تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
plusresetminus
حزب الله: رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز گفت: بیداری‌های ایجاد شده در جهان اسلام مرهون رهنمودها و فرمان مقام معظم رهبری در جهت ایجاد وحدت و تبلیغ، تشریح و ترویج اسلام واقعی و ناب است.
۰
کد مطلب : ۷۱۸۳۰
بیداری جهان اسلام مرهون رهنمودهای مقام معظم رهبری است

 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حجت‌الاسلام محمدابراهیم سلطانی در  با اشاره به برگزاری حماسه اربعین اظهار داشت: واقعه اربعین پس از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) از زمان ورود کاروان حضرت زینب(س) تاکنون، هرساله دستاوردهای بزرگی به همراه داشته است.

وی افزود: بیداری‌های وسیع ایجاد شده در جهان اسلام، به برکت این حرکت‌های بزرگ مذهبی بود و اوج این بیداری‌ها با فرمان مقام معظم رهبری به وسیله ایجاد وحدت در جهان اسلام و تبلیغ، تشریح و ترویج اسلام واقعی و ناب در حال شکل‌گیری‌ است.

رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز بیان کرد: حرکت امسال اربعین نمادی برای جهان بشریت بود که تبیین کنند مسلمانان دلسوز جهان بشریت هستند و افکار و اندیشه‌های سازنده در تصمیم‌گیری‌های دنیا دارند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت هشداری بود برای افرادی که دنیا را متاعی می‌پندارند و برای حفظ آن، انواع و اقسام حیله‌ها و فتنه‌ها را در جهان ایجاد می‌کنند و به دلیل وحدت، پیشروی و اقبال مسلمانان، سعی دارند تفرقه را در جهان ترویج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی گفت: حرکت وحدت‌آفرین اربعین هشداری به دشمنان بود که بدانند در مقابل این حرکت‌های سازنده دوامی ندارند و برای حفظ دنیا و جایگاه خود به‌جای فتنه‌گری و دسیسه باید به فکر تعامل و همکاری باشند.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ چیزی از فتنه‌گران بزرگ که زمانی محور قدرت شده بودند باقی نمانده است اما از کسانی که تعامل داشتند و مردم را به مسیر متعادلی هدایت کردند، همواره به خوبی یاد می‌شود و راه و هدف آنان نیز ماندگار شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز با تاکید بر اینکه حماسه اربعین نمادی برای بیان جایگاه معنوی اسلام بود، افزود: همه علمای بلاد اسلامی شیعه و سنی بدانند که اگر در مسیر همدلی مسلمانان حرکت کنند، دل‌ها با سرعت بیشتری به هم نزدیک می‌شوند تا بخواهند آن‌ها را از یکدیگر دور کنند.

وی با اشاره به لزوم بیان واقعیات و مبانی اسلام توسط علمای اسلام، تصریح کرد: بیان چهره واقعی اسلام در چنین حرکت‌هایی به دور از تعصبات به طور قطع به معنویت و محبوبیت اسلام و علمای آن می‌افزاید و نورانیت اسلام نیز به جهان بشریت راه می‌یابد.

سلطانی با اشاره به هشدار حماسه اربعین به گروه‌های تکفیری گفت: این مراسم تنها برای اعلام آمادگی و حضور برای دفاع از دین به صورت نمادین انجام شد و به طور مسلم جهان اسلام در مواقع لزوم برای مبارزه با فتنه از هیچ حرکتی فروگذار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی که مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند نیز باید به خودشان بیایند، خاطرنشان کرد: این راهپیمایی منتسب به شیعه بود اما فرقه‌ها و مذاهب مختلف از جمله مسیحی و سنی در آن حضور داشتند؛ اما اگر این حرکت به نام دفاع از حق و برای مبارزه با ظلم و ستم انجام شود چه بسا تعداد آن از 20 میلیون به 300 میلیون یا بیشتر نیز برسد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز خطاب به فتنه‌گران گفت: ریشه‌های فتنه در هرکجای دنیا بدانند که در صورت ادامه فتنه‌گری در زیر پای راه‌پیمایان از بین می‌روند و این هشداری واقعی است و همه ظالمان باید به این خطر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این مبارزات تنها به شیعیان ختم نمی‌شود، اظهار داشت: مبارزه با ظلم برای تمامی مردم جهان حرکت مقدسی است و دشمنان حتی برای حفظ جایگاه خود در دنیا باید تعادل را در رفتارهای خود ایجاد کنند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین