تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
حزب الله:وزیر امور خارجه از آزادی مسعود سلیمانی، استاد و پژوهشگر ایرانی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۳۲۸۸
«مسعود سلیمانی» از حبس غیرقانونی آمریکا آزاد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طی پیامی در توئیتر شخصی خود از آزادی مسعود سلیمانی خبر داد و نوشت: " بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم." 
به گزارش مهر، مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در توضیح آزادی مسعود سلیمانی اعلام کرد: با تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.
این مرکز در ادامه آورده است: در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژائو ونگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

به گزارش مهر، مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین