تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
رئیس جمهور خطاب به دشمنان با بیان اینکه ملت مسلمان ایران که دل در گرو این انقلاب و نظام دارند تاکنون بسیاری از محاسبات شما را نقش برآب کرده‌اند، تاکید کرد: آمریکا و متحدانش بدانند که این ملت امروز در مواجهه با توطئه‌های اخیر، شما را پشیمان خواهد کرد و از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهید خورد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۴۴
آمریکا و متحدانش از ملت ایران سیلی محکمی خواهند خورد/تولید و صادرات ما در منطقه زبانزد شده است
 دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع مردم شهرستان اسلامشهر با بیان این‌که «رشادت‌ها و ایثار و فداکاری مردم این منطقه در ۴۳ سال گذشته از افتخارات این نظام و انقلاب است»، گفت: مردم با اندیشه و با انگیزه اسلامشهر حقیقتا پشتوانه این نظام و انقلاب هستند و صدق این مدعا هزار شهید و هزاران جانباز و ایثارگری است که این منطقه تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی فرهنگ ایثار و شهادت، ایستادگی و مقاومت و همچنین انسجام مردم این شهرستان را به رغم تنوع قومیتی از ویژگی‌های مردم شهرستان اسلامشهر برشمرد و افزود: نقطه مشترک مردم این منطقه زندگی سالم، دفاع از ارزش‌های انقلاب و پایبندی و صیانت از خون مطهر شهیدان است.
وی ادامه داد: با تلاش جوانان این منطقه و همچنین سراسر کشور علیرغم خواست دشمن، کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال رشد و پیشرفت است.
رئیس جمهور با اشاره به این‌که «پیشرفت‌ها در صنایع هسته‌ای، دفاعی و نظامی و علم و تکنولوژی موجب عصبانیت دشمن شده است»، تصریح کرد: دشمن تصورش این بود که با تهدید و تحریم تولید، صادرات و تجارت ما دچار وقفه خواهد شد اما نه تنها در این راستا به موفقیت نرسید بلکه تولید و صادرات نفتی و  غیرنفتی ما در منطقه زبانزد شد و اتصال ما به پیمان شانگهای، اوراسیا و سایر پیمان‌های منطقه‌ای با تمام زیرساخت‌های اقتصادی و غیراقتصادی در منطقه برقرار شد.
وی افزود: امروز کار، تلاش و پیشرفت به رغم تحریم‌ها در کشور به نحوی است که شگفتی بسیاری از مسئولان کشورهای دیگر را برانگیخته و طبیعی است که دشمن از این شرایط ناراحت و عصبانی باشد.
وی با بیان این‌که «فتنه‌ها و شیطنت‌های اخیر علیه کشور از سوی دشمنان برای متوقف ساختن مسیر توسعه و پیشرفت کشور است»، تصریح کرد: آن‌ها نمی‌دانند که برخلاف کشورهای دیگر که متکی به سلاح و قدرت نظامی هستند مهم‌ترین مولفه قدرت این نظام مردمی در صحنه هستند که در ۴۳ سال گذشته آنها را در همه عرصه‌ها ناکام گذاشته‌اند و همگان دیدند که در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که دشمنان ایجاد کردند نیز بار دیگر مردم توطئه آنها را به شکست کشاندند و ناکام گذاشتند.
رئیسی خطاب به دشمنان با بیان این‌که «ملت مسلمان ایران که دل در گرو این انقلاب و نظام دارند تاکنون بسیاری از محاسبات شما را نقش برآب کرده‌اند»، تاکید کرد: آمریکا و متحدانش بدانند که این ملت امروز در مواجهه با توطئه‌های اخیر، شما را پشیمان خواهد کرد و از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهید خورد.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که «بزرگترین افتخار دولت خدمتگزاری به مردم است و ما شأن و هویت دیگری برای خود قائل نیستیم»، افزود: امروز پیام مردم ما همان شعار ذاتی انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با تبعیض و فقر و فساد است و برنامه دولت مردمی این است که هیچ‌گونه تبعیض و فسادی را برنتابد و برای رفع فقر تلاش کند.
وی در ادامه شاخصه مدیریت در تراز انقلاب اسلامی را بروز و ظهور کارآمدی مدیران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: بارها گفته‌ایم و بار دیگر با صدای بلند اعلام می‌کنیم هر مدیری که روحیه تحول‌گرایی و انگیزه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم ندارد، یا با روابط ناسالم نظام اداری و اجرایی کشور را آلوده می‌کند، حتما باید از پیش پای خدمتگزاران واقعی مردم کنار گذاشته شود.
وی در ادامه به برخی مشکلات و مطالبات مردم شهرستان اسلامشهر به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و حمل و نقل و نیز بازدید خود از پروژه‌های در دست احداث این شهرستان اشاره و تصریح کرد: با بهره برداری از فاز اول بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر تا پایان ۲۲ بهمن امسال و بخش‌های دیگر آن در سال آینده و همچنین بهره‌برداری از پروژه متروی این شهرستان که مطالبه به حق مردم این منطقه است، ان‌شاءالله بخش قابل توجهی از مشکلات شهروندان اسلامشهری به زودی مرتفع خواهد شد.
رئیسی همچنین با اشاره به مشکل بیکاری در این شهرستان، ایجاد اشتغال را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر این منطقه و بلکه سراسر کشور عنوان کرد و افزود: بحمدالله در این شهرستان ظرفیت برای ایجاد اشتغال وجود دارد و با راه‌اندازی بندر خشک این شهرستان که برای رفع مشکلات و راه‌اندازی آن فرصت حداکثر ۲ ماهه تعیین کرده‌ایم، گام مهمی در زمینه ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد و زمینه برای اشتغال حداقل ۵ هزار نفر فراهم می‌شود.
وی در اجتماع مردم اسلامشهر از تلاش دولت برای رفع مشکل واگذاری شرکت کیان تایر و همچنین تسریع در تکمیل پروژه مهم کمربندی شمالی این شهرستان با هدف سهولت در تردد مردم این منطقه و حفظ جان آنها تاکید کرد و گفت: در جلسه شورای اداری از مسئولان به ویژه مسئولان این شهرستان خواسته‌ام با تلاش مضاعف و کار تحولی رفع این مشکلات و همچنین تکمیل پروژه‌های در دست احداث را دنبال کنند و انشاءالله در سفر آینده به این شهرستان بتوانیم گام‌های جدیدی برای پیشرفت این منطقه برداریم.
رئیسی در پایان همچنین حفظ اتحاد و انسجام ملی و دوری از هرگونه تفرقه و اختلاف را لازمه پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که دشمن را ناامید می‌کند کار و تلاش و پیشرفت است و ما مصمم هستیم قطار پیشرفت کشور را شتاب دهیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین