تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
plusresetminus
حزب الله:مرد شیاد که با تقلید صدا به بهانه تصادف یا عمل‌جراحی مدیران شرکت‌ها، از کارمندان آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۰۹۶
کلاهبرداری نخبه ریاضی با تقلیدصدا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،از اوایل تابستان امسال شکایت‌هایی در دستورکار ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که بررسی آن‌ها نشان داد مردی با تقلید صدا و جازدن خود به نام افراد مختلف با شرکت خودروسازی و اداره‌های مختلف در سطح تهران تماس گرفته و از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.
مرد کلاهبردار در تماس با کارمندان شرکت مدعی شد یکی از اعضای هیات‌مدیره یا معاونان شرکت است و تصادف کرده و برای عمل فوری نیاز به پول دارد. شماره کارتی به آن‌ها داده و خواسته سریع برایش پول واریز کنند. مرد شیاد بعد از واریز پول، موجودی آن را خالی می‌کرد و کارت را دور می‌انداخت. با تحقیقات پلیسی سرانجام چند روز پیش رد متهم سابقه‌دار در این رابطه به‌دست‌آمد و او بازداشت‌شد.
۸ میلیارد تومان درآمدم از خلاف بود
متهم ۳۹ساله نخبه ریاضی است و عاشق پرواز و می‌خواست خلبان شود، اما سر از خلاف و کلاهبرداری درآورد. دیروز گفت‌وگویی با این کلاهبردار انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.
سابقه‌داری؟
بله. سابقه کیف‌قاپی، سرقت، زورگیری و... را در پرونده‌ام دارم. آخرین بار در زندان با همدستانم تلفنی حرف زدم که مقدمات فرارم را فراهم کنند که قبول کردند و طبق نقشه موقع انتقالم از زندان به دادگاه حمله کرده و من را که دستم به دستان مامور بدرقه بسته بود، ربودند. سه ساعت آن مامور گروگان‌مان بود تا این‌که همدستانم ما را جدا کردند. مدتی فراری بودم تا این‌که ماموران دستگیرم کرده و بقیه حبسم را گذراندم.
بعداز آزادی چه کردی؟
در زندان نقشه تقلید صدا و کلاهبرداری‌های جدید به ذهنم خطور کرد. یک‌سال‌ونیم قبل آزاد شده و کلاهبرداری‌هایم را شروع‌کردم.
از شیوه کلاهبرداری‌هایت بگو.
ابتدا اطلاعات مربوط به نمایندگی‌های مراکز فروش در تهران و شهر‌های کشور، اداره‌ها، شرکت‌های دولتی یا خصوصی را به‌دست‌می‌آوردم. کاری می‌کردم تا بتوانم با مدیران آن مراکز حرف بزنم و صدای‌شان را ضبط کنم. چون در تقلید صدا حرفه‌ای بودم، در روز‌های بعدی به آن مراکز زنگ می‌زدم تا مطمئن شوم مدیر یا مسئول عالی‌رتبه در آن روز در محل کارش نیست. بعد با مدیر مالی دفتر مرکزی یا دفاتر شهرستان‌های آن‌ها تماس می‌گرفتم و با تقلید صدا وانمود می‌کردم تصادف کرده و نیاز فوری به پول دارم. برای این‌که شک نکنند می‌گفتم پول را به کارت حسابدار بیمارستان واریز کن.
کارت‌های بانکی را از کجا می‌آوردی؟
کارت‌ها متعلق به افراد معتاد و کارتن‌خواب بود که بابت هر کارت به آن‌ها ۵۰۰هزار تومان تا دومیلیون تومان پول می‌دادم.
چقدر کلاهبرداری کردی؟
در این یک‌سال‌ونیم که کلاهبرداری کردم نزدیک به هشت‌میلیارد تومان نصیبم شد که همه پول را خرج خوشگذرانی‌هایم کردم. موقع دستگیری‌ام هم در خانه لاکچری اجاره‌ای در شمال تهران بودم. از بیش از هزار نفر کلاهبرداری کردم.
اخبار مرتبط

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین