تاریخ انتشارجمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
plusresetminus
حزب الله:ويژگي هاي شاهين در ساير خودروهاي وطني كمتر ديده شده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۴۷۷۰
"شاهین" ستاره‌ای پرفروغ در آسمان صنعت خودرو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،از سال 97 که خودروسازان به واسطه تحریم‌ها برنامه داخلی‌سازی و افزایش کیفیت را در پیش گرفتند روزبه روز بر موفقیت‌های خود افزودند به طور مثال از تعهدات معوق خود و خودروهای موجود در پارکینگ کاستند و به سراغ طراحی پلت فرم های جدید و تولید خودروهای باکیفیت رفتند.
در این مسیر تولید "شاهین" یکی از درخشان‌ترین اقدامات سایپا بود چراکه توانست مشتریان بسیاری به خود جلب کند، علاوه بر زیبایی ظاهری این خودرو دارای کیفیت بسیاری نیز است. به گونه‌ای که نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران درباره این خودرو می‌گوید شاهین، یک خودرو پیشرفته است که می‌تواند به درخواست قابل توجهی از مردم پاسخ دهد. وی معتقد است ویژگی های شاهین به گونه ای است که در سایر خودروهای وطنی کمتر دیده شده است.

موفقیت سایپا در تولید شاهین به قدری افزایش یافت که این گروه صنعتی توانست شرایطی فراهم کند که شاهین از قرعه کشی خارج شود و متقاضیان بتوانند به راحتی از کارخانه این خودرو را خریداری کنند همین موضوع نشان از توان روز افزون سایپا در رشد تولید دارد.
معاون فنی و مهندسی گروه سایپا با اشاره به طراحی و تولید خودرو شاهین گفت: شرکت های خودروساز برای گذر از مشکلات کیفیتی، قیمت گذاری و تامین قطعات چاره ای ندارند جز طراحی محصولات جدید و شرکت سایپا هم در این زمینه اقدام کرده است. وی می‌گوید سایپا بر این اساس، برنامه ای را از 10 سال پیش در دستور کار قرار داد و پلتفرم SP1 را تعریف کرد و با توجه به پیشینه و دانشی که در طول سالیان متمادی به دست آورده بود توانست از یک پلتفرم در کلاس های مختلف بهره بگیرد.
وي در خصوص طراحی و تولید شاهین اتوماتیک گفت: با بررسی های انجام شده حدود 40 درصد مشتریان متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودروها وجود دارد لذا طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است.
او افزود: خودروهای اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن های مختلف تنوع مناسبی دارند و با وجودی که به دلیل تحریم ها بخشی از تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شد ولی خوشبختانه توانستیم در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد کنیم.
معاون فنی و مهندسی گروه سایپا گفت: در این خودرو آپشن هایی مثل دستگیره ها، جلو پنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود. شرکت تولید کننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد. 
ارزیابی نظرات مصرف‌کنندگان شاهین حاکی از رضایت آن‌ها است هرچند ممکن است انتقاداتی مطرح شود اما توجه به این نکته ضروری است که طراحی و تولید خودروی جدید ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. 


نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران معتقد است وقتی یک خودروی متفاوت، با ویژگی های متعدد وارد بازار خودرو می شود، بازار از تکرار خارج و مردم نسبت به آینده بازار خودرو خوش بین می شوند.
کرمی با بیان اینکه امیدوارم گروه خودروسازی سایپا خودروی شاهین را با تیراژ بالا تولید کند تا از التهاب بازار خودرو کاسته شود، تصریح کرد: تا قبل از کنار گذاشتن پراید همه تصور می کردند که سایپا فقط خودروی پراید را تولید می کند، اما با رونمایی از شاهین ، همه به این برند اعتماد و اطمینان پیدا کردند.
ادامه تولید خودروهایی مانند شاهین موجب می شود که از التهاب کنونی بازار خودرو نیز کاسته شود که برای تحقق این مهم باید مشکلات خودروسازان از جمله واقعی شدن قیمت خودرو در دستورکار قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین