تاریخ انتشاردوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
plusresetminus
حزب الله: با وجود اینکه خودروسازان و از جمله سایپا در گذشته مشکلات متعددی داشتند اما با روی کارآمدن تیم مدیریتی جدید در عملکرد این شرکت ها انقلابی رخ داد به گونه ای که روز به روز بر کیفیت محصولات تولیدی آن ها افزوده شد؛ از سوی دیگر ...
۰
کد مطلب : ۳۰۴۸۱۶
کارنامه درخشان یک ساله سایپا؛ از رشد تیراژ تولید تا ارتقا کیفیت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با وجود اینکه خودروسازان و از جمله سایپا در گذشته مشکلات متعددی داشتند اما با روی کارآمدن تیم مدیریتی جدید در عملکرد این شرکت ها انقلابی رخ داد به گونه ای که روز به روز بر کیفیت محصولات تولیدی آن ها افزوده شد؛ از سوی دیگر رشد تیراژ تولید از دیگر دستاوردهای این شرکت ها به ویژه گروه خودروسازی سایپا است.
رشد تیراژ تولید و همکاری با قطعه سازان متخصص از یک سو موجب شد که خودروهای کف پارکینگ سایپا تکمیل و به بازار عرضه شود و از سوی دیگر بستر ارتقا کیفیت خودروهای سایپا را فراهم کرد به گونه ای که براساس اذعان مردم خودروهای تحویل داده شده طی یک سال اخیر از کیفیت بهتری نسبت به همتایان آن ها در سال های گذشته برخوردار است.

 البته در این میان نمی توان از برخی اقدامات گروه صنعتی سایپا مانند توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، ساینا و تیبا2 به منظور افزایش کیفیت و تولید خودروهای به روز نیز چشم پوشی کرد این در حالی است که این خودروها متقاضیان بسیاری داشت بنابراین سایپا ناچار شد که برای جبران این نیاز تیراژ تولید خودروهایی مانند شاهین را افزایش دهد تا بتواند تقاضای بازار را پاسخ دهد.
در ادامه این اقدامات شاهین نیز از فرآیند قرعه کشی خارج شد و تمامی متقاضیان می توانستند این خودرو را از کارخانه خریداری کنند و ازآنجا که شاهین از نظر ظاهری و کیفی توانست استانداردهای لازم را پاس کند، نظر مشتریان را به خود جلب کرد.
در کنار تولید خودروی به روز و زیبای شاهین، عرضه کوییک نیز افزایش یافت و کوییک اتومات و دستی به راحتی در دسترس مردم قرار گرفت البته باید به این موضوع توجه کرد که کارنامه درخشان سایپا در ماه های گذشته بدون تلاش های شبانه روزی جاده مخصوصی ها و برنامه ریزی و اقدامات کارشناسی تیم مدیریتی ممکن نبود زیرا پیش از این یک سال، مدت ها بود که خودروها به صورت ناقص تولید و در پارکینگ میماند یا تیراژ تولید به میزان کافی نبود و مردم ناچار بودند در قرعه کشی ها شرکت  کنند حال آنکه اکنون هر یک از مصرف کنندگان می توانند از کارخانه خودرو خریداری کنند.

اهم اقدامات و فعالیت های مدیران و کارکنان سایپا در یک سال گذشته را می توان موارد زیر برشمرد:
 
۱-با حضور تیم مدیریتی جدید در طول یکسال اخیر تمرکز گروه سایپا بر روی افزایش کیفی محصولات بوده است.
۲-تمرکز افزایش کیفیت با همکاری قطعه سازان بر روی قطعات، به روزآوری خطوط تولید و افزایش کیفی فرآیند تولید محصول.
۳-اصلاح نیروی انسانی حوزه کیفیت به منظور افزایش بهره وری کیفی محصولات.
۴- تعریف و انجام ۴۲ پروژه بهبود و ارتقای کیفیت در سطح زنجیره تامین در حوزه های زیر ساخت ۳ پروژه،  قطعات و مجموعه ها ۲۹ پروژه، فروش و خدمات پس از فروش ۵ پروژه و فرآیند خودروساز  ۵ پروژه.
۵-  خروج خودروهای قدیمی تیبا، تیبا۲ و ساینا از سبد محصولات گروه سایپا بدون برنامه ریزی قبلی به منظور افزایش کیفیت.
۶- انجام PDI مجدد خودروهای‌ تکمیل‌ کاری‌ برای محصولاتی که در پارکینگ ها در گذشته به صورت نیمه کامل تولید شده بود.
۷- انجام پروژه های متعدد انجام شده بر روی خودرو شاهین(کاهش صدای داخل کابین، اصلاح مشکل بالابر شیشه ها، اصلاح دربهاو ...)، افزایش رضایت چشمگیر در تمامی حوزه های کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش این محصول حاصل شد. 
۸-بهبود رتبه شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در راستای افزایش رضایت مشتریان.
 ۹-بهبود ۵۹ درصدی شاخص نرخ برگشت از تعمیرات در دو ماه یا سه هزار کیلومتر  به نحوی که در این زمان نسبت به مدت مشابه کاهش ۱۴ درصدی تعداد شکایات مشتریان حاصل شده است.
 
برای تداوم اقدامات موثر سایپا باید زیرساخت ها و نیازهای آن تامین شود یکی از ضرورت های سایپا تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که یکی از راه های تحقق این مهم نیز از طریق حذف قیمت گذاری دستوری ممکن است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین