تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
plusresetminus
حزب الله نيوز:دفتر معاون اول رئیس جمهور در افشاگری بیسابقه سوابق تحصیلی و رانت خواری احمد توکلی را به صورت مفصل منتشر کرد.
۰
کد مطلب : ۴۳۵
افشاگری رحیمی علیه احمد توکلی
دفتر معاون اول رئیس جمهور در افشاگری بیسابقه سوابق تحصیلی و رانت خواری احمد توکلی را به صورت مفصل منتشر کرد.
به گزارش حزب الله نيوز و به نقل از ايرنا،این افشاگری که طی نامه رسمی منتشر گردیده آمده است: اينک که کار از شبهه‌افکني به دروغ‌پردازي رسيده و بيش از پيش موجبات تشويش اذهان عمومي را فراهم آورده‌ايد ناچار بايد به بخشي از دروغ سازي‌ها پاسخ داده شود.
در این نامه که به کیفر خواست بیشتر شبیه است احمد توکلی به خاطر دریافت بورسیه غیر قانونی و حیف میل ارزهای دولتی در زمان دانشجویی و همچنین دریافت رانت های میلیاردی مورد اتهام قرار گرفته است.
در نامه دفتر رحیمی خطاب به احمد توکلی آمده است: آيا از خود پرسيده‌اي که چگونه ممکن است کسي بدون کنکور وارد دانشگاه شود و تقاضاي بورس تحصيلي نمايد و آيا فکر کرده‌ايد که حق چه کساني را ضايع کرده‌ايد؟
در این نامه همچنین خطاب به توکلی تاکید شده است : جنابعالي با اعمال فشار در مدت ‌٥ روز موجبات بورس و اعزام به خارج از کشور را با نقض همه قوانين موجود کشور بدون شرکت در کنکور و با استناد نادرست به دستور مقام معظم رهبري براي خود فراهم کردید !
جنابعالي کهکارشناسي ارشد را طي ننموده اید چگونه از مقطع کارشناسي به مقطع دکتري جهش نموده‌ايد ؟!
دفتر رحیمی ضمن آنکه تهدید کرده جزئیات بیشتری از تخلفات وی را منتشر کند آورده است: جنابعالي با رايزني و ويژه‌خواري در سال ‌١٣٧٠ براي خود و شرکاي‌تان زميني به مساحت ‌٣٠٠٠متر مربع در شهرک غرب تهران به ارزش ‌١٨٠ ميليون تومان در زمان رياست آقاي محسن رفيق‌دوست بر بنياد مستضعفان و جانبازان با تخفيف به قيمت ‌٢٣ ميليون تومان به اصطلاح خريداري! نموده‌ايد و متقاضي شده‌ايد که اين مبلغ را ظرف ده سال پرداخت نماييد.
در پایان این نامه آمده است: آقاي توکلي متأسفانه شما با بهره‌گيري از امکانات رسانه‌اي که در اختيار داريد علاوه بر ويژه‌خواري و اخذ مدرک تحصيلي بدون استحقاق و اکتساب دارايي‌هاي شبهه ناک اين امکانات را وسيله دروغ پراکني و ايجاد جو بدبيني و بي‌اعتمادي در بين مردم قرار داده‌ايد و اين نتيجة همان ابهامي است که در موضوع تحصيل جنابعالي از "انگليس" شروع شده و هنوز هم ادامه دارد و روزي بايد آشکار گردد.

متن كامل نامه دفتر معاون اول رییس جمهوری به شرح زیر است:
جناب آقای احمد توكلی
سلام علیكم
از آغاز دولت نهم تا كنون جنابعالی و همفكرانتان با بهره گیری از فرصت هایی كه خداوند به واسطه ملت ایران برای خدمتگزاری در اختیار شما گذاشته است لحظه ای از تخریب دولت خدمتگزار فرو ننشسته اید و نیز بیش از دو سال است كه حملات شما به معاون اول رییس جمهور كه در این مدت جز به كار و خدمت برای پیشبرد امور كشور نیاندیشیده لاینقطع ادامه دارد. طی این مدت اصرار به ایشان برای پاسخگویی به اظهارات مغرضانه شما هر بار با توصیه به صبر و حفظ آرامش كشور مواجه می شد، اما اینك كه كار از شبهه افكنی به دروغ پردازی رسیده و بیش از پیش موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده اید ناچار باید به بخشی از دروغ سازی ها پاسخ داده شود، شاید این پاسخ مانع از گسترش این رویه ناپسند و غیراخلاقی شود.
شما به عنوان رییس مركز پژوهش های مجلس در مصاحبه ای با مجله اقتصاد ماه تحت عنوان 'بیان ناگفته ها از فساد یقه سفیدها' و فساد سیستمی و نظام یافته سخن گفته اید كه مورخ ۵ بهمن ۱۳۹۰ در برخی دیگر از رسانه ها بازتاب داشت، لذا متن زیر را با توضیح این كه جنابعالی و آگاهان از خواستگاه عبارت یقه سفیدها در اقتصاد سیاسی آگاهی دارید به عنوان دلایل اثبات یقه سفید بودن جنابعالی در ارتكاب فساد سیستماتیك در فرایند آموزش عالی و سایر ویژه خواری ها برای خود و دیگر رفقایتان كه با بهره گیری از توهین، افتراء، نشر اكاذیب و به قصد تشویش اذهان عمومی در رسانه های مكتوب و مجازی علیه دولت منتشر نموده اید بیان می گردد و چنانچه نیاز باشد همه مدارك و مستندات موجود نیز انتشار خواهد یافت.
جناب آقای توكلی
یكم – در بخشی از مصاحبه دروغ را منشا همه بدی ها و كلید در اتاقی دانسته اید كه سیئات را در آن گرد آورده اند و با استناد به حدیث شریف نبوی، معاون اول رییس جمهور را در خصوص مدرك تحصیلی متهم به دروغ نموده اید، از همین آموزه دینی استفاده می شود، كه متاسفانه اظهارنظر خصمانه شما برپایه دروغی بنا شده است كه خود و دوستانتان ساختید و پرداختید و رسانه های همسویتان را برای انتشار این دروغ به یاری طلبیدید. چون كار را به جایی رساندید كه پاسخی در خور لازم داشت معاون اول رییس جمهور برای برملا شدن این دروغ جمعی شما و همدستانتان كه چیزی شبیه مثل معروف 'آی دزد ... آی دزد' بود، چاره ای نداشت جز آنكه از مجاری قانونی طرح شكایت كند و نتیجه شكایت در دادسرا و دادگاه نیز مجرم شناخته شدن اتهام زنندگان و مشخصا آقای الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی بود. متن حكم محكومیت آقای نادران به جرم 'نشر اكاذیب' به شماره ۶۷ و كلاسه ۸۹/۷۶/۱۰۳ ابلاغ شده كه برخلاف اظهارنظر كذب شما منع تعقیبی در خصوص این پرونده صادر نشده است و موضوع در دیوانعالی كشور مراحل پایانی خود را طی می نماید در این باره مراجعه به اسناد و مدارك خلاف گویی جنابعالی را اثبات می كند.
دوم – لازم است كه چگونگی سیر كسب مدرك تحصیلی جنابعالی مرور شود، تا معلوم شود دروغ كدام است و دروغگو كیست.
الف) به موجب دست خط مورخ ۲۵/۸/۷۱ جنابعالی خطاب به آقای دكتر معین وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی نوشته اید: 'چون در خرداد سال آینده دوره كارشناسی را در رشته اقتصاد نظری به پایان می رسانم مصمم هستم اگر امكان فراهم شود ادامه تحصیل را در دوره كارشناسی ارشد در یكی از كشورهایی كه از اعتبار بالا برخوردار است انجام دهم، مقتضی است در این زمینه مساعدت فرمایید..' این مدرك بیانگر آن است كه یك سال قبل از فارغ التحصیلی در دوره كارشناسی آنهم بدون شركت در كنكور درخواست بورس تحصیلی در كشوری كه به زعم شما اعتبار بالایی دارد نموده اید. آیا از خود پرسیده ای كه چگونه ممكن است كسی بدون كنكور وارد دانشگاه شود و تقاضای بورس تحصیلی نماید و آیا فكر كرده اید كه حق چه كسانی را ضایع كرده اید؟
ب) یادداشتی به تاریخ ۱۱/۷/۷۲ به قلم شما موجود است كه به وسیله آقای دكتر گلپایگانی وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی با قید دستور 'اقدام فوری' در هامش تقاضای شما به عنوان معاونت دانشجویی آن وزارتخانه ارجاع شده است. شما در آن یادداشت آورده اید:' سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری جناب آقای دكتر معین وزیر محترم وقت دستور تشكیل پرونده اعزام اینجانب به خارج از كشور را برای اتمام تحصیل صادر كرد... به همین دلیل درخواست می كنم در انجام اقدامات لازم تسریع به عمل آید'.
ملاحظه می نمایید كه جنابعالی برای رسیدن به مقصود چگونه از اعتبار و جایگاه مقام معظم رهبری سوء استفاده نموده اید. با این وضف معاونت وقت دانشجویی ذیل دستور ' اقدام فوری' وزیر فرهنگ و آموزش عالی وقت می نویسد 'كه اعزام بدون كنكور ممنوع است، لطفا صریح اظهار نظر گردد' و متعاقب آن وزیر وقت در تاریخ ۱۲/۷/۷۲ در پی نوشتی به معاونت دانشجویی دستور می دهد : ' معاونت محترم دانشجویی لطفا با توجه به سابقه امر و تاكید جناب آقای دكتر معین ترتیبی اتخاذ فرمایید به موقع انجام گیرد' و پس از این است كه معاونت دانشجویی
به تاریخ ۱۳/۷/۷۲ در ذیل همان نامه می نویسند: ' اداره امور بورس ها با توجه به موافقت و دستور وزیر محترم اقدام گردد'.
و متعاقب آن طی نامه ۳۰۰۰۰/۴۲ مورخ ۱۷/۷/۷۲ مدیركل بورس ها و دانشجویان خارج از كشور به اداره كل گذرنامه و وزارت خارجه برای اعزام به خارج از كشور معرفی می شوید
البته برای تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه ناتینگهام انگلیس در مقطع كارشناسی ارشد.
اسناد بالا مبین این واقعیت تلخ است كه جنابعالی با اعمال فشار در مدت ۵ روز موجبات بورس و اعزام به خارج از كشور را با نقض همه قوانین موجود كشور بدون شركت در كنكور و با استناد نادرست به دستور مقام معظم رهبری برای خود فراهم می كنید.
ج) جنابعالی در همان روز یعنی ۱۷/۷/۷۲ طی نامه ای به اداره كل بورس ها و دانشجویان خارج از كشور تعهد نموده اید در مقطع كارشناسی ارشد و یا دكترا در هیچ یك از دانشگاههای كشور پذیرفته نشده و ' شاغل به تحصیل' نمی باشید، لكن در فرم مربوط به اطلاعات تعیین محل خدمت بورسیه ارز بگیران وزارت فرهنگ و آموزش عالی در مورد وضعیت تحصیلی شما نوشته شده كارشناسی و كارشناسی ارشد را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ نموده اید در حالی كه مطابق مدارك موجود شما برای مقطع كارشناسی ارشد بورسیه شده اید.
این دوگانگی و خلاف گویی مستند را در اعلام وضعیت تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد چگونه توجیه می كنید؟
د) طبق مدارك موجود درخواست موافقت و اعزام شما به مدت ۱۵ ماه برای ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد بوده است. سوال این است؛ چگونه از پشت میز دكتری اقتصاد كشوری ' با اعتبار بالا' یعنی انگلیس ! سردرآوردید. مسئله ای كه قدری از زوایای پنهان آن بر اساس محتویات پرونده تحصیلی شما قابل دریافت است. اما برخی زوایای دیگر هنوز نامكشوف و نیاز به جستجو در اسناد محرمانه دارد.
ه) با توجه به اینكه جنابعالی كارشناسی ارشد را طی ننموده و از مقطع كارشناسی به مقطع دكتری جهش نموده اید پس از تذكر وزارت فرهنگ و آموزش عالی در خصوص این روند غیرقانونی به خط خود خطاب به آقای دكتر سالار آملی مسئول امور دانشجویان ایران در انگلیس می نویسید:'... شما بنده را نسبت به مقررات ارزشیابی دكترای بدون داشتن فوق لیسانس مطلع فرموده بودید حال تسجیل شد، طبیعی است با علم به این مسئله دارم تحصیلم را ادامه می دهم. هرچند جهل بنده هم مانع اعمال مقررات قانونی یا مشروع نمی شود. مسئله ارزشیابی معادل هم چندان مسئله نیست' این اعتراف بیانگر آن است كه شما بدون موافقت اولیه وزارت علوم و علی رغم نداشتن مدرك تحصیلی كارشناسی ارشد خود را به عنوان دانشجوی دكتری رشته اقتصاد به وزارت علوم تحمیل نموده اید و تا اینجا یعنی اعزام خلاف قانون و بدون ضوابط و تحصیل خلاف قانون و البته دغدغه ای هم برای عضویت هیات علمی در آینده نداشته اید، چه آنكه بیش از هركس به قدرت لابی گری خود كه مختص یقه سفیدان است واقف بوده اید.
جالب آنكه به خط و تعهد خود نیز پایبند نماندید و بر اساس همان پیش فرض های ذهنی از طریق خلاف قانون و با بهره گیری از رانت هایی كه بیش از همه كس از آن برخوردار بوده اید به رغم داشتن مدرك معادل دكترا به عضویت هیات علمی یكی از دانشگاههای معتبر كشور درآمده اید.
جل الخالق اگر این رانت و مفسده سیستماتیك یقه سفیدان آنگونه كه گفته اید نیست در كدام قاموس باید به دنبال نامی برای فرآیند اخذ مدرك شما بود كه دیگران را به آن متهم می كنید؟
و) مطابق نامه شماره ۲۱۹۲۱/۱۲/۴۲ مورخ مهرماه سال ۵۷ معاون دانشجویی وقت وزارت فرهنگ و آموزش عالی به عنوان مقام عالی وزارت اعلام می دارد'... چون همسر و فرزندان احمد توكلی در ایران به سر می برند طبق ضوابط و آیین نامه بورس مقرری به شكل مجردی به ایشان تعلق می گیرد' و باز هم به موجب تقاضای كتبی ۱/۷/۷۵ اذعان می دارید كه تا پایان اسفند ۷۴ ارز متاهلی به من پرداخت شده است و بر همین مبنی درخواست تداوم آن رویه غلط را می نمایید و این احتمالا بیانگر وسواس و دقت نظر شما نسبت به حفظ بیت المال و جلوگیری از اتلاف آن است!
به راستی چگونه می شود به صورت نامشروع و بدون استحقاق برای خود، همسر و فرزندان ارز دانشجویی بابت ۳۸ ماه دریافت كنید درحالی كه بنا به استنادات موجود شما فقط ۱۱ ماه در خارج از كشور حضور داشته اید؟ اگر چه كسی منكر این نیست كه یكی دوبار خانواده محترم در سفر به این كشور 'اعتبار بالا' همراه جنابعالی بوده اند. آقای توكلی! درخصوص حرمت دریافت وجوه من غیر حق چگونه باید قضاوت كرد؟
ز- جنابعالی به عنوان متعهد به خدمت و بورسیه تحصیلی وزارت علوم در خارج از كشور تحصیل نموده اید و بر خلاف مقررات از تسهیلات شامل تحصیل رایگان و ارز مورد نیاز بهره برده اید و برای این مقصود هرگاه لازم بوده دروغی به كار بسته اید. از جمله مطابق تعهد نامه مورخ ۱۷/۷/۷۲ به اداره كل بورس ها و دانشجویان خارج از كشور اعلام داشته اید كه كارمند رسمی وزارتخانه یا موسسات دولتی نمی باشید و متعهد شده اید در صورت خلاف صحت مطالب تعهدنامه كلیه خسارات وارده را پرداخت نمایید؛ درحالی كه مطابق نامه ۲۸۰۷ / ك/م مورخ ۲۵/۱۲/۷۵ شروع به كار شما را در نهاد ریاست جمهوری به امضا مدیركل وقت امور اداری اعلام نموده اند و با استناد سند شماره ۴۰۳۶ مورخ ۷ / ۴ /۷۶ به خط خودتان نوشته اید از دی ماه ۱۳۶۸ تا كنون یعنی ۴/۴/۷۶ كارمند مشاورت اقتصادی نهاد ریاست جمهوری بوده اید و این مدارك مبین مستخدم بودن جنابعالی در نهاد ریاست جمهوری است كه پس از بازگشت از انگلستان مجبور به اعلام شروع به كار شده اید. این دو مدرك كذب دیگری از فرایند اخذ مدارك تحصیلی شما را نشان می دهد كه به نظر می رسد بر این اساس به موجب آموخته از حدیث شریف نبوی تا اینجا باید نه یك كلید كه دسته كلیدی از ساختمان بدی ها نزد شما وجود داشته باشد.
سوم - یكی از موضوعاتی كه همواره مطرح كرده اید و وسیله حضور رسانه ای خود ساخته اید بحث مبارزه با فساد اقتصادی و ویژه خواری ها است. بر این اساس و با توجه به حساسیت شما به این موضع ذكر نكاتی خالی از فایده نیست.
جنابعالی با رایزنی و ویژه خواری در سال ۱۳۷۰ برای خود و شركایتان زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در شهرك غرب تهران به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان در زمان ریاست اقای محسن رفیق دوست بر بنیاد مستضعفان و جانبازان با تخفیف به قیمت ۲۳ میلیون تومان به اصطلاح خریداری ! نموده اید و متقاضی شده اید كه این مبلغ را ظرف ۱۰ سال پرداخت كنید و هرساله ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی را به بنیاد مستضعفان اختصاص دهید. صرف نظر از آنكه از آن سال تاكنون یك ریال پس نداده اید، حتی یك درصد سهمیه تحصیلی مدرسه غیر انتفاعی تان را هم به فرزندان جانبازان و مستضعفان اختصاص نداده اید حال آنكه ارزش امروز این زمین ۱۲ میلیارد تومان است و جالب آنكه مدیر مجتمع آموزشی شما یك بار دیگر به نقل از شما موافقت مقام معظم رهبری را برای استمهال بازپرداخت ارزش زمین مذكور خواستار می شود كه از سوی مراجع رسمی طی نامه شماره ۱۴۸۹۴ مورخ ۸/۱۰/۸۸ اظهارات شما تكذیب می شود.
از ماجرای روزنامه شما و اخذ مجوز چاپخانه و ارز دولتی و فروش آن كه بنا به نظر آقای سعید حجاریان 'هم كاغذ مفت گرفته اید و هم چاپخانه' می گذریم و شرح آن را به مجالی دیگر می سپاریم .
جناب آقای توكلی ملاحظه این هم پاكدستی و پاكزیستی شما برای رسیدن به دولت پاك! و مبارزه با یقه سفیدان مفسد هیچ جای تعجب ندارد؛ گرچه درجایی مدعی و طلبكارانه اظهار داشته اید: اعزام شما برای تحصیل، حداقل خدمت نظام به امثال شما است. آقای توكلی متاسفانه شما با بهره گیری از امكانات رسانه ای كه در اختیار دارید علاوه بر ویژه خواری و اخذ مدرك تحصیلی بدون استحقاق و اكتساب دارایی های شبهه ناك این امكانات را وسیله دروغ پراكنی و ایجاد جو بدبینی و بی اعتمادی در بین مردم قرار داده اید و این نتیجه همان ابهامی است كه در موضوع تحصیل جنابعالی از 'انگلیس' شروع شده و هنوز هم ادامه دارد و روزی باید آشكار گردد.


ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین