تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
plusresetminus
حزب الله:عشقی گفت: در مقاطع زمانی مختلف، میزان زیان صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت از محل سهام بسیار افزایش پیدا کرده بود و این مسئله بازار را با تهدید جدی رو‌به‌رو می‌کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۸۹۱۵
سرمایه‌گذاران تازه وارد به سراغ سهم‌های بازار پایه نروند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مجید عشقی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: افرادی که در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌دنبال دریافت سود با مقدار مشخص و ثابتی هستند و این نوع از سرمایه‌گذاری قابل مقایسه با سپرده‌های بانکی است.
 
رئیس سازمان بورس ادامه داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت در سال ۹۹ با توجه به شرایط نامساعدی که برای بازار سهام به‌وجود آمد، ناچار شدند حداقل ۱۵ درصد و حداکثر تا ۲۵ درصد سهام خریداری کنند. به همین واسطه ریسک فیکس‌اینکام‌ها به شدت افزایش پیدا کرد.
 
او گفت: در مقاطع زمانی مختلف این صندوق‌ها (به‌خصوص در آبان ماه سال گذشته و همچنین برخی از ماه‌های سال ۱۴۰۰) میزان زیان این صندوق‌ها از محل سهام بسیار افزایش پیدا کرده بود و این مسئله بازار را با تهدید جدی رو‌به‌رو می‌کرد.
 
سرمایه‌گذاران تازه وارد به سراغ سهم‌های بازار پایه نروند
عشقی گفت: با توجه به توسعه‌ای که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته‌ایم، به عموم افراد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را پیشنهاد می‌کنیم. افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند باید متناسب با سطح ریسک خود صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند، چراکه تک سهم شدن، مخاطرات زیادی دارد.
 
او تاکید کرد: نماد‌هایی که در بازار پایه فرابورس معامله می‌شوند، ریسک بسیار زیادی دارند و سرمایه‌گذاران باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند. سرمایه‌گذاران تازه ورود نباید نماد‌های پایه نارنجی و قرمز را خریداری کنند، چراکه این نماد‌ها ریسک زیادی دارد؛ متاسفانه برخی از کانال‌های متخلف که به اصطلاح سیگنال‌دهی می‌کنند، به‌سراغ اینگونه نماد‌ها می‌روند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین