تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
plusresetminus
حزب الله:رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تزریق دز یادآور واکسن پاستوکووک برای افراد زیر ۱۸ سال نیاز نیست.
۰
کد مطلب : ۲۶۸۶۵۷
دز یادآور واکسن پاستوکووک برای افراد زیر ۱۸ سال نیاز نیست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران با حضور در گفت و گوی تلفنی در برنامه صبح بخیر ایران اظهار کرد: انیستیتو پاستور ایران در ادامه خدمات در آغاز قرن دوم فعالیت‌های خودش خدماتی را از جمله راه اندازی سامانه جامع تشخیص آزمایشگاهی کرونا و تولید واکسن به عنوان قدیمی‌ترین مرکز تولید کننده واکسن در کشور و در منطقه انجام داده است.
او افزود: در ادامه تصمیم گرفته شد در پروژه‌ای با کشور کوبا واکسن کرونا تولید شود که فاز‌های بالینی متعددی را کشور ایران و کوبا روی آن صورت گرفت، در فاز سوم این کارآزمایی بالینی بر روی سویه‌های واکسن گریز بتا و دلتا در اردیبهشت ماه انجام شد که خوشبختانه نشان داد آنتی بادی ۱۰۰ درصدی درافراد ایجاد می‌کند و در برابر شکل‌های شدید و بستری شدن افراد ۹۵ درصد موثر است.
بیگلری درباره نحوه ارائه واکسن در مراکز تزریق واکسن گفت: خوشبختانه از مهر تزریق عمومی این واکسن در کشور به عنوان یک واکسن کامل شروع شده است،  واکسن پاستوکووک برای همه افراد از قبیل افراد زیر ۱۸ سال (دو دز) و بزرگسالان در دو دز اصلی و یک دز یاد آور به فاصله یک ماه از تزریق دوز دوم قابل تزریق است.
رئیس انستیتو پاستور ایران درباره تولید واکسن پاستوکووک در کشور گفت: حداقل تصمیم بر ۵ تولید میلیون دز از واکسن در ماه را داریم، تولید این واکسن در کشور از اواسط مهر شروع شده است تا و تاکنون ۷ میلیون دز از این واکسن را تولید کرده ایم که نصف این مقدار را به وزارت بهداشت تحویل داده ایم و مابقی آن را پس از طی قرنطینه ۲۰ روزه جهت بررسی مجدد واکسن‌ها به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم تا در چرخه توزیع قرار گیرد.
 بیگلری در پاسخ به سوال مزیت‌های این واکسن داخلی نسبت به نمونه‌های خارجی و علت نیاز به بومی شدن تولید واکسن گفت:کیفیت اولین مزیت واکسن پاستوکووک نسبت به واکسن‌های تولید شده دیگر است، کیفیت به این معنا است که با کمترین عوارض جانبی دارای بیشترین مقاومت در برابر سویه‌های واکسن گریز کرونا از قبیل دلتا است.
او گفت: همچنین با توجه به نظر متخصصان شیوع کرونا همچنان در جهان ادامه دارد و ما هم نیاز متناوب به تزریق دوز‌های یادآور داریم به همین دلیل واکسن‌های داخلی می‌توانند کمک بسیاری به کاهش نیاز ما به واردات واکسن‌های خارجی کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین