تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
plusresetminus
مدیرعامل گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: به‌زودی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس‌کالای ایران راه‌اندازی می‌شود و سرمایه‌گذاران با سرمایه‌های اندک می‌توانند به شیوه‌ای امن و شفاف اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۵۰
فروش گواهی شمش طلا، بزودی در بورس
 ابوذر شکری افزود: پیش‌بینی می‌شود گواهی سپرده شمش طلا به یکی از ابزار‌های جذاب و طلایی بازار سرمایه تبدیل شود.
وی با بیان اینکه با عرضه در بستر بورس‌کالا، معاملات رقابتی و شفاف می‎شود، گفت: این شرکت از عرضه‌های صورت‌گرفته و تقاضای شکل‌گرفته برای شمش طلا در بازار فیزیکی بورس رضایت داشته و تاکنون حدود 70‌درصد از عرضه‌های انجام‌شده با تقاضا و معامله همراه بوده است.
شکری افزود: معاملات در بورس از جمله به‌روزترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های معاملاتی مکانیزه دنیاست و با توجه به تاییدیه اصالت کالا‌های عرضه‌شده در بورس و وجود اتاق معاملات پایاپای بورس، خریدار و فروشنده هر دو با اطمینان کافی اقدام به معامله در این بستر شفاف می‌کنند.
وی درباره برنامه‌های زرشوران برای سال‌جاری نیز گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها به‌زودی قرار است از روش‌های متنوع و جدیدی مانند روش‌های اعتباری، گواهی سپرده شمش طلا و قرارداد آتی استفاده کنیم.
به گفته مدیرعامل گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، این شیوه‌ها باعث تسهیل فروش و خرید متقاضیان می‌شود و علاوه بر سهولت تامین نقدینگی برای شرکت، گزینه‌ای جذاب را در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.
وی در خصوص معاملات گواهی سپرده شمش طلا هم گفت: قرار است هر گواهی سپرده شمش طلا در بورس‌کالا معادل 100سوت باشد. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند سرمایه‌های خود را به واحد‌های کوچک شمش تبدیل کنند. از آنجا که این سرمایه گذاری‌ها در بستر بورس‌کالای ایران و در فضای مطمئن و شفاف صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود مردم از این شیوه استقبال خوبی به عمل آورند.
وی اضافه کرد: با توجه به شاخص‌هایی مانند شفافیت، اعتمادسازی، نبود حباب قیمت در مقایسه با معاملات سکه، قابلیت نقدشوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار، ریسک پایین و امنیت بالا، امیدواریم با راه‌اندازی این ابزارها، نقدینگی سرگردان را به سمت معاملات شفاف جذب کنیم.
شکری گفت: طلای زرشوران به‌منظور رونق‌بخشی بیشتر به بازار و کمک به رفع بیشتر موانع از سر راه تولید، اقدام به فروش اعتباری شمش‌های خود در بستر بورس‌کالا کرد؛ به این صورت که خریدار می‌تواند بخشی از مبلغ خرید خود را پس از ارائه تضامین معتبر بانکی با فاصله‌ای کوتاه پرداخت کند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین