تاریخ انتشارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
plusresetminus
حزب الله:وزیر راه و شهرسازی تولید مسکن را یکی از اولویت‌های دولت دانست و ابراز داشت: از همه فعالان بخش مسکن دعوت می‌کنم در «طرح اقدام ملی مسکن» برای احداث ۴۰۰هزار واحد مسکونی بشتابند.
۰
کد مطلب : ۱۹۹۳۶۴
راه‌حل‌های وزیر راه ‌برای کنترل قیمت مسکن و اجاره
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد اسلامی  با تأکید بر اینکه اولویت روز کشور، بحث مسکن است اظهار داشت: باید بافت‌های حاشیه‌نشین و ناکارآمد هم ساماندهی شود، در این راستا اختیارات وزارتخانه و ستاد بازآفرینی شهری را تا سطح هیئت مدیره به استان‌ها واگذار کردیم که امیدواریم به سرعت بخشیدن به روند این طرح بینجامد.
وی از مردم ساکن در بافت فرسوده و بافت ناکارآمد دعوت کرد که در اجرای طرح بازآفرینی شهری مشارکت کنند، افزود: افرادی که تمکن دارند، می‌توانند با پروانه رایگان به بازسازی مسکن خود اقدام کنند و افرادی که تمکن لازم را ندارند، مسکن اجاره‌ای تأمین می‌شود تا محل سکونت آنها هم بازسازی شود.
وزیر راه و شهرسازی تولید مسکن را یکی از اولویت‌های دولت دانست و ابراز داشت: از همه فعالان بخش مسکن دعوت می‌کنم در «طرح اقدام ملی مسکن» برای احداث 400 هزار واحد مسکونی بشتابند، زمین رایگان و با مشارکت واگذار می‌کنیم و برای 80 درصد احداث طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار وام می‌دهیم.

ساخت 400هزار واحد مسکونی در کشور تا پایان سال 99؛ پرونده مسکن مهر ‌امسال بسته می‎شود
وی در ادامه افزایش قیمت اجاره و مسکن را متأثر از تورم کلی کشور عنوان کرد و گفت: در بخش مسکن عرضه و تقاضایی به هم نخورده که قیمت تنها در این بخش افزایش یابد، در برخی جاها هم دلال‌بازی‌هایی هم هست که مردم باید هوشیار باشند و قیمت واقعی را بپردازند.
اسلامی با تأکید بر اینکه "تلاش ما این است که در چارچوب اختیاراتی که داریم، عرضه و تقاضا را باید ساماندهی کنیم"، ابراز داشت: جریان تولید مسکن در کشور باید پایدار شود که برای احداث 400 هزار واحد در سال قاطعانه برنامه داریم، به‌طوری که از 400 هزار واحد سال 98 بیش از 130 هزار واحد کلنگ‌زنی شده و در دست احداث است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار، هر سال حدود 500 هزار ازدواج ثبت می‌شود گفت: باید برای این خانواده‌های جدید مسکن تدارک ببینیم، در برخی جاها هم کاستی‌هایی داریم و باید از خانه‌های خالی مانده هم استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون کاری که برای اجاره انجام می‌دهیم این است که در قالب ماده 2 قانون ساماندهی، مؤسسات اجاره‌دهی حرفه‌ای تشکیل می‌شود و مالک و مستأجر در قالب این مؤسسات مسکن را اجاره داده و می‌گیرند که به‌زودی دستورالعمل آن منتشر می‌شود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین