تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
plusresetminus
حزب الله:پایگاه خبری تحلیلی یورونیوز در گزارشی به بررسی تأثیرات منفی تحریم‌های مالی آمریکا بر فوتبال ایران پرداخته است.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۷۶
مشکل مربیان خارجی فوتبال ایران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به بهانه جدایی آندره‌آ استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال از این تیم به دلیل عدم پرداخت مطالباتش، سایت یورونیوز در گزارشی تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران را جزو مهمترین عواملی که در این اتفاق نقش داشتند معرفی کرده است. در ادامه، گزارش این سایت خبری را می‌خوانید:

«صدها ایرانی روز دوشنبه مقابل باشگاه استقلال تجمع کردند. این بار اما برخلاف اعتراض به گران شدن قیمت بنزین، تجمع آنها برای بازگشت یک مربی ایتالیایی به تیم فوتبال محبوب‌شان بود. آندره‌آ استراماچونی که پیش از این هدایت تیم‌هایی مانند اینترمیلان و اودینزه را برعهده داشت، روز یکشنبه به دلیل عدم پرداخت حقوقش تیم فوتبال استقلال تهران را ترک کرد. دلیل؟ تحریم‌های آمریکا.

تیم فوتبال استقلال - تیمی که زیر نظر استراماچونی به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران رسیده است - تحت مالکیت دولت ایران است و از این رو حقوق استراماچونی هم باید توسط وزارت ورزش این کشور پرداخت شود اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بانک‌های این کشور را از استفاده از سیستم سوئیفت بین‌المللی برای انتقال نقل‌و‌انتقالات مالی محروم می‌کند. به همین دلیل، برای پرداخت حقوق یک مربی خارجی در ایران تنها دو راه وجود دارد؛ راه اول انتقال پول به دبی در امارات است که از آنجا امکان انتقال آن وجه وجود داشته باشد. راه دوم هم استفاده از صرافی‌هایی است که حقوق مربیان را از داخل ایران به خارج از این کشور انتقال داده و در نهایت به حساب شخص دریافت کننده واریز می‌کنند. با این حال این شیوه نقل و انتقال پول هم مشکلات خودش را دارد که مهمترین آن موانع قانونی برای انتقال رقم‌های بالاست. طبق قرارداد دو ساله‌اش با باشگاه استقلال، استراماچونی در حدود 1.6 میلیون یورو حقوق می‌گیرد.

حسین‌ حسینی دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال به خبرنگاران گفت که شیوه غیررسمی انتقال پول به حساب استراماچونی سبب شده بانک ایتالیایی که او در آن حساب دارد به این مربی ایتالیایی هشدار دهد و از باشگاه استقلال بخواهد که این نقل و انتقال را متوقف کند اما باشگاه حاضر به همکاری نشده و همین موضوع سبب شده که حساب بانکی خانوادگی استراماچونی موقتاً مسدود شود. او گفت باشگاه باید هنگام عقد قرارداد با استراماچونی به طور شفاف به او می‌گفت که به خاطر تحریم‌ها مشکلاتی وجود خواهد داشت.


یورو نیوز در ادامه می‌نویسد:« مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک هم دیگر مربی خارجی شاغل در ایران بوده که در نتیجه تحریم‌های آمریکا، دچار مشکلاتی شد و بعد از تنها 6 ماه کار در تیم ملی ایران، این کشور را ترک کرده است. یک مشکل دیگر هم که پرداخت حقوق به مربیان خارجی شاغل در ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افت ارزش پول این کشور است. پول ایران از ماه ژانویه سال 2018 دو سوم از ارزش خود را از دست داده و به همین دلیل باشگاه‌ها عملاً نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند. این مسئله از نظر سیاسی برای مقامات ایران بسیار حساس است. در مورد ویلموتس، فدراسیون فوتبال ایران فیفا را به دلیل پرداخت نکردن مطالبات این فدراسیون - پاداش‌های حاصل از صعود تیم ملی ایران به دو دوره اخیر جام جهانی - مقصر می‌داند. در همین حال برخی از مقامات هم استخدام سرمربیان خارجی در وضعیت فعلی را غیرضروری می‌دانند.

عباس عراقچی معاون (سیاسی) وزیر امور خارجه ایران گفته است که مسئله استراماچونی به زودی حل خواهد شد و طبق اعلام سخنگوی وزیر ورزش ایران هم مذاکرات با سفیر ایتالیا در تهران آغاز شده تا مشکلات موجود حل شود.

استراماچونی در پاسخ به سؤال خبرنگار یورونیوز درباره بازگشت احتمالی‌‌اش به ایران گفت: «مدیربرنامه‌هایم پاستورلو و نمایندگان حقوقی من سخت در تلاش هستند تا با باشگاه همکاری کنند. در حال حاضر اما من هیچ تماسی از هیچ طرفی نداشته‌ام.»
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین