تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
plusresetminus
حزب الله: فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق با تاکید بر اینکه نه احساسی عمل می‌کنیم و نه عجولانه گفت: به وقتش عمل می کنیم. ما اینطور نیستیم که سیلی بخوریم و سیلی نزنیم. سر وقتش سیلی محکم انشاءالله می‌زنیم، اما عجولانه عمل نمی‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۳۳۳۹۹۱
اینطور نیستیم که سیلی بخوریم و سیلی نزنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگویی با بیان اینکه درگیری در جنگ ۸ ساله نابرابر با صدام و حزب بعث باعث پیشرفت نظامی ما شد، اظهار کرد: بعد از ۴۵ سال از انقلاب هم از لحاظ نیروی انسانی و آموزش‌های خاص و هم از ساخت تجهیزات و امکاناتی که خودمان در تحریم کامل و مشکلات اقتصادی ایجاد کردیم، امروز به نقطه‌ای رسیدیم الحمدالله که می‌توانیم بگوییم جزو صادر کنندگان سلاح می‌توانیم باشیم. موشک‌ها و رادارهایی که در نیروی دریایی و در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید کردیم، افتخاری است، زیرا که ما در تحریم کامل توانستیم این امکانات را ایجاد کنیم.

می‌توانیم جزو صادرکنندگان سلاح باشیم

وی ادامه داد: این دستاوردها نشان می‌دهد که ما اگر روی پای خودمان بایستیم و اتکای‌مان به خدا باشد و فقط  به عنوان یک مسلمان وقتی بگوییم الله اکبر و دیگر بزرگتر از خدا ندانیم قطعاً خداوند به ما کمک می‌کند و این اتفاق امروز در نیروهای مسلح ما الحمدالله افتاده و ما بعد از چهل و اندی سال جزو نیروهایی هستیم که می‌توانیم بگوییم در غرب آسیا اولین حرف را می‌توانیم بزنیم. هم از نظر تجهیز نیروهایمان و هم ساخت تجهیزاتمان الان در نقطه‌ای هستیم که می‌توانیم الحمدالله جزو صادرکنندگان سلاح باشیم.

دشمن به اهدافش در غزه نرسید

دریادار تنگسیری با بیان اینکه ما امروز شاهد جنایت‌هایی در غزه قهرمان و مظلوم، اما  قوی هستیم، افزود: می‌بینیم که بعد از قریب ۶ ماه در واقع دشمنان به اهداف خودشان در غزه نرسیدند. صهیونیست‌ها وقتی که حمله را شروع کردند رسیدن به سه چیز را به عنوان موفقیت خودشان در عملیات دانستند. اول  نابودی حماس، ولی امروز حماس قوی‌تر از روزهای دیگر هست و کمترین ضربه را حماس خورد. دوم شکست روحیه مردم ولی ببینید این مردم شهید می‌دهند، خانه‌هایشان خراب می‌شود اما محکم و مقاوم ایستاده‌اند. بر بدن عزیزانشان نماز می‌خوانند اما توکل به خدا را فراموش نمی‌کنند. این‌ها یعنی اینکه نتوانستند مردم مقاوم و مومن غزه را و فلسطینی‌های قهرمان را بشکنند . سوم دنیا بر علیه آنها شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: این‌ها می‌خواستند خیلی زود قضیه غزه را تمام کنند. ارتشی که مدعی اولین ارتش غرب آسیا بود اینطور ادعایی داشت و خودش را قوی‌ترین و سومین ارتش دنیا می‌دانست و با اینکه آمریکایی‌ها کمک کردند و از بمب‌های متعدد بسیار پیشرفته که در جنگ‌های خیلی مدرن استفاده می‌شود، علیه مردم استفاده کردند، باز هم پیروز نشدند. نه در عرصه نظامی صهیونیست‌ها پیروز شدند و نه عرصه سیاسی پیروز شدند و نه در عرصه اجتماعی.

هیتلر هم بیمارستان‌ها را خراب نکرد

وی ادامه داد: صهیونیست ها الان در سیاست داخلی خود هم با مشکل مواجه هستند. این خون‌های بی‌گناه ۴ هزار و اندی کودک بی‌گناه باعث شکست و نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد و این وعده خدا است که مستضعفین وارثان زمین هستند و این اتفاق خواهد افتاد. امروز می‌بینیم که غزه پیروز هست همانطور که حضرت آقا فرمودند تا همین الان غزه و مردم فلسطین پیروز مبارزه ناعادلانه هستند و ما ان‌شاءالله پیروزی این عزیزان را خواهیم دید. این وعده خدا هست و این‌ها دلگرم هستند به وعده خدا. هیچ جنگی ما ندیدیم و نخواندیم در تاریخ که در آن اینقدر جنایت صورت گرفته باشد به طوریکه برای یک نفر یک بمب بزنند. شما شاهد بودید مردم در یک جاده‌ای می‌رفتند و دستشان خالی بود و 4،5 نفر را با پهپاد زدند و برای یک نفر که تنها بود، اینها یک بمب زدند. این‌ها نشان دهنده یک ارتش حرفه‌ای نیست، این‌ها نشان دهنده جنایت است.

سردار تنگسیری همچنین افزود: هنر نیست که بیمارستان‌ها را خراب کنند. هیچگاه ما ندیدیم در این جنگ‌هایی که پشت سر گذاشتیم حتی جنگ جهانی دوم هیتلر بیمارستان‌ها را اینطور ویران نکرد. زن و کودک را اینطور شهید نکردند و نکشتند و  جنایاتی که ما در غزه می‌بینیم را ندیده بودیم. این نشان می‌دهد مثل یک وحشی یک حیوانی که واقعاً وحشی هست و رحم به هیچکس نمی‌کند رفتار می‌کنند. آنها می‌گویند که فلسطینی‌ها و حتی مسلمان‌ها این‌ها حیوان‌ها هستند، در صورتی که خودشان حیوان هستند. ببینید رزمندگان حماس با اسرای آنها چطور برخورد می‌کند و این‌ها چطور با مسلمانان برخورد می‌کنند.

تنها راه مبارزه با صهیونیست‌ها، ایجاد یک ائتلاف از ارتش‌های اسلامی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تنها راه مبارزه با صهیونیست‌ها ائتلاف ارتش‌های اسلامی هست، تصریح کرد: همانطور که امام راحل ما فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب می‌ریخت، اسرائیل را آب برده بود، اما متاسفانه اینطوری نیست. من خطاب به کشورهای اسلامی که فکر می‌کنند در واقع صهیونیست‌ها دوستشان هستند، عرض می‌کنم آیا اگر پیامبر عظیم‌الشأن ما بود و این جنایت‌ها را می‌دید امروز ساکت می‌ماند؟
وی با طرح این سوال که آیا شما به عنوان یک مسلمان فردای قیامت نباید جواب بدهید؟ افزود: عزت فقط متعلق به خدا است، لذا راه حل این جرثومه فساد، وحدت کشورهای اسلامی و ارتش‌های جهان اسلام هست. اگر این‌ها امروز وحدت داشته باشند و دست به دست هم بدهند این جرثومه فساد شکست خواهند خورد، اما متاسفانه  امروز اینگونه نیست.
وی خطاب به کشورهای اسلامی که در مورد جنایات در غزه سکوت می‌کنند، گفت : فردای قیامت باید جواب این کودکان را بدهید، جواب پیامبر عظیم الشأن را باید بدهید. جواب مسلمان‌های بی‌گناهی که اینطوری به خاک و خون کشیده می‌شوند و خانه‌هایشان را به ناحق خراب می‌کنند، باید بدهید.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها نه فقط با مسلمانان بلکه به برادران مسیحی هم رحم نمی‌کنند و کلیساها را هم خراب کردند، گفت: در لبنان دیدیم حتی مسیحی‌ها را به شهادت رساندند و آنها را هم کشتند. این‌ها رحم به هیچکس نمی‌کنند و حتی به آنهایی که الان در واقع داعیه دار کمک به آنها هستند. متاسفانه با سوخت کشورهای مسلمان در هواپیماهای جنگی می ‌آیند و مسلمانان را بمباران می‌کنند. این یک ننگ است. راهش این است که باید وحدت داشته باشیم. اگر کشورهای مسلمان با هم یکی بشوند، می‌توانند به راحتی این صهیونیست‌ها را نابود کنند، ان شاءالله نابود خواهد شد.

اگر بخواهیم می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم ولی این کار را نمی‌کنیم

دریادار تنگسیری در ادامه این گفت وگو درباره حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس ، گفت: ما قبلاً هم به کشورهای همسایه گفتیم اینجا خانه ما و شما هست. این خلیج فارس و دریای عمان خانه ما است و بیگانگان دنبال امنیت این منطقه نیستند و فردا همانطور که گفتند شما را مانند یک گاو شیرده می‌دانیم، وقتی که شیر تمام شد یعنی نفت و گاز این منطقه تمام شد، ما را ذبح می‌کنند. دائماً پیام ما بوده که ما می‌توانیم رزمایش‌های مشترک را با برادران مسلمانمان در کشورهای مسلمان در خلیج فارس ایجاد کنیم. ما قادریم امنیت این منطقه را برقرار کنیم. این منطقه امنیتش به همدیگر ارتباط دارد. سکوهای گازی و نفتی ما با سکوهای  همسایه‌ها نزدیک به هم هستند. امنیت ما امنیت آن‌هاست و امنیت آن‌ها هم امنیت ماست. ما در این منطقه می‌توانیم امنیت را برقرار کنیم.

وی افزود: ما بارها گفتیم امنیت تنگه هرمز را برقرار می‌کنیم الان  هم همینطور است، وقتی که این عبور برای همه صورت می‌گیرد ما امنیتش را برقرار می‌کنیم ما اگر بخواهیم می‌توانیم در واقع راه را ببندیم، ولی این کار را ما نمی‌کنیم چرا ما تا زمانی که از این راه و این تنگه استفاده می‌کنیم قطعاً کشورهای مسلمان و برادران ما هم از این استفاده می‌کنند، اما اگر دشمن آمد ما را محدود کرد، دیگر تصمیمش  آینده گرفته می‌شود لذا امنیت این منطقه و امنیت تنگه هرمز را به عهده داریم و ترددها صورت می‌گیرد. روزانه بیش از ۸۵ فروند نفتکش و کشتی از اینجا عبور می‌کند و ما هم امنیت این منطقه را برقرار می‌کنیم.

جای صهیونیست‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان نیست

 فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: این رسم همسایگی و مسلمانی نیست که صهیونیست‌ها بیایند در این منطقه و در کشور همسایه ما قرار بگیرند، چون ما در این منطقه ضمن اینکه همسایه هستیم مسلمان هم هستیم. ما با عمان، امارات، قطر، عراق، عربستان، بحرین و کویت همسایه هستیم و رسم همسایگی را باید به جایی بیاوریم.
وی با طرح این سوال که آوردن صهیونیست‌ها در این منطقه چه پیامی برای ما دارد؟ ادامه داد: این چه پیامی هست برای کشوری که کل خلیج فارس  ساحل دارد، برای کشوری که دریای عمان  ساحل دارد، برای کشوری که عظمت چندین ساله دارد، آیا نباید بدانیم آوردن صهیونیست‌ها در کشور همسایه تهدید نیست؟ آنها بدانند که اگر اتفاقی برای کشور ما بیفتد، جایی که این‌ها آمدند باقی نخواهد ماند.
وی ادامه داد : مگر می‌شود تهدید از جایی به شما تحمیل بشود؟ آنها باید به خود بیایند اگر دنبال امنیت هستند و دنبال برقراری امنیت دائمی هستند، جای صهیونیست‌ها در این منقطه نیست. خیلی حیف است که ما می‌توانیم با همدیگر مراودات و ارتباط داشته باشیم و امنیت‌مان به هم بستگی داشته باشد، اما بخواهند صهیونیست‌ها بیایند در این منطقه. صهیونیست‌هایی که می‌بینید چه کار دارند می‌کنند.

ما کشوری را تهدید نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه باز هم تاکید می‌کنم که ما کشوری را تهدید نمی‌کنیم، گفت: مسلمان تا زمانی که مورد تهاجم قرار نگرفته کسی را تهدید نمی‌کند. جمهوری اسلامی به دست مردم ایجاد شد. شما هیچ کشوری دموکراتیک‌تر از ایران پیدا نمی‌کنید. حتی رهبری هم توسط مجلسی که مردم انتخاب کردند، انتخابی هست. قبل از انقلاب وزارت دفاع ما وزارت جنگ بود، الان وزارت ما وزارت دفاع هست. این یک پیامی بود که ما تا زمانی که کسی به ما حمله نکنند برای ما دسیسه نکند به کسی حمله نخواهیم کرد، اما اگر کسی بخواهد برای ما دسیسه کند و حمله کند مثل صدام و حزب بعث تو دهنی محکم می‌خورد. در زمان صدام ما هیچ سلاحی نداشتیم الان سلاح‌های بسیار برنده‌تر و مردان بسیار شجاع و پای کار هم در دریا و هم در زمین و هم در هوا داریم، لذا ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید هم نمی‌پذیریم.

حضور صهیونیست‌ها در امارات برای ما تهدید است

وی ادامه داد: تهدید گاهی به صورت لسانی هست که شما را تهدید می‌کنند و می‌گویند من به شما حمله می‌کنم و گاهای افعالی هست. در کشور همسایه ما امارات من احساس می‌کنم تهدید ما افعالی است. می‌دانیم آوردن صهیونیست‌ها در این نقطه برای کار اقتصادی نیست. الان در واقع کارهای امنیتی و در واقع نظامی می‌کنند که این یک تهدید است و نباید این اتفاق بیفتد. این را باید مد نظر داشته باشیم.

وظیفه ما دفاع همه‌جانیه از خلیج فارس است

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره حضور آمریکا در خلیج فارس نیز بیان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که خلیج فارس دریای بین المللی نیست، بلکه متعلق به ایران و کشورهای مقابل است که این کشور یا قطر هست یا عربستان هست یا کویت و یا امارات . ما آب بین المللی اینجا نداریم و آبراه بین المللی داریم و آمریکایی‌ها در منطقه، بلکه نه در اقلیم ما هستند و نه در آب‌های ما. آنها در آب‌های همسایه ما نه، بلکه در آب‌های بین المللی حضور دارند. از آبراه بین المللی که جزایر ما عبور می‌کنند هم عبور نمی‌کنند، اما ما دائماً این‌ها را رصد می‌کنیم تحرکات این‌ها، افعال این‌ها و رفتار این‌ها و خودمان را برای دفاع از کشورمان و دفاع از  امکاناتی که در خلیج فارس داریم آماده می‌کنیم. وظیفه ما در نیروی دریایی سپاه پاسداران دفاع همه جانبه در خلیج فارس است.

وی خاطرنشان کرد:  اگر اتفاقی برای ناو هواپیمابر سوخت هسته‌ای و زیردریایی سوخت هسته‌ای در خلیجی که ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، بیفتد ، منطقه تا چندین سال قابل استفاده نیست، نه برای ما و نه کشورهای همسایه و دود این به چشم ما خواهد رفت. خُب اینها رسمشان این هست باید دشمن تراشی بکنند، برای چه؟ سلاح و فروش سلاح باید توجیه داشته باشند. اگر دشمنی وجود نداشته باشد سلاحی نمی‌خواهند.تا نگویند دشمنی در منطقه وجود دارد حضورشان در منطقه قابل توجیه نیست. لذا فروش سلاح و حضور نامشروعشان در منطقه نیازمند است که بگویند ایران دشمن شما هست.

تنگسیری با بیان اینکه ما به عنوان یک کشور مسلمان به کشور مسلمان دیگری تا زمانی که مورد حمله واقع نشویم، حمله نمی‌کنیم، گفت: ما به عراق حمله کردیم یا عراق به ما حمله کرد؟ تا به ما حمله نشود، حمله نمی‌کنیم. اما با بیگانه حرفمان چیز دیگری است زیرا او غیر مسلمان هست.
مقاومت جواب صهیونیست‌ها را داده است
وی درباره نقش محور مقاومت در جنگ غزه، تصریح کرد: محور مقاومت جواب این‌ها را داده است. در مورد کشورهایی که حامی صهیونیست‌ها هستند، باید خجالت بکشند. آمریکایی‌ها آن بمب‌های بسیار ویژه‌شان را  به صهیونیست‌ها دادند و آنها آن بمب ها را روی سر زن و بچه‌ها پیاده کردند. فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها رفته اند برای روحیه دادن به نزد نتانیاهوی جنایتکارَ خبیثِ کثیفِ کودک‌کش . من نمی‌دانم این‌ها واقعا انسان هستند و چگونه اسم خودشان را انسان می‌گذارند؟ بچه‌ای که کوچک است اینطوری می‌ترسد و می‌لرزد این بچه‌ای که تکه تکه می‌شود. من پدری را دیدم که دو بچه‌ شهید شده ‌اش را  در بغل گرفته بود. صهیونیست ها انسان نیستند، حیوان هستند. حیوان به تمام معنا کسی است که بیاید بمب‌های سنگی روی زن و بچه بریزد. 
در زمان دفاع مقدس خلبان ایرانی می‌رود که یک پلی را در عراق بمباران کند ولی می‌بیند که یک ماشین سفید رنگ شخصی از آنجا عبور می‌کند و دور می‌زند تا این ماشین عبور کند و بعد بمبش را بیندازد.  حتی راضی نمی‌شود  یک خانواده آنجا باشد بمباران کند یکی هم اینطوری است که برایش فرقی نمی‌کند که در آن خانه چقدر زن و بچه باشد. این‌ها کمک می‌کنند به این جانی به این جنایتکار. من اعتقاد دارم خون این بی‌گناهان گردن این‌ها را می‌گیرد و این‌ها را خفه می‌کند. ما یک حدیث داریم از پیامبر(ص) که «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم». در غزه ظلم صورت می‌گیرد و ان‌شاءلله ما شاهد پیروزی مردم غزه خواهیم بود و صهیونیست ها شکست خواهند خورد.
یمن خودش موشک می‌سازد
وی افزود: مبارزین شجاع یمنی در مقابل این‌ها ایستادند. یمن اگر در محاصره نبود قطعاً کمکش می‌کردیم، یمن خودش سلاح تولید می کند، خودش موشک می‌سازد. خودش شناور می‌سازد و خودش ایستاده در مقابل این‌ها در مقابل امریکا و انگلیس ایستاد و از مزدم مظلوم غزه دفاع کرد.
حزب الله هنوز جواب نداده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در حمایت از صهیونیست‌ها ، گفت: اگر خاطرتان باشد در روزهای اول این جنگ، ناو هواپیمابر در جبل الطارق مستقر شد. این چه پیامی دارد؟ یعنی می‌خواهد دفاع کند و این یک ننگ ابدی برای این‌ها خواهد بود. آمریکا با این عظمتش به قول خودشان امکاناتشان و انگلیس با این امکاناتش و فرانسه با این امکانات همه آمدند برای اینکه مردم بی‌گناه را به شهادت برسانند. این‌ها چطوری بعد می‌توانند سرشان را بلند کنند به عنوان یک ارتش شرفمند؟ چون هر ارتشی یک شرفی دارند. شرفش این هست که قوانین و قواعد جنگ را رعایت کند. اینجا جنگی نیست، در واقع در مقابل اینها مردم هستند شهری بسیار کوچک و در محاصره که هیچی ندارند، اما خدا را دارند و این‌ها را به زانو درآوردند. همان اول صحبت عرض کردم تا همین الان هم شکست خوردند به اهدافی که داشتند نرسیدند. اسرا را آزاد کردند؟ نه. حماس را نابود کردند؟ نه. نه توانستند به اهداف خودشان که پیروزی هست برسند و نه حماس را شکست دادند و نه اسرا را آزاد کردند. پس شکست خوردند. ما یادمان هست ۶ کشور مسلمان عربی در شش روز جنگ ناموفق بودند.
وی با بیان اینکه حزب الله قهرمان الان از اوایل جنگ محکم‌تر است، تاکید کرد: حزب الله هنوز جواب نداده است و  اگر جواب بدهد، توفنده خواهد بود. یمن محکم‌تر از این و مقاوم‌تر از این است. عراق و حزب الله عراق و مقاومت در عراق محکم‌تر هستند. الحمدلله این مقاومت‌هایی که دور تا دور این‌ها هستند ان‌شاءالله این به تمام کشورها و به تمام مردم سرایت می‌کند.شما نگران مقاومت نباشید مقاومت اعتقادشان به خدا هست و الحمدالله امروز دستشان پر است و خیلی پرتوان‌تر هستند. از روزهای اول جنگ خیلی محکم‌تر هستند.
جواب حمله به کنسولگری داده می شود
دریادار تنگسیری درباره جنایت صهیونیست‌ها در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، اظهار کرد: اصلاً این جنایت در هیچ کجا صورت نمی‌گرفت. سفارتخانه‌ها جای امن هستند و خاک هر کشوری محسوب می‌شود. در آن سفارتخانه فقط مستشاران نظامی نبودند، زن و کودک و بچه و مرد هم بودند. به هر حال آنجا به عنوان یک کشور ثالثی بود و زدن آن یعنی یک جنایت. اگر این اتفاق توسط ما صورت می‌گرفت، همه این‌ها محکوم می‌کردند. ما انتظارمان بر این بود که سازمان ملل با این قضیه برخورد سفت‌تری می‌کرد، اما راه را باز کردند برای اینکه این قبح شکسته بشود. انتظار ما این هست که مجامع جهانی برخورد کنند با این و اما همانطور که رهبر عزیز ما فرمودند جواب به این‌ها داده می‌شود، اما ما نه احساسی عمل می‌کنیم و نه عجولانه  و به وقتش عمل می کنیم. ما اینطور نیستیم که سیلی بخوریم و سیلی نزنیم. سر وقتش اون سیلی محکم را ان شاءالله می‌زنند، اما عجولانه عمل نمی‌کنند. ما در راس قوای مسلح عالِمی اولاً خداشناس داریم و در نیروهای مسلح ایران قوه عقلانیه، حاکم هست. به جا،  و هر زمانی که صلاح دیدیم، عمل می‌کنیم و عجولانه عمل نمی‌کنیم. اما جواب می‌دهیم اینطوری نیست که جواب ندهیم همانطور که حضرت آقا فرمودند.
ما آماده هستیم

این فرمانده نظامی ارشد کشورمان با همچنین بیان اینکه ما یک نیروی آماده رزمی هستیم و برای هر چه که به ما فرمان بدهند آماده هستیم، گفت: شما انتظار دارید بگوییم چه کار می‌کنیم؟ ما آماده هستیم و گوش به فرمانیم و هر فرمانی به ما بدهند ما الحمدالله در آمادگی صد در درصدی هستیم. امروز نیروی دریایی سپاه و ارتش و نیروهای مسلح کشورمان آماده بوده و هر کسی بخواهد چشم چپی به کشور ما نگاه کند، چشمش را کور کنیم.

برای امنیت کشتی هایمان در باب‌المندب حضور داریم

وی درباره حضور نیروی دریایی کشورمان در تنگه باب‌المندب، گفت: حضور ما در باب المندب برمی‌گردد به قبل از جنگ نابرابری که بین صهیونیست‌ها و مردم مسلمان غزه و فلسطین صورت گرفت. این حضور برای امنیت کشتی‌هایمان است، زیرا که دزدان دریایی به این کشتی ها حمله می‌کردند. ما قبل از این جنگ آنجا بودیم و این حضور به حوثی های یمن مربوط نیست. حضور ما اصلاً مربوط به این جنگ و این‌ها نیست، بلکه حضور ما در باب المندب به این شکل است.

یمن یک کشور مستقل است

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه یمن یک کشور مستقل بوده و مقاومت یک نیروی مستقل است ، افزود: اینگونه نیست که یمن از ما دستور بگیرد. در واقع ما علاقمند هستیم به این‌ها و ما این‌ها را دوست داریم. ما فلسطینی‌ها را دوست داریم. ما هر کس که در مقابل ظلم می‌ایستند و در این راه مبارزه می‌کند را دوست داریم. ما بچه‌های مقاومت را دوست داریم و به آنها افتخار می‌کنیم. دنیای اسلام باید به این‌ها افتخار کند. ما هم به این‌ها افتخار می‌کنیم. آنها هم نیاز به این ندارند که کسی بخواهد هدایتشان کند. خودشان رهبر دارند، حزب الله رهبر دارند. یمن رهبر دارد، عراق رهبر دارد و مسئول دارد،  خودشان عاقل هستند بدانند کجا چطور عمل کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین