تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارش جدیدی از روز دوشنبه (۲۵آذر) به کشور وارد خواهد شد، از تداوم بارش‌ها طی هفته جاری خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۷۳
ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و بیان اینکه امروز(پنج‌شنبه۲۱آذر) در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در سایر مناطق کشور اما، آسمان صاف بوده و به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و بارش پراکنده باران و برف در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این سامانه روز جمعه (۲۲آذر) در کشور فعال شده و سبب بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران و گاهی رعد و برق در جنوب غرب و جنوب کشور خواهد شد افزود: همچنین از بعدازظهر روز جمعه (۲۲آذر) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش باران پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۲۳آذر) نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال بوشهر و همچنین روز یکشنبه(۲۴آذر) در شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود این در حالی است که در سایر مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی شده است.


وی با بیان اینکه از روز دوشنبه (۲۵آذر) به تدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب کشور، بارش باران و گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب غرب و غرب کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: همچنین در جنوب خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و جزایر شمالی خلیج فارس؛ رگبار و رعد و برق شدت خواهد داشت که در اواخر وقت به همراه شمالی شدن جریان‌ها در غرب دریای خزر، ابرناکی و بارش در استان گیلان، غرب استان مازندران و اردبیل آغاز می‌شود.


ضیائیان افزود: روز سه‌شنبه(۲۶آذر) این سامانه به جز نوار شرقی کشور در سایر مناطق کشور فعال بوده و در استان‌های جنوبی بارش باران همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش باران و برف را به دنبال خواهد داشت. گفتنی‌است در نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال غرب کرمان، چهارمحال بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان بارش باران و برف و در نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، جنوب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس بارش باران همراه با رعد و برق شدت خواهد داشت.


وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (جمعه ۲۲آذر) ابری با احتمال بارش باران و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز شنبه (۲۳آذر) صاف تا کمی ابری با حداقل و حداکثر دمای ۴ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین