تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
plusresetminus
حزب الله: 50درصد خودروهای موجود در کشور در مرز فرسودگی است؛ جمله‌ای در ظاهر ساده اما در باطن وحشتناک زیرا در ایران روزانه 110 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود اما ترکیه با داشتن جمعیت برابر جمعیت ما، صرفا روزانه 10 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کند، در این بین خودورها، کامیون‌ها و موتورهای فرسوده نقش موثری در این مصرف بسیار بالا دارند....
۰
کد مطلب : ۳۰۱۰۹۹
با تامین منابع مالی خودروسازان خودروهای فرسوده کنار می رود؛ شهر نفس تازه ای می کشد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،50درصد خودروهای موجود در کشور در مرز فرسودگی است؛ جمله‌ای در ظاهر ساده اما در باطن وحشتناک زیرا در ایران روزانه 110 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود اما ترکیه با داشتن جمعیت برابر جمعیت ما، صرفا روزانه 10 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کند، در این بین خودورها، کامیون‌ها و موتورهای فرسوده نقش موثری در این مصرف بسیار بالا دارند.

بر همگان روشن است که برای رفع مشکل مذکور باید فکری اساسی شود و همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود که در این میان خودروسازان بزرگ کشور می توانند نقش آفرینی مثبتی در رفع این معضل داشته باشند مشروط بر اینکه الزامات مورد نیاز آن ها برای رشد تیراژ تولید فراهم شود.

با توجه به اینکه براساس قانون اسقاط خودرو، در حال حاضر خودروسازان باید 20 درصد از خودروهای قرعه کشی شده را به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص دهند مسلما در آینده ای نزدیک شاهد کاهش تعداد خودروهای فرسوده خواهیم بود.

در این مسیر ایران خودرو نیز تمام توان خود را به کار برده و توانسته از ابتدای سال بخشی از خودروهای فروخته شده در طرح های فروش فوری را به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص دهد.

البته برای سرعت بخشیدن به نوسازی خودروهای موجود کشور نمی توان به نقش وزارتخانه های صمت و کشور بی توجه بود این وزارتخانه ها می توانند با تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان زمینه رشد تیراژ تولید را فراهم کنند.
با تامین سرمایه در گردش و حذف قیمت گذاری دستوری مسلما تولید رونق می یابد در نتیجه هدف گذاری ايران خودرو براي تولید 900 هزار دستگاه خودرو در سال آينده محقق خواهد شد؛ در واقع با رشد تیراژ تولید بخش اعظمی از آن ها می توانند جای خودروهای فرسوده را پر کنند در نتیجه خودروهای جدید به خیابان ها راه می یابد و شهر نفس تازه ای می کشد.

باید به این نکته نیز توجه کرد که شهرداری ها نیز می توانند با انعقاد قراردادهای خرید تضمینی از ظرفیت ایران خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خود استفاده کنند زیرا بخشی اعظمی از خودروهای فرسوده مربوط به این بخش است بنابراین شهرداری ها باید به جای نگاه به بیرون مرزها به سمت حمایت از ظرفیت های داخلی روند تا هرچه سریعتر بستر نوسازی ناوگان حمل و نقل فراهم شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین