تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله:کوییک؛ خودرویی جوان‌پسند و اقتصادی که با عرضه به بازار توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند و روز به روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده شد به گونه‌ای که این روزها به یکی از پرتعدادترین خودروها در سطح شهر تبدیل شده، توانسته به بازارهای جهانی راه یابد و حتی به گفته مدیرعامل گروه صنعتی سایپا، اولین محموله هزار دستگاهی سایپا شامل خودروهای کوییک و ساینا به ونزوئلا ارسال شده است...
۰
کد مطلب : ۲۹۹۹۶۵
کوییک؛ خودرویی همه پسند و اقتصادی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کوییک؛ خودرویی جوان‌پسند و اقتصادی که با عرضه به بازار توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند و روز به روز بر تعداد متقاضیان آن افزوده شد به گونه‌ای که این روزها به یکی از پرتعدادترین خودروها در سطح شهر تبدیل شده، توانسته به بازارهای جهانی راه یابد و حتی به گفته مدیرعامل گروه صنعتی سایپا، اولین محموله هزار دستگاهی سایپا شامل خودروهای کوییک و ساینا به ونزوئلا ارسال شده است.
تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه صادرات محصولات، ارزآوری مناسبی برای سایپا در بر خواهد داشت، معتقد است تا پایان سال صادرات خودروهای گروه سایپا به عراق و ونزوئلا ۴۰ میلیون دلار خواهد بود و در حوزه لوازم یدکی هم ۱۰ میلیون دلار ارزآوری ایجاد خواهد شد.
علاوه بر بازارهای جهانی این خودرو در داخل نیز دوستداران بسیاری دارد؛ شاید در سال 96 که سایپا بر اساس پلتفرم و بدنه تیبا ۲، یک خودرو جدید با ظاهر زیباتر به اسم کوییک را روانه بازار کرد، کسی فکر نمی‌کرد که این خودرو بتواند با چنین تقاضایی روبه رو شود اما ظاهر جدید و جذاب این خودرو موجب شد که بسیاری از مصرف‌کنندگان داخلی به دنبال خرید این خودرو روند و از آنجا که این خودرو در تیپ‌های مختلف کوییک دنده‌ای یا معمولی، کوییک R یا دو رنگ، کوییک اتوماتیک پلاس و کوییک اس به بازار عرضه شده توانست تمامی نظرها را تامین کند. هر یک از مدل‌های کوییک با توجه به توان مالی اقشار مختلف و با توجه به سلایق آن‌ها تولید شده و همین موضوع بر تعداد خریداران آن افزوده است.

کوییک معمولی نسخه پایه و اولیه این خانواده از محصولات سایپا است که بقیه تیپ‌ها بر اساس آن شکل گرفته‌اند. کوییک R نیز نسخه دو رنگ کوییک معمولی به‌حساب می‌آید و بخش‌هایی از بدنه شامل سقف، قاب آینه‌ها، قسمت‌هایی از سپرها و… به رنگ متمایز عمدتا قرمز در آمده است. کوییک آر پلاس نسخه فول آپشن کوییک R معمولی به‌حساب می‌آید که درون کابین آن از فرمان دی-کات و سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی استفاده شده است.
شرکت سایپا در سال ۹۷ تصمیم گرفت با اضافه کردن گیربکس سی وی تی ساخت شرکت پانچ بلژیک به این ماشین هاچبک، تیپ اتوماتیک کوییک را نیز در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد. کوییک s اولین نسخه فیس لیفت سایپا کوییک به‌حساب می‌آید. تفاوت کوییک معمولی و کوییک S به تغییر طرح سپر جلو و همچنین جلو پنجره این خودرو مربوط می‌شود. در نمای روبروی کوییک S با الهام از خط اشک مشکی رنگ یوزپلنگ ایرانی، نوارهای سیاه به سپر اضافه شده و طرح داخلی جلو پنجره نیز تغییر کرده است. از نظر امکانات کوییک اس شامل تغییراتی چون: کامپیوتر سفری، دی لایت، دریچه گاز برقی، فرمان دی کات مانند شاهین و چراغ مشایعت تفاوتی نسبت به کوییک معمولی است.
گروه صنعتی سایپا از نخستین عرضه کوییک به بازار تاکنون به دنبال تکمیل این خودرو بوده و در این مسیر نیز موفق عمل کرده است در واقع علاوه بر اینکه کیفیت کوییک هر ساله ارتقا یافت، قیمت اقتصادی آن نیز جاذبه ای دیگر بود.

در شرایطی که قیمت تمامی خودروها در بازار روند صعودی گرفته بود، قیمت کوییک با توجه به کیفیت و زیبایی آن برای متقاضیان وسوسه انگیز بود و بر تعداد خریداران آن افزود، البته گروه صنعتی سایپا نیز با توجه به تقاضای بالای این خودرو تلاش بسیاری برای رشد تیراژ تولید انجام داد به گونه ای که کوییک از گردونه قرعه کشی حذف شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین