تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
plusresetminus
سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» با اشاره به محدودیت ها در حوزه طنز و کمدی بیان کرد که باید دائم تلاش کنند که به کسی برنخورد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۷۵۰
کمدی بدون تناقض شکل نمی‌گیرد/ دائم در تلاشیم به کسی برنخورد
سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» روز گذشته ۲۰ آذر در مراسم افتتاحیه رسمی این سریال درباره ویژگی های فصل دوم در جمع خبرنگاران بیان کرد: کاراکترها همان افراد هستند و قصه را دوباره تعریف می کنند و می توان گفت در ادامه فصل اول این سریال است. فضا و لوکیشن ها تغییر کرده است و بهتر می توانیم زیبایی های این مناطق کردنشین را نشان دهیم.
وی در واکنش به ساخت سریال ها در فضاهای غیرآپارتمانی ادامه داد: تماشاگر اینقدر فضاهای آپارتمانی دیده است که می توان با ایجاد تنوع مخاطب را به کار جذب کرد. از طرفی فکر می کنم حضور در این فضاها هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ فرهنگی کمک زیادی به خود سریال ها می کند.
کارگردان «نون.خ» درباره پخش سریال های طنز از تلویزیون یادآور شد: محدودیت ها در این زمینه زیاد است و همه مربوط به تلویزیون و ممیزی نمی شود صنوف و قومیت ها هم حساسیت هایی دارند که باید مراقب باشیم، موضوعاتی که مطرح می کنیم به کسی برنخورد و اینها کمی دست و پای ما را می بندد. البته خیلی از اینها هم درست است به هر حال ما دائم در تلاش هستیم که قصه را به گونه ای روایت کنیم که مشکلی پیش نیاید و به کسی برنخورد، اساسا طنز کارکردن بسیار سخت است.
آقاخانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تصویری که از یکی از دختران نورالدین خانزاده در سریال نمایش داده می شود و کمتر شخصیتی زنانه دارد، عنوان کرد: در قصه پردازی نکته ای وجود دارد و آن، این است که نمی توان گفت به طور مثال ما فقط این مدلی هستیم و فقط با همین مدل قصه را روایت می کنیم. همه طیف آدمی همه جا وجود دارد. نمی توان گفت کردنشین ها فقط این شکلی هستند. از طرف دیگر نمی توان قصه ای را بدون هیچ تناقض یا مشکلی تعریف کرد. در عین حال من چون کار کمدی انجام می دهم اگر تناقض و درگیری در کاراکترها نباشد نمی توان این طنز و کمدی را ایجاد کرد. در کنار کژال هم پنج خانم دیگر هستند که بسیار خوب و آرام و مهربان و صمیمی هستند و در زندگی و کارهای خانه مشارکت دارند.
این کارگردان در ادامه درباره مشارکت استانداری کرمانشاه و تاثیر آن در سفارشی شدن سریال، اظهار کرد: قصه این کار پیش از این نوشته شده است و ما قرار نیست موضوعاتی را بزرگ کنیم که توی ذوق مخاطب بخورد این کار در عین حال که در کرمانشاه ساخته می شود یک سریال ملی است یعنی تمام ایران باید ببینند و دوستش داشته باشند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین