تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
plusresetminus
روحانی در جمع مردم روستای سیل‌زده کلانی:

در کنار مردم مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هستیم

حزب الله:رئیس‌جمهور پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار، با حضور در میان مردم روستای کلانی از بخش دشتیاری شهرستان چابهار، تاکید کرد: مطمئن باشید دولت و همه ما در کنار شما هستیم، مشکلات شما را حل خواهیم کرد و شما را فراموش نمی‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۱۶۹۰۱
در کنار مردم مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان هستیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه خوشحالم که امروز به همراه جمعی از وزیران و مسئولان در خدمت شما هستیم، گفت: شما مرزبانان عزیز کشور ایران هستید که در یک روستا کنار مرز کشور دوست، پاکستان قرار گرفته‌اید و امروز بخاطر سیل‌زدگی دچار مشکل شده‌اید.
رئیس جمهور با بیان اینکه باران به عنوان رحمت الهی هم نعمت بزرگی است و هم برخی اوقات مشکلاتی بوجود می‌آورد، گفت: متأسفانه در باران اخیر مشکلاتی برای مردم منطقه پیش آمده، خانه‌ها را آب گرفته و راه‌های ارتباطی و مسیرهای رفت و آمدهای مردم دچار مشکل شده و اموال آنها از بین رفته است.
روحانی با بیان اینکه بازسازی ویرانی‌ها و درمان مصدومان احتمالی و جبران خسارت‌ها، اقدامات فوری است که باید انجام گیرد، گفت: خوشبختانه سازمان هواشناسی قبل از آغاز بارش‌ها پیش‌بینی کرده و هشدار و اخطار لازم را داده بود که این بسیار مهم است و موجب شده که ما خسارت جانی در این سیل نداشته باشیم و خسارت های نیز مالی قابل جبران است.
رئیس جمهور با قدردانی و تشکر از سازمان هواشناسی بخاطر پیش‌بینی سیل، گفت: از هواشناسی می‌خواهیم که این روند ادامه و اطلاع‌رسانی به موقع ادامه داشته باشد.
روحانی با بیان اینکه این حادثه باعث می‌شود که بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌هایی که باید در استان انجام شود با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری شود، گفت: در مسیر بازدید از مناطق سیل‌زده وزیران راه، نیرو و کشور توضیح دادند که در این منطقه نیاز به ساخت پل‌هایی است و جاده‌های ویران شده باید ترمیم و بازسازی شود که این اقدامات با جدیت پیگیری خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر نیرو در مسیر بازدید در این مناطق، گفت: خوشبختانه برق روستاها وصل شده و البته مردم این روستاهای سیل زده همچنان با مشکلاتی مواجه هستند که رسیدگی و رفع خواهد شد.
روحانی با تأکید بر اینکه همه مسایل و مشکلات شما را بررسی و رفع خواهیم کرد، گفت: همه در کنار هم برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم و در شادی و غم در کنار هم هستیم.
رئیس جمهور افزود: مردم ما در مقابل توطئه دشمنان و صهیونیست‌ها که سردار دل‌های ما را ترور کردند، با شجاعت و مقاومت اتحاد خود را نشان دادند. سردار سلیمانی سال‌ها برای امنیت این استان، کل کشور و کشورهای همسایه خدمت کرده و مردم ما قدردان این سردار دلاور بودند. مردم همچنین در سانحه دردناک سقوط هواپیما هم غم و اندوه خود را نشان دادند و همچنین وقتی از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان مطلع شدند، همه بسیج شدند از سپاه و ارتش و امدادگران و بسیج و همه مردم برای کمک به صحنه آمدند.
روحانی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان سال‌هاست که سختی و رنج کشیده، گفت: باید این سختی‌ها جبران شود. کارهای خوبی برای توسعه استان شده و من 25 سال پیش که همراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای افتتاح سد پیشین به این منطقه آمدم، امروز سدهای دیگری هم در استان ساخته شده است و به گفته استاندار یکی از این سدها 85 درصد پیشرفت داشته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه این حادثه باعث می‌شود، تکمیل بسیاری از طرح‌های توسعه استان تسریع شود، گفت: درست است که سیل برای شما مشکل ایجاد کرد، اما در آینده برای این استان منشأ خیر خواهد شد.
روحانی افزود: سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید در سطح جهان جایگاه دیگری پیدا کرده است و امروز چابهار برای بسیاری از کشورها مرکز تردد و حمل و نقل شده است.
رئیس جمهور افزود: پروژه راه‌آهن در استان، آغاز شده و مقام معظم رهبری اجازه دادند 300 میلیون یورو برای تکمیل راه‌آهن چابهار اختصاص یابد که در آینده خواهید دید که راه‌آهن، کشتی، اتوبان و فرودگاه در کنار هم در این استان خواهد بود و این یک تحول بزرگ است.
روحانی با اشاره به هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان گفت: روابط با پاکستان بسیار خوب و از همیشه بهتر است. این مرز باید مرز دوستی و تجارت شما باشد و به همین خاطر تاکید داریم بازارچه مرزی در منطقه فعال شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما به عنوان خادم و نماینده شما در کنار شما خواهیم بود و برای حل مشکلات تلاش خواهیم کرد. نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همه مسوولان استان به تلاش های خود برای رفع مشکلات شما ادامه خواهند داد تا ان شاءالله در آینده اگر دوباره باران شدیدی بارید مردم با مشکل مواجه نشوند و آرامش داشته باشند. رودخانه‌ها کشش لازم را داشته باشند و جاده‌ها تاب‌آوری داشته باشند.
روحانی در پایان تأکید کرد: خسارت ها را جبران می‌کنیم و همه مشکلات شما را حل خواهیم کرد. شما مردم خوب، پاسداران مرز ایران هستید.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین