تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
plusresetminus
در راستای توسعه و تعامل «دانشگاه و صنعت» صورت گرفت

امضای تفاهم نامه همکاری ایران خودرو و دانشگاه جامع امام حسین(ع)

حزب الله:گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تحقق اهداف خود در حوزه دانش بنیان و در ادامه توسعه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و صنعتی با دانشگاه جامع امام حسین(ع) تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۱۱۵
امضای تفاهم نامه همکاری ایران خودرو و دانشگاه جامع امام حسین(ع)
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای این تفاهم نامه که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، اعلام کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب و در راستای بهره گیری از تمام ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در کشور و به ویژه مراکز دانشگاهی، گروه صنعتی ایران خودرو تلاش خواهد کرد تا زمینه های همکاری مشترک را فراهم کند.
وی با بیان این‌که تکیه بر توان فنی، تحقیقاتی و صنعتی کشور نیازمند توجه و پی گیری ویژه است، افزود: گروه صنعتی ایران خودرو به واسطه گستره فعالیت های خود در حوزه تولید خودروهای سواری و تجاری از یک سو و جایگاه مهم خود در توسعه صنعتی کشور تلاش خواهد کرد تا از این ظرفیت ها بهره گرفته و از اتکای بیش از حد به منابع خارجی بکاهد.
وی با اشاره به این‌که پیشرفت های علمی مراکز دانشگاهی کشور در طول سال‌های تحریم به ویژه در حوزه فعالیت های صنعتی چشم‌گیر بوده است، تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت همکاری با دانشگاه‌های داخلی در حوزه فعالیت های دانش بنیان، کاهش وابستگی و تسریع در روند اجرای پروژه های توسعه ای صنعت خودرو است و این سطح از توانمندی پیش از این دیگر حوزه های مهم صنعتی کشور به اثبات رسیده است.
خطیبی درخصوص ایجاد مرکز همکاری های فناورانه دانش بنیان (تکنو سنتر) در گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: یکی از ماموریت های مهم این صنعت دسته بندی نیازهای داخلی و نقاط قابل بهبود و ارتقا در گروه صنعتی ایران خودرو و شناسایی ظرفیت های مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی کشور به منظور رفع این نیاز هاست و تاکنون گام های بسیار موثری در این زمینه برداشته شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تشکیل شورای راهبردی پی‌گیری مفاد این تفاهم نامه با حضور طرفین یک گام مثبت و ارزنده خواهد بود، یادآور شد: به طور حتم ظرفیت های مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه جامع امام حسین(ع) راه‌گشای بسیاری از چالش های صنعتی در گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود و با توجه به رویکردهای دانش بنیان در این نهاد علمی می توان در بسیاری از زمینه ها به پیشرفت های مهمی دست پیدا کرد.
محمدرضا حسنی آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) نیز در این مراسم اعلام کرد: طی سال‌های اخیر باوجود تحریم ها، دستاوردهای مهمی در حوزه فعالیت های علمی و صنعتی توسط دانشمندان جوان کشور در مراکز دانشگاهی حاصل شده که نشان می دهد دستیابی به پیشرفت های بزرگ‌تر دور از دسترس نخواهد بود.
وی هم افزایی مراکز علمی و دانشگاهی با بخش های مهم تولیدی و صنعتی کشور در راستای تحقق اهداف دانش بنیان را ضروری برشمرد و افزود: طی بازدید هیات های دو طرف از توانمندی های صنعتی و علمی موجود، ظرفیت های همکاری دوجانبه شناسایی شده و انتظار می رود در آینده نزدیک و با اجرایی شدن بسیاری از مفاد این تفاهم نامه شاهد دستاوردهای مهمی در حوزه علم و فناوری باشیم.
وی با اشاره به فعالیت چندین دانشکده و پژوهشکده علمی و تحقیقاتی و همچنین مراکز آزمون پیشرفته در دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: به طور حتم با سازماندهی توانمندی ها و ترسیم یک نقشه راه جامع می توان به موفقیت های بسیار بزرگی در صنعت خودرو دست پیدا کرد.
حسنی آهنگر افزود: استقرار چندین مرکز رشد و نوآوری و ده‌ها هسته فناور در دانشگاه جامع امام حسین(ع) فرصت مناسبی را برای ایجاد ۱۵۶ شرکت دانش بنیان فراهم کرده و تاکنون ده‌ها محصول تجاری شده در نتیجه فعالیت این مجموعه ها به دست آمده است.
رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) اهمیت جایگاه گروه صنعتی ایران خودرو در رشد صنعتی کشور را با اهمیت دانست و افزود: با توجه به پویایی و استمرار فعالیت های تولیدی و صنعتی در گروه صنعتی ایران خودرو و پی‌گیری این تفاهم نامه همکاری می توان مرزهای جدید پیشرفت را گشود و به دانش فنی در بسیاری از زمینه ها دست پیدا کرد.
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین