تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
plusresetminus
حزب الله: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، آمار سفرها نیز صعودی می‌شود و خانواده ها سوار بر خودروهای خود راهی جاده ها می شوند سفرهایی که برخی از آن‌ها بدون بازگشت است و تعدادي از مسافران به دلیل تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند...
۰
کد مطلب : ۳۰۶۲۵۹
کیفی سازی خودروها رویکرد جدید سایپا/سایپا به دنبال تضمین ایمنی و سلامت مردم در جاده ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، آمار سفرها نیز صعودی می‌شود و خانواده ها سوار بر خودروهای خود راهی جاده ها می شوند سفرهایی که برخی از آن‌ها بدون بازگشت است و تعدادي از مسافران به دلیل تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.
هرچند در تصادفات جاده ای عوامل بسیاری اثرگذار است اما نمی توان به نقش مهم وضعیت نامساعد راه‌های مواصلاتی در بالا بودن آمار تصادفات جاده‌ای بی توجه بود موضوعی که متاسفانه به دلیل برخی فضاسازی ها نادیده گرفته می شود و زیر سایه برخی انتقادات نابه جا به کیفیت خودروهای داخلی ربط داده می شود حال آنکه همه مسافران بر این موضوع صحه می گذارند که اگر به وضعیت جاده ها رسیدگی شود می توان از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد. برخلاف آنچه گفته می شود نقش خودروها در تصادفات جاده ای از تاثیر موضوعاتی مانند وضعیت جاده ها و عوامل انسانی کمتر است.
با وجود اینکه نقش کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات نوروزی بسیار پایین است اما خودروسازان باز هم نسبت به این مهم بی توجه نبودند و در سال های اخیر تلاش کردند که کیفیت خودروهای داخلی را ارتقا دهند به طور مثال گروه خودروسازی سایپا با تولید خودروهایی مانند کوییک و شاهین از یک سو و حذف خط تولید پراید از سوی دیگر خودروهایی را راهی جاده کرد که بتواند ایمنی و سلامت مردم را تضمین کند و ارزیابی هایی که از سوی سازمان های تائید کننده استاندارد انجام شده نشان از مقاومت خودروهای جدید سایپا در برابر تصادفات است.

البته متاسفانه برخی برای فرار رو به جلو تلاش کردند که مقصر اصلی تصادفات جاده ای را کیفیت خودروهای داخلی نشان دهند حال آنکه همه مصرف کنندگان بر ارتقای کیفیت خودروهای داخلی به ویژه در ماه های اخیر صحه می گذارند.
 گروه خودروسازی سایپا با مدیریت جدید، از اواخر سال 1400 با برنامه ریزی و ارائه راهکارهایی که در راستای بهبود کیفیت و رضایت مشتریان و محصولات جدید از خود نشان داده است، و با استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان به منظور بهره برداری از دانش و تخصص شرکت های فعال در حوزه نیازهای فناورانه صنعت خودرو توانست کیفیت خودروهای تولیدی خود را روز به روز افزایش دهد به گونه ای که محمدعلی تیموری با اشاره به اینکه "کیفیت" رمز بقای هر بنگاه صنعتی است معتقد است رمز بقای زنجیره تامین و خودروسازی بی شک در افزایش کیفیت محصولات است و بر همین اساس وضعیت خودروهای کوییک و شاهین با برنامه ریزی انجام شده در حوزه کیفیت بهبود چشمگیری در سال جاری داشته است که مرهون تلاش های قطعه سازان در ارتقای کیفی قطعات بوده است.
وی می‌افزاید افزایش کیفیت محصولات باعث خواهد شد که صادرات نیز رونق بگیرد و به سمت سودآوری بیشتر حرکت کنیم.

رویکرد جدیدی که سایپا برگزیده نشان می دهد که کیفی سازی به عنوان یکی از اصلی ترین دستور کارهای این گروه صنعتی است، مدیرعامل سایپا با بیان اینکه شعار سال گروه خودروسازی سایپا «بهترین کیفیت با بهترین سازنده» بوده، می‌گوید با همین رویکرد محصولات گروه سایپا بخصوص شاهین در سال جاری افزایش کیفی چشمگیری در حوزه خدمات پس از فروش داشته و با انتخاب بهترین و با کیفیت ترین قطعات از قطعه سازان زنجیره تامین توانستیم این شرایط را ایجاد کنیم.
بهتر است به جای فرافکنی برخی نهادهای مسئول، در وهله نخست دستگاه های مسئول به سراغ بهبود شرایط جاده های مواصلاتی روند و از سوی دیگر نهادهای فرهنگی مانند صداوسیما با تولید برنامه های مناسب تلاش کنند که نکات لازم برای رانندگی ایمن را به مردم آموزش دهند تا تعطیلات برای خانواده های ایرانی روزهای شاد و به یاد ماندنی باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین