تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله:رییس پلیس فتا پایتخت راهکارهایی به والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان ارایه داد.
۰
کد مطلب : ۳۲۶۳۳۰
اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرید/هشدار درباره فعالیت مجرمان سایبری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرهنگ داوود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا پایتخت  در خصوص مخاطرات دوستی کودکان با افراد غریبه در فضای مجازی گفت: در دوستی‌های فضای مجازی باید خیلی دقت کنیم چرا که خیلی از هویت‌های افراد در فضای مجازی دروغ است.
وی بیان داشت: در فضای مجازی هرگز به افراد غریبه و ناشناس اعتماد نکنید و هرگز اطلاعات شخصی و خصوصی نظیر آدرس، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات مانند عکس و فیلم‌های خانوادگی خود را از طریق اینترنت برای کسی ارسال نکرده چون در اینترنت هر کسی می‌تواند خود را شخص دیگری معرفی کند.
سرهنگ معظمی گودرزی گفت: اعتماد بی جا در فضای مجازی نتیجه‌ای جز اخاذی، باج گیری و سوءاستفاده توسط مجرمان سایبری نخواهد داشت.
رییس پلیس فتا پایتخت در خصوص اثرات منفی بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان گفت: والدین باید در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای فرزندان دقت کنند زیرا انتخاب بازی‌های نامناسب باعث بروز مشکلات جدی در فرزندان می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی گفت: بازی‌های آنلاین با استفاده از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان و خشونت را مهیا می‌کند؛ ازاین‌رو باید بازی‌های را در اختیار کودک قرارداد که مناسب سن وی باشد.
وی ادامه داد: اکانت‌های بازی‌های آنلاین را فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خریداری و از خرید آنها از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.
سرهنگ معظمی گودرزی درباره اعتیاد کودکان به اینترنت گفت: اعتیاد به فضای مجازی رفتاری است که در آن فرد به گذراندن زمان زیادی در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین و … برای مقابله با استرس‌های زندگی وابسته می‌شود تا جایی که به روابط، کار و سلامتی خودش آسیب می‌زند و زمان زیادی را بدون هدف در اینترنت سپری می‌کند.
وی ادامه داد: مدیریت میزان استفاده از اینترنت از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از اعتیاد اینترنتی است.
رییس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی، اختلال در خواب کودک، ضعف در آموزش و موارد دیگر خواهد شد. والدین باید برای حضور فرزندان خود در فضای مجازی محدودیت ایجاد کرده و آنها را در این فضا تنها نگذارند.
وی افزود: اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای به مرور زمان باعث تغییر در روحیه و رفتار کودکان، انزوای اجتماعی و بروز رفتارهای پرخاشگرانه در آنها می‌شود.
رییس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در کشور با نماد ESRA توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور وجود دارد که می‌توانید در سایت این بنیاد اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کنید.
سرهنگ معظمی گودرزی گفت: کودکان و نوجوانان کاربران فعال در فضای مجازی هستند لذا مجرمان سایبری نیز سعی دارند با هدف قرار دادن این قشر از کاربران طعمه‌های خود را انتخاب کنند. پس به کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود در هنگام انجام بازی‌های رایانه‌ای و خریدهای درون برنامه‌ای مراقب بوده و از نصب بازی‌های غیر مجاز و شناخته نشده خودداری کرده و روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنند.
وی بیان داشت: آسیب‌های فضای مجازی جبران ناپذیر است؛ با نظارت، همراهی و زمانبندی مراقب فرزندان خود باشید.
رییس پلیس فتا پایتخت گفت: بازی‌های رایانه‌ای که در آن نشانه‌های خشونت و خونریزی شخصیت‌های رایانه‌ای دیده می‌شود، باعث بی‌قراری و اضطراب کودکان می‌شود. این بازی‌ها با ترفندهای گوناگون چنان تأثیری بر فکر و اعصاب فرد می‌گذارند که در واقع خود او نیز جزیی از این مجموعه‌ی ماشینی می‌شود. با توجه به آسیب‌های بازی کردن افراطی برای کودکان و نوجوانان به والدین توصیه می‌شود سعی کنند فرزندان خود را تا حد امکان از بازی‌های رایانه‌ای جدا کرده و وادار به فعالیت‌های جسمی کنند.
سرهنگ معظمی گودرزی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی، روحی و روانی، والدین باید بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین