تغییر شیوه اداره کشور است، بنابراین شرکت در انتخابات، رأی به بقای صندوق رأی است. در این انتخابات پیروز نهایی صندوق رأی خواهد بود.
حتی با رفتن به لیست سیاه FATF اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد
سخنگوی دولت در رابطه با FATF و تلاش دولت برای برگرداندن این لوایح گفت: این موضوع در دولت بحث شد و ما کلیه تلاش‌های خود را انجام دادیم که کمترین آسیب در مورد این موضوع متوجه کشور شود. بر اساس گزارشها، در جلسه امروز اکثریت کشورها از جمله چین و آفریقای جنوبی حمایت خود را از کشور ما اعلام کردند.
وی ادامه داد: بسیار عجیب است که کشورهایی که خود حامی تروریسم هستند برای ورود ایران به لیست سیاه تلاش می‌کنند. دولت یازدهم کشور را از لیست سیاه خارج کرد و تلاش خواهیم کرد اگر به لیست سیاه رفتیم، خروج‌مان امکانپذیر باشد.
سخنگوی دولت افزود: هر تصمیمی در جلسه FATF اخذ شود، قرار است اقتصاد کشور به گونه‌ای طراحی شود که آسیبی نبیند. حتی با رفتن به لیست سیاه اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. رئیس کل بانک مرکزی هم این موضوع را به خوبی توضیح دادند.
سخنگوی دولت در رابطه با آخرین مرحله بررسی جعبه سیاه اوکراینی، بیان کرد: وقتی پذیرفتیم اتفاق غیر عمد روی داده است، بالاترین چیزی که باید حاصل شود را پذیرفتیم. امکانات مورد نیاز برای خواندن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را در اختیار ایران قرار ندادند، این موضوع جای سوال و ابهام دارد، جمهوری اسلامی اصرار دارد، بر اساس قواعد بین المللی جعبه سیاه درکشوری که سانحه رخ داده بررسی شود، این کار صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ما مشکلی نداریم که این بازخوانی در کشورهای دیگرانجام شود، ما پیشنهاددادیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، خواندن جعبه برای ما هم مهم است، مایل هستیم، نرم افزارهای لازم فراهم شود، تا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در داخل کشور خوانده شود اما برای خواندن در بیرون از کشور مانعی نداریم.
ربیعی در مورد ارائه آمار کشته شدگان آبان ماه گفت: آنچه آقای رئیس جمهور گفتند بر این اساس بوده که پزشکی قانونی مرجع اعلام آمار است. باید منتظر ارائه آمار از سوی پزشکی قانونی باشیم. آمار دقیق طی چند روز آینده از سوی مراجع ذی ربط اعلام خواهد بود. مرجع اصلی اعلام این آمار پزشکی قانونی بود که صورت گرفت و گزارش به دولت ارائه شد.
سخنگوی دولت در مورد آخرین اقدامات دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه چند روز پیش نامه‌ای جعلی در این خصوص منتشر شد. باید جامعه را از طریق رسانه‌ها آماده کنیم، تصمیم بر آن است که حتی اگر یک مورد ابتلاء به کرونا در کشور مشاهده شد به صورت شفاف اعلام شود. تا به امروز به موردی نرسیدیم. در جلسه امروز هیأت دولت اعلام شد که آنفولانزای نوع B شایع شده است. رعایت شست و شوی دست و امور بهداشتی توصیه می‌شود.
وی در رابطه با ادعای برایان هوک مبنی بر اینکه انتخابات در ایران آزاد نیست افزود: این ادعاها جدید نیست. بر اساس ادعاهای او قرار بود چهلمین سال انقلاب را نبینیم. این اظهارات برای ما تازگی ندارد و امیدواریم با حضور مردم در انتخابات این ادعاها نیز ابطال شود.
ربیعی با بیان اینکه آمریکا از دولت‌های غیرانتخاباتی در منطقه حمایت می‌کند، تاکید کرد: آمریکا با چنین دولت بی آبرو و رسوایی شایسته اظهار نظر در مورد ایران نیست.
اختصاص سهمیه بنزین نوروزی با مشکل روبرو است
سخنگوی دولت در پایان در رابطه با تصمیم گیری در مورد سهمیه بندی بنزین نوروزی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم ۴۰ لیتر سهمیه نوروزی را به ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه اضافه کنیم، بیش از ۳ هزار میلیارد بار مالی دارد، تصمیم گرفتیم هر چه از فروش بنزین به دست می‌آید صرف ۶۰ میلیون شود و این موضوع تصمیم را دشوار می‌کند. بنابراین تصمیم با مشکل روبرو شده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین