تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
plusresetminus
حزب الله:با پایان ماه مبارک رمضان، هزاران مسلمان در سراسر جهان گرد هم آمده و نماز عید فطر را برگزار کردند.
۰
کد مطلب : ۳۳۴۰۰۱
مسلمانان در سراسر جهان نماز عید فطر را برپا کردند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جوامع مسلمان در سراسر جهان، امسال نیز روز عید فطر گرد هم آمده و مراسم عبادت معنوی سالانه خود را برگزار کردند. عید فطر که به طور معمول در کشور‌های مسلمان تعطیل است و شامل خرید لباس‌های نو و برگزاری مراسم مناجات می‌شود، مظهر وحدت، شکرگزاری و شادی جمعی است.
خبرگزاری شین هوا از برگزاری نماز عید فطر با جمعیت کثیری از مسلمانان در کشورهای اندونزی، فیلیپین، پاکستان، عراق و امارات خبر داده است.
با این حال مراسم عید فطر امسال تحت تاثیر وقایع غزه قرار داشت. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن تبریک این عید به جامعه مسلمانان در سراسر جهان گفت امسال مردم مسلمان غزه و سودان به دلیل جنگ و گرسنگی نمی‌توانند عید را به درستی جشن بگیرند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۶۰ هزار مسلمان در مسجد‌الاقصی برای برگزاری نماز عید فطر گرد هم آمده‌اند، اما این مراسم نسبت به سال‌های گذشته در سکوت بیشتری برگزار می‌شوند، زیرا نظامیان صهیونیست مانع ورود هزاران نفر به درون مسجد شده‌اند.
جنبش حماس در بیانیه‌ای عید سعید فطر را به ملت و مقاومت فلسطین در غزه تبریک گفته و تاکید کرد که ایام عید باید میدانی برای تقویت همبستگی و همدلی و مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران و زوال و نابودی آنان باشد.
نماز عید فطر در عراق
نماز عید فطر در پاکستان
عید فطر در شهر راولپندی پاکستان
گردهمایی مسلمانان در مسجد الازهر اندونزی
نماز عید فطر در فیلیپین
عید سعید فطر در امارات
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین