تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
plusresetminus
حزب الله: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که برخورد با تخلفات پیامک‌های تبلیغاتی را از ماه‌ها پیش در اولویت سازمان قرار داده‌ایم و حسب مقررات، اخطار صادر و جرایم را به کمیته رسیدگی به تخلفات اعلام می‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۳۲۶۲۵۵
اعمال جریمه برای تخلفات ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در دستور کار رگولاتوری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجید حقی در گفت‌وگو پیرامون پیگیری سازمان تنظیم برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، گفت: در بحث پیامک‌های انبوه، سامانه‌ای به نام ستاره ۸۰۰ مربع داریم که به صورت کد و USSD ارسال می‌شود و در اپلیکیشن اپراتورهای همراه هم شبیه این موضوع است و کاربران می‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند.
 
وی ادامه داد: تاکنون بخشی از مشترکان این کار را انجام داده‌اند، ما نیز به عنوان رگولاتور لیست آنها را احصا کردیم و در اختیار دیگر اپراتورها قرار داده‌ایم‌(سایر اپراتورهایی که کاربر نزد آنها سیم‌کارت دارد) تا زمانی که فرد در یک اپراتور درخواست مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی را صادر کرد، به‌طور خودکار ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در دیگر اپراتورهایی که او مشترک آنها است نیز متوقف شود.
 
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه اظهار کرد: پیامک‌های اطلاع‌رسانی نیز گاهی موجب نارضایتی کاربران می‌شوند، اما برخی از این پیامک‌ها برای کاربران ضروری است و خود کاربران درخواست دادند که این پیامک‌ها ارسال شود؛ اما گاهی برخی از کسب و کارها از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و دریافت شماره از مشتریان خود را مبتنی بر این مفهوم می‌گذارند که خود مشترکان درخواست‌کننده دریافت پیامک اطلاع‌رسانی هستند. بنابراین خواهشمندیم مردم شماره خود را در جایی که ضرورت ندارد، ارائه ندهند و این امر باعث می‌شود که بخشی از این مزاحمت‌ها رفع شود.
 
حقی خاطرنشان کرد: برخورد با این تخلفات را از چند ماه پیش در اولویت سازمان قرار داده‌ایم و جرایم را به کمیته رسیدگی به تخلفات اعلام کرده‌ایم و هر هفته بررسی و رسیدگی می‌کنیم و از اطلاعاتی که مردم در سامانه ۱۹۵ به ما می‌دهند استفاده می‌کنیم. او افزود: ما این اطلاعات را به عنوان مبنا در قرینه مستند تخلف قرار می‌دهیم و در اعمال مقررات استفاده می‌کنیم.
 
وی افزود: علاوه بر اپراتورها با تولیدکنندگان محتوا نیز به عنوان بازیگران این بخش جلساتی داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا جای ممکن همه بازیگران همکاری لازم را با ما داشته باشند. از طرف دیگر، برخی از تخلفات CPها را که مجوز آنها توسط وزارت ارشاد داده شده، به این وزارتخانه معرفی کرده‌ایم تا پیگیری و برخورد کنند و سامانه ستاره ۸۰۰ مربع را به صورت یکپارچه برای اپراتورها تکلیف کرده‌ایم تا مبنای عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باشد.
 
حقی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی مدل درآمدی اپراتورهای مجازی، گفت: اپراتورهای مجازی نیز مانند هر اپراتور دیگری امکان درآمدزایی از تماس صوتی، دیتا و پیامک را دارند؛ میزان درآمد هر بخش نیز در صورت‌حساب نهایی کاربران قابل تشخیص است.
 
منبع : سیتنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین