تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
حزب الله:آپارتمان‌‌‌های ۵ تا ۱۰ سال ساخت به واسطه اینکه قدری از حباب قیمت آنها نسبت به واحدهای نوساز کاسته شده است و از طرفی هنوز یک خانه سر پا و آماده سکونت محسوب می‌شوند، همواره یکی از پرتقاضاترین گروه‌‌‌های سنی آپارتمان در بازار مسکن پایتخت محسوب می‌شوند. به واسطه همین تمایل به خرید از گروه سنی مذکور، قیمت‌های پیشنهادی فروش در این ناحیه از بازار مسکن بالاتر از حدود مورد انتظار است.
۰
کد مطلب : ۳۲۱۹۹۱
در بازار آپارتمان‌‌‌های پرتقاضا چه می‌‌‌گذرد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این روزها در بازار مسکن شهر تهران رکود سنگین بر معاملات سایه انداخته است. این رکود آن‌‌‌قدر عمیق است که تمام گروه‌‌‌های سنی را در برگرفته و چندان تفاوتی میان حجم تقاضای موثر خرید از نوسازها، میانسال‌ها و کهنسال‌های بازار مسکن وجود ندارد. در شرایط طبیعی تمایل به خرید از گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال ساخت به مراتب از گروه‌‌‌های سنی قبل و بعد از آن بیشتر است. حتی همین حالا که تعداد معامله‌‌‌گران مصر در بازار مسکن بسیار اندک است نیز، تقاضای بازدید فایل‌‌‌هایی از این گروه سنی در برخی محله‌‌‌ها بیشتر از سایر آپارتمان‌‌‌هاست.
با این وجود سطح قیمت پیشنهادی فروشندگان این واحدها در هفته‌‌‌های اخیر بالاتر از محدوده مورد انتظار فروشنده‌‌‌ها بوده و به همین خاطر عمق رکود در این بخش از بازار مسکن نیز دست کمی از دیگر بخش‌‌‌ها ندارد. بررسی موتورهای جست‌‌‌وجوی آگهی ملکی نشان می‌دهد تعداد زیادی از فایل‌‌‌های ۵ تا ۱۰ سال ساخت که برای فروش به بازار عرضه شده‌‌‌اند نیز از گروه ۱۰۰ مترمربع به بالا هستند و به همین خاطر استطاعت عده زیادی از متقاضیان خرید به تملک آنها نمی‌‌‌رسد.
 
1 copy
 

 
 
منبع : دنیای اقتصاد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین