تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه انتشار فیلم دانش‌آموزان در فضای مجازی از سوی معلم‌بلاگرها ورود به حریم شخصی کودکان و نوجوانان است، گفت: این اقدام به‌لحاظ قانونی قابل برخورد است.
۰
کد مطلب : ۳۳۳۱۹۹
تهیه و انتشار فیلم از دانش‌آموزان ممنوع است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجتبی همتی‌فر؛ رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک درباره فعالیت معلم‌بلاگرها اظهار کرد: بحثی به‌نام حقوق کودک داریم و بر این اساس کودکان نیز دارای حریم هستند.
وی افزود: اگر معلمی بدون اجازه دانش‌آموز و ولی قانونی او به تهیه فیلم اقدام و آن را در فضای عمومی منتشر کند، تعرض به حریم کودک و حقوق اوست و به‌لحاظ قانونی قابل برخورد است.
رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: این‌که معلم به‌دلیل اعتمادی که خانواده به آن دارند، وارد این عرصه شود، از جنبه‌هایی قابل تأمل است و آموزش و پرورش برای ساماندهی این موضوع و حفظ حریم  دانش‌آموزان به‌عنوان‌ امانت خانواده‌ها ورود کرده است و تصمیم به ساماندهی فعالیت معلم‌بلاگرها دارد.

همتی‌فر متذکر شد: این موضوع البته بیشتر یک کار فرهنگی است تا یک کار حقوقی، یعنی معلم باید کودک را به‌عنوان امانت بداند همان‌طور که والدین هم باید نسبت به حقوق فرزندان خود حساس باشند چون هم‌اکنون با پدیده والدبلاگر هم مواجه هستیم و آنجا هم همین حساسیت باید وجود داشته باشد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین