تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
plusresetminus
حزب الله:با شروع نوسانات نرخ ارز در سال ۹۷ و کاهش ارزش پول ملی مردم به دنبال بازار هایی بودند که بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند، بنابراین به سراغ بازارهایی مانند ارز، طلا، سکه، مسکن و خودرو رفتند، این در حالی است که خودرو کالایی مصرفی بوده و نباید به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.
۰
کد مطلب : ۳۱۲۵۷۳
خودرو دیگر کالای سرمایه ای نیست؛ جاذبه بازار برای سرمایه گذاری از بین رفت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کاهش تولید خودرو در همان سالها نیز موجب افزایش قیمت خودرو شد این موضوع نیز یکی دیگر از دلایلی بود که مردم را به سرمایه گذاری در این بازار ترغیب کرد بنابراین نقدینگی همانند سیل وارد این بازار شد.
ورود نقدینگی به بازار خودرو به جای اینکه به سمت تولید هدایت شود به سمت خرید کالا هدایت شد و این موضوع خودرو را کالایی سرمایه ای کرد و عاملی برای التهاب بیشتر در این حوزه شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تیم مدیریتی جدید در خودروسازی ها رشد تولید اصلی ترین دستورکار خودروسازان شد، این تلاش موجب شد که تولید سالانه خودروسازان از یک میلیون دستگاه به یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برسد.

با افزایش عرضه خودرو به بازار به تدریج قیمت ها رو به کاهش گذاشت که با تداوم این شرایط انگیزه مردم نیز برای خرید خودرو کاهش خواهد یافت و خودرو که کالایی سرمایه ای شده بود به تدریج کالایی مصرفی خواهد شد.

از سوی دیگر طرح مالیات بر سوداگری در مجلس تصویب شده است و این موضوع نیز دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند زیرا باخرید و فروش بیش از مصرف، فرد باید مالیات پرداخت کند بنابراین جاذبه بازار خودرو برای سرمایه گذاری از بین خواهد رفت.
با تمام این تدابیر می توان امید داشت که قیمت ها در بازار خودرو کاهشی خواهد شد و تنها مصرف کنندگان واقعی در آن حضورخواهند داشت زیرا خودرو دیگر کالای سرمایه ای نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین