تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
plusresetminus
حزب الله: ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: دوست ندارم از وزنه برداری خداحافظی کنم، اما احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد.
۰
کد مطلب : ۲۱۰۲۲۵
اگر از حضورم در المپیک جلوگیری شود، احتمال هر اتفاقی وجود دارد/ فدراسیون باید در اعزام من حرفه‌ای‌تر عمل کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کیانوش رستمی، ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری ایران،  درباره رقابت‌های گزینشی المپیک در سوئیس اظهار کرد: سختی‌های زیادی در مسیر رسیدن به سوئیس داشتم. رایزنی‌هایی با مسئولان فدراسیون جهانی انجام دادم تا یک مسیری برای من باز شود و به هر نحوی شده در این بازی‌ها شرکت کنم و وزنه بزنم. هیچ راهی برای شرکت کردن من در سوئیس وجود نداشت. اما تمام تلاشم را کردم که در این بازی‌ها وزنه بزنم تا مسیری را باز کنم و بعد‌ها با رایزنی مجدد امتیازات این مسابقه را به دست بیاورم.

تلاش من برای حضور در سوئیس، کار معمولی نبود

رستمی درمورد اینکه چقدر احتمال دارد که امتیازات این بازی ها برایش محاسبه شود، بیان کرد: من چشمم روشن است که این اتفاق بیفتد. در رابطه با چیزی که  به خاطر آن تلاش کردم، باید بگویم که کار معمولی نبود. این انتظار وجود دارد که اگر خدا خواست، قسمت شد و لایق حضور در المپیک ۲۰۲۰ بودم، به یک شکلی این اتفاق رخ می‌دهد و امتیازات سوئیس برای من محاسبه خواهد شد.
بیشتر بخوانید: سهراب امیدوار باقی ماند/ حمله ناموفق کیانوش به رکورد دنیا

کیانوش رستمی هیچگاه از شنیدن کلمه نه، نمی‌ترسد

او درمورد اینکه تا به حال مسئولان فدراسیون جهانی حاضر به پذیرش  امتیازات او در بازی‌های سوئیس نیستند، گفت: انسان هیچ وقت نباید از شنیدن کلمه نه، بترسد. کیانوش رستمی هیچگاه از کلمه نه، نمی‌ترسد. تمام تلاشم را انجام دادم و می‌خواستم با حضور در این بازی‌ها مسیر باز بماند. اگر در سوئیس وزنه نمی‌زدم، به هیچ عنوان و با هیچ رایزنی نمی‌توانستم امتیازات این بازی‌ها را بگیرم. از فدراسیون وزنه برداری و مسئولان ورزشی کشورم انتظار دارم که من را  کمک کنند تا امتیازات این مسابقه برای من صادر شود.

همه چیز به دستور فدراسیون جهانی بستگی دارد

او درباره عملکرد خود در این مسابقات، گفت: من در این بازی‌ها به جز وزنه زدن، وزن کشی کردم، آزمایش دوپینگ دادم و تمام قوانین مربوط به یک مسابقه را انجام دادم. حالا تنها چیزی که باقی می‌ماند، این است که امتیازات این بازی‌ها برای من محاسبه شود. این موضوع به دستور فدراسیون جهانی بستگی دارد و البته برمی گردد به این که یک کشور چقدر برای ورزشکارش تلاش می‌کند.   

می‌خواهم در ۴ المپیک روی سکو بروم

رستمی درباره موضوع خداحافظی اش از دنیای حرفه‌ای در صورت نرفتن به المپیک ۲۰۲۰ تصریح کرد: من دوست دارم در ۴ المپیک روی سکو بروم. این حرف را سال ۲۰۱۱ در یک مصاحبه گفتم و هنوز هم روی حرفم مانده‌ام. تا به حال ۲ مدال المپیک گرفتم. اگر به توکیو بروم، سومین مدال خودم را کسب خواهم کرد و کلکسیون مدالی خودم را کامل می‌کنم تا در آینده افتخاری برای کشورم به ارمغان بیاورم و ایرانی‌ها را خوشحال کنم.

بیشتر بخوانید: کیانوش رستمی از خداحافظی احتمالی‌اش خبر داد

اگر از حضورم در المپیک جلوگیری شود، احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد

دارنده مدال طلای المپیک ریو، تصریح کرد: من دوست ندارم از وزنه برداری خداحافظی کنم، اما اگر از حضورم در توکیو جلوگیری شود، احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد و قبل از آن بهتر است که همه چیز را با مردم در میان بگذارم. تلاشم این است که سالیان سال در ورزش بمانم. آمادگی این موضوع را دارم و به تازگی بدنم در وزن ۹۶ کیلوگرم بهتر شده است. این اطمینان را دارم که در مسابقات آتی بهتر کار خواهم کرد. تنها چیزی که در راه من جلوگیری کرده است، بحث تغییر وزن من است.

فدراسیون در اعزام من به پرو باید حرفه‌ای تر عمل کند

رستمی درباره حضور در رقابت‌های گزینشی پرو، اظهار کرد: به نظر من، رقابت‌های پرو، بازی‌هایی نیست که نیاز باشد من در آن شرکت کنم. برای رسیدن به پرو چیزی حدود ۳۵ ساعت باید در راه باشم. در ۶ ماه سومی که فدراسیون جهانی رقابت‌های گزینشی برگزار می‌کند، گزینشی‌های زیادی وجود دارد که هم سیلور و هم گُلد هستند. به نظرم فدراسیون باید حرفه ای‌تر عمل کند. هرچند که می‌دانم فدراسیون در این مسئله  تجدید نظر خواهد کرد. من هم تابع دستورات فدراسیون خواهم بود و همان چیزی که قرار بر انجام آن است،  انجام می‌دهم. باید طوری برنامه ریزی شود که من بابت حضور در هر مسابقه‌ای، امتیازات مجموع خوبی داشته باشم و برای ورود به المپیک دچار کمبود امتیاز نشوم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین