تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله:از آنجاکه تنوع در سبد محصولات تولیدی یکی از موضوعاتی است که تمامی خودروسازان جهانی به دنبال آن هستند تا بتوانند سلایق مختلف را جذب کنند، گروه خودروسازی سایپا نیز طی ماه‌های گذشته تمام هم و غم خود را برای طراحی پلت‌فرم های جدید و تولید خودروهای به روز گذاشته است....
۰
کد مطلب : ۲۸۹۷۵۴
"شاهین" برگ زرینی در کارنامه "سایپا"
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،از آنجاکه تنوع در سبد محصولات تولیدی یکی از موضوعاتی است که تمامی خودروسازان جهانی به دنبال آن هستند تا بتوانند سلایق مختلف را جذب کنند، گروه خودروسازی سایپا نیز طی ماه‌های گذشته تمام هم و غم خود را برای طراحی پلت‌فرم های جدید و تولید خودروهای به روز گذاشته است.

البته سایپا در این میان به ارتقا کیفیت خودروهای موجود نیز بی توجه نبوده است. به طور مثال مدیرعامل سایپا اعلام کرد که تفاهمنامه ای با وزارت علوم امضا شده تا از امکانات وزارت علوم و توان علمی و آزمایشگاهی دانشگاه های سراسر کشور استفاده شود. لذا با دانشگاه نوشیروانی بابل تفاهمنامه ای منعقد کردیم تا با همکاری همدیگر در سال آینده خودروی شاهین هیبریدی را تولید و عرضه کنیم.

همچنین تیموری به موضوع استانداردهای خودرو اشاره کرده و می‌گوید براساس قوانین جدید، سایپا باید سالانه 5% از مصرف سوخت محصولاتش، بکاهد. برهمین اساس و با هماهنگی مدیران شرکت مگا موتور، سایپا از نیمه دوم سال 1402 و تا پایان سال 1403، چهار موتور جدید را برای استفاده در محصولاتش معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل سایپا به اتمام فرآیند «طراحی توسعه سبد محصولات سایپا» نیز اشاره کرده و می‌افزاید درحال سرمایه‌گذاری برای قالب‌های بدنه سایپا آریا، سایپا اطلس، سایپا سهند و همچنین شاهین پلاس هستيم که البته در نسخه جدید شاهین، قالب بدنه تغییری نخواهد داشت.

ارتقای کیفیت یکی از اصلی ترین برنامه های گروه صنعتی سایپا است به همین منظور به تازگی یکی از خودروهای پرفروش این خودروسازی یعنی تیبا از خط تولید خارج شده و مقرر است که خودروی جایگزینی با کیفیت بالاتر در خطوط تولید قرار گیرد، برهیچ کس پوشیده نیست که توقف خط تولید خودرویی که خریداران بسیاری دارد می‌تواند زیان بسیاری برای شرکت به همراه داشته باشد اما از آنجاکه سایپا به دنبال افزایش ایمنی و تولید خودروهای به روز است، خط تولید تیبا را متوقف کرد.

درکنار تمامی این اقدامات رشد تیراژ تولید یکی دیگر از دستاوردهای این گروه خودروسازی است، این افزایش به میزانی بود که اکنون خودروهایی مانند کوییک و شاهین از قرعه کشی خارج شده است و متقاضیان می توانند به راحتی و بدون دغدغه خودروی موردنظر خود را از سایپا و با قیمت کارخانه خریداری کنند این اقدام مسلما در ساماندهی بازار نیز بی تاثیر نخواهد بود زیرا دست سوداگران از تاثیر بر قیمت کوییک و شاهین کوتاه شده است و مصرف کننده به راحتی خودروی موردنظر را خریداری می‌کند.

البته نباید این موضوع را فراموش کرد که خودروسازان با مشکلات عدیده ای مانند کمبود نقدینگی، نبود برخی قطعات، قیمت گذاری دستوری و... روبه رو هستند که رفع آنها علاوه بر اینکه موجب رشد تیراژ تولید می‌شود، کیفیت را نیز ارتقا خواهد داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین