تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
plusresetminus
حزب الله:کانال‌های مجازی فروش سؤالات کنکور با دریافت هزینه‌های میلیونی سعی دارند متقلبانی وارد دانشگاه شوند که هیچ دانشی ندارند و قرار است پس از فارغ‌التحصیلی جان و مال مردم را در دست بگیرند، مسؤولان از دستگیری برخی از این متخلفان خبر داده‌اند.
۰
کد مطلب : ۳۱۴۲۹۶
جولان کانال‌های فروش سوالات کنکور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«فروش سؤالات کنکور رو به اتمام است، زمان عضوگیری امشب پایان می‌یابد»؛ این جمله را در یکی از کانال‌های مجازی متخلف کنکور دیدم، کانالی که ادعا دارد سوالات کنکور را به همراه کلید آن به فروش می‌رساند و پول میلیونی هم از خریداران دریافت می‌کند و جالب‌تر آنکه ظرفیت فروش سوالاتش هم رو به اتمام است و برای آن مهلت هم تعیین کرده است.
عده‌ای سودجو با ایجاد کانال‌های فروش سوالات کنکور در شبکه‌های مجازی، احساسات داوطلبان را به بازی گرفته و پول‌های کلان پارو می‌کنند و احساساتی شدن داوطلبان کنکور و استرس خانواده‌ها در این روزهای پایانی مانده به کنکور راه‌های فریب آن‌ها را بیشتر باز کرده است به طوریکه یک کانال فروش سوالات کنکور در یکی از شبکه‌های مجازی با تبلیغ تمام شدن ظرفیت فروش، داوطلبان را به عجله برای خرید سوالات هم دعوت می‌کند.



به جز فروش سوالات، تجهیزات و ابزار تقلب هم در این کانال‌ها به فروش می‌رسد مثلا پاک‌کن‌هایی که داخلش دوربین قرار دارد، هندزفری‌های کوچک و ...

قیمت‌ها هم کم نیست، از ۵۰ میلیون تا حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه‌هایی است که برای خرید سوالات کنکور مطرح شده است.
کافی است سری به یکی از این کانال‌ها بزنید تا جملات زیر را ببینید:
«قبل جلسه یعنی روز قبل کنکور سوالات و همراه کلید برای خریدارها پخش میکنیم
قبل جلسه تجربی انسانی ریاضی (رتبه زیر ۵۰۰) ۵۰ میلیون پیش پرداخت ۷۰ میلیون بعد از اعلام نتایج کنکور
قبل جلسه تجربی انسانی ریاضی(رتبه زیر ۱ هزار) ۴۰ میلیون پیش پرداخت ۷۰ میلیون بعد از اعلام نتایج کنکور
قبل جلسه تجربی انسانی ریاضی ( رتبه زیر دو هزار) ۳۰ میلیون پیش پرداخت  ۷۰ میلیون بعد از اعلام نتایج کنکور

قبل جلسه تجربی انسانی ریاضی ( رتبه زیر سه هزار)  ۲۰ میلیون پیش پرداخت  ۷۰ میلیون بعد از اعلام نتایج کنکور
قبل جلسه تجربی انسانی ریاضی برای رتبه دو رقمی(ظرفیت فقط ۳ نفر از هر رشته)  ۶۰ میلیون پیش پرداخت ۷۰ میلیون بعد از اعلام نتایج کنکور
سرجلسه تجربی (رتبه زیر ۵۰۰)  ۲۰ میلیون قبل  ۲۰ میلیون بعد اعلام نتایج کنکور
سر جلسه انسانی ریاضی (رتبه زیر ۵۰۰) ۱۵میلیون قبل ۱۵میلیون بعد اعلام نتایج کنکور».

حتی اگر داوطلب متخلفی از بالا بودن قیمت سوالات گلایه کند، می‌گویند: « ببینید الان شما چند تا کتاب درسی بخرید و کلاس کنکوری ثبت نام کنید باید چند میلیون هزینه کنید پس این هزینه ای ک ما برای تضمین کردن آینده شما دریافت می‌کنیم هزینه ناچیزی است.»
این کانال‌ها حتی نمونه کارنامه قبولی از رتبه‌های ۲ و ۳ رقمی( پزشکی و دندانپزشکی) کنکور گذشته را هم برای جلب اعتماد داوطلبان ارائه می‌دهند و ادعا دارند که داوطلبان متقلب پاسخ‌ها را کامل وارد نکرده‌اند تا مشکوک نباشد.
جالب‌تر آنکه این‌ها فکر همه چیز را هم کرده‌اند و در پاسخ به نگرانی مخاطبان متقلبشان پیرامون قطعی نت اعلام می‌کنند که  اگر روز کنکور نت ضعیف یا قطع شود ما برای خریدارانمان یه کانفینگ اختصاصی می‌دهیم که حتی در صورت ملی شدن نت هم فعال است.
و حتی به داوطلبانشان تضمین و اطمینان هم می‌دهند.

این متخلفان حتی برای رد و بدل پول به صورتی که ردی از خودشان باقی نگذارند هم برنامه ریزی کرده‌اند.
در یکی از این کانال‌های متخلف اعلام شده است: «به دلیل اتفاقاتی که پارسال افتاد و تعدادی از مشتری‌هایمان دچار مشکل شدند امسال نحوه خرید به صورت ارز دیجیتال است و درباره اینکه برخی می‌گویند کلاهبرداری با ارز دیجیتال راحت تر است باید بدانند که این تصمیم برای راحتی هر دو طرف است تا اگر کارت بانکی ما لو رفت برای پرداخت کننده مشکلی ایجاد نشود، کافی است یک کارت اجاره کنی و تمام.»

* از اقدامات مسؤولان چه خبر؟
در آخرین اخبار دستگیری شبکه‌های متخلف را شنیدیم به طوریکه رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت هشت نفر که در پوشش فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بودند، خبر داد.
پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم با بیان اینکه نخواهیم گذاشت کسی حتی یک صندلی دانشگاه را از مسیر خلاف در اختیار خود قرار دهد، گفته است: در هفته گذشته پلیس چند شبکه گسترده ای که تجهیزات زیادی برای تقلب در آزمون را وارد کشور کرده بودند را دستگیر کردند. بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سامانه و گروه های مجازی که برای القاء تقلب ایجاد می کردند، دستگیر شدند، ۱۰۵۰ نفر از طریق بررسی های فنی در سال گذشته کشف شد.
همچنین محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری از دستگیری ۲۴۹ مورد شبکه و گروه مدعی تقلب خبر داده و گفته است: ۲۴۹ مورد شبکه و گروه مدعی تقلب در کنکور دستگیر و ۴۸۳ کانال تلگرامی فعال شناسایی شده اند و تمام این گروه ها تحت اشراف نهادهای نظارتی هستند. افرادی که لوازم و ابزار و تجهیزات تقلب در کنکور را خرید و فروش کنند تا ۵ سال حبس می گیرند.
با وجود دستگیری شبکه‌های متخلف و برخوردهای قانونی همچنان این کانال‌ها در حال انجام اقدامات خود هستند و جا دارد برخورد شدیدتری با این شبکه‌ها صورت گیرد تا هیچ داوطلبی نتواند با تخلف و تقلب به دانشگاه وارد شود چرا که دانشجویان متخلف امروز، دکتر و مهندس‌های بی‌دانش و بی‌قانون فردا هستند که برای جان و مال مردم مشکل‌ساز خواهند شد.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین