تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
plusresetminus
حزب الله: مرکز آمار بیشترین افزایش و کاهش قیمت کالاهای خوراکی در اسفند ماه ۱۴۰۲ را نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۳۳۳۹۸۳
جزییات تغییر قیمت مواد غذایی/ گوشت قرمز گران،‌ مرغ ارزان شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مرکز آمار ایران در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد که بدین شرح است:
- نان و غلات:
در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۲.۷ درصد، شیرینی خشک با ۲.۲ درصد و ماکارونی با ۱.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
- گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:
در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ۲.۱ درصد، گوشت گوسفند با ۱.۷ درصد و کنسرو تن ماهی با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به مرغ ماشینی با ۱.۹- درصد است.
- لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با شش درصد و ماست پاستوریزه با ۱.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ۰.۵- درصد، روغن نباتی جامد با ۰.۲- درصد، و تخم مرغ ماشینی با ۰.۱- درصد است.
- میوه و خشکبار:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به موز با ۱۳.۵ درصد و انار با ۷.۵ درصد است.
- سبزیجات و حبوبات:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به فلفل دلمه‌ای با ۱۵.۷ درصد، خیار با ۶.۱ درصد، لپه و عدس با ۵.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ۷.۸- درصد و قارچ با ۰.۳- درصد است.
- قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با ۳.۶ درصد، سس گوجه فرنگی با ۲.۴ درصد و قند با ۲.۰ درصد است.
برای مشاهده جزئیات کامل اینجا را کلیک کنید.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین